اخبار داغ

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

تعهد 140 میلیارد تومانی شرکت شهرک‌های کشاورزی/ کاهش سود تسهیلات بانکی در حال پیگیری است

تعهد 140 میلیارد تومانی شرکت شهرک‌های کشاورزی/ کاهش سود تسهیلات بانکی در حال پیگیری است
سورگی از پیگیری‌های در حال انجام برای کاهش سود تسهیلات خبر داد و گفت: طی سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان‌جنوبی در جلسه ای که مدیرعامل بانک کشاورزی با نخبگان و نماینده‌های مجلس شورای اسلامی داشت، بحث کاهش سود تسهیلات مطرح و مدیرعامل بانک کشاورزی قول پیگیری داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی سورگی مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری بررسی فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی در نهضت گلخانه‌ای که به صورت زنده از طریق اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته تفاهم‌نامه احداث یک‌هزار هکتار گلخانه طی دو سال در خراسان‌جنوبی به امضا رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

وی افزود: مقرر شده عملیات اجرایی این تفاهم نامه از نظر تعهدات فنی و ریالی طی دو سال عملیاتی شود.

,

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این تفاهم نامه 672 هکتار برای احداث گلخانه، 167 هکتار مجتمع دامپروری، 158 هکتار احداث بارگاه زرشک و 55 هکتار شیلات در نظر گرفته شده که جمعا به یک‌هزار و 51 هکتار می‌رسد.

,

سورگی عنوان کرد: در حال حاضر 31 شهرک جدید برای خراسان‌جنوبی تثبیت شده و اقدامات مربوط به کمیسیون ماده دو برای آن انجام شده است.

,

وی اظهار کرد: تاکنون با همکاری شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور و مجموعه‌های مرتبط در استان برای 236 هکتار کار تملک انجام شده همچنین این میزان هکتار برای شرکت شهرک‌های کشاورزی استان 620 میلیون تومان بار مالی داشته است.

,

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی از مطالعات نهایی 150 هکتار گلخانه در استان خبر داد و گفت: عملیات زیرساخت این میزان هکتار نیز بارگذاری شده است.

,

سورگی بیان کرد: مطالعات 561 هکتار از فاز یک نهایی شده و فاز دو دارای پیشرفت 90 درصدی است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه مجموعا کار مطالعات 711 هکتار از مجموع یک‌هزار هکتار انجام شود.

,

وی عنوان کرد: تاکنون شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بیش از دو میلیارد تومان هزینه کرده است.

,

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در خراسان جنوبی کار اجرایی 5 شهرک در پنج شهرستان وارد فاز اجرایی شده و برای 4 شهرک پروانه حفاری جهت تامین آب با 1.2 میلیارد تومان هزینه صادر شده است.

,

سورگی افزود: در بحث معابر و اجرای پلان در شهرک‌های کشاورزی حدود 11 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و در بحث گازرسانی به شهرک‌ها نیز حدود 18 میلیارد تومان قرارداد منعقد و کار گازرسانی به برخی از شهرک‌های استان انجام شده است.

,

تعهد 140 میلیارد تومانی شرکت شهرک‌های کشور در خراسان‌جنوبی/ 86 میلیارد تومان تخصیص یافت

, تعهد 140 میلیارد تومانی شرکت شهرک‌های کشور در خراسان‌جنوبی/ 86 میلیارد تومان تخصیص یافت, تعهد 140 میلیارد تومانی شرکت شهرک‌های کشور در خراسان‌جنوبی/ 86 میلیارد تومان تخصیص یافت,

وی از تامین 86 میلیارد تومان اعتبارات ملی برای استان خبر داد و گفت: این اعتبار در برخی از نقاط استان هزینه شده یا در حال هزینه است.

,

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات به صورت اوراق و بخش دیگر نقدی است.

,

سورگی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در خراسان‌جنوبی 140 میلیارد تومان تعهدات داشته که تاکنون 86 میلیارد تومان محقق شده همچنین امیدواریم با تخصیص اعتبارات استانی نیز عملیات اجرایی در 6 شهرک ایجاد شده را پیگیری کنیم.

,

وی با بیان این‌که تملک زمین و آب یکی از مهمترین مشکلات سرمایه‌گذاران در استان است، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های استان آمادگی این را دارد که آب و زمین را تملک کرده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

,

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگار خاورستان در خصوص مشکلات متقاضیان که اغلب در بحث تامین وثیقه بانکی و طولانی بودن فرآیندهای اداری و کارشناسی است، اظهار کرد: شرکت شهرک‌ها در بحث قراردادهایی که منعقد می‌کند موضوع سرمایه‌گذاری را مشروط به تسهیلات نمی‌کند.

,

سورگی عنوان کرد: در بحث روند اداری و کارشناسی نیز آنچه بر عهده شرکت شهرک‌های کشاورزی است طی 10 روز انجام می‌شود.

,

وی ادامه داد: در بحث کارشناسی و واگذاری زمین به متقاضی، ابتدای امر متقاضی باید 30 درصد هزینه را به صورت نقد پرداخت کند که گاهی اوقات تاخیر در پرداخت 30 درصد اولیه از طرف متقاضی باعث طولانی شدن کار می‌شود.

,

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد:  متقاضی 70 درصد دیگر هزینه را باید طی بازه زمانی سه ساله پرداخت کند.

,

سورگی در خصوص پرداخت تسهیلات به متقاضیان، زمان‌بَر بودن و سایر مشکلاتی که در این خصوص بیان می‌شود، تاکید کرد: موضوع پراخت تسهیلات به شرکت شهرک‌ها مربوط نیست و در حوزه اختیارات بانک کشاورزی است.

,

وی خاطرنشان کرد: شرایط و ضوابط در نظر گرفته شده از سوی بانک برای متقاضی از جمله وثیقه نیز شرایطی است که در سطح کلان کشور در نظر گرفته شده و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

,

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: متقاضیان نیز ناچار هستند برای دریافت تسهیلات شرایط و ضوابط بانک را بپذیرند.

,

بیش از 82 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد

, بیش از 82 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد, بیش از 82 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد,

سورگی افزود: در حال حاضر 82.6 میلیارد تومان مبلغ تسهیلاتی است که مصوب شده و پرونده‌ها در بانک است.

,

وی با بیان این‌که من نیز می‌دانم شرایط دریافت تسهیلات، واگذاری املاک، آب و ... سخت است، اظهار کرد: این شرایط برای تمام کشور است و مختص خراسان‌جنوبی نیست ضمن این‌که سود تسهیلات در نظر گرفته شده برای استان‌های کم برخوردار که خراسان جنوبی جزو آن‌ها است از استان‌های برخوردار کمتر دیده شده است.

,

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر سود تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان‌جنوبی 12.5 درصد است در صورتی که برای استان‌های دیگر 14 درصد سود در نظر گرفته شده لذا به متقاضیان پیشنهاد می‌شود از شرایط موجود استفاده و برای دریافت تسهیلات اقدام کنند چراکه در آینده مشخص نیست شرایط تورم و وضعیت اقتصادی کشور به چه صورت باشد. 

,

کاهش سود تسهیلات در حال پیگیری

, کاهش سود تسهیلات در حال پیگیری, کاهش سود تسهیلات در حال پیگیری,

سورگی از پیگیری‌های در حال انجام برای کاهش سود تسهیلات خبر داد و گفت: طی سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان‌جنوبی در جلسه‌ای که مدیرعامل بانک کشاورزی با نخبگان و نماینده‌های مجلس شورای اسلامی داشت، بحث کاهش سود تسهیلات مطرح و مدیرعامل بانک کشاورزی قول پیگیری داد و همچنین در این دیدار مقرر شد پرداخت تسهیلات در دو قسط انجام شود. همچنین بانک کشاورزی مکلف شد برای متقاضیانی که قرار است در شرکت شهرک‌ها سرمایه‌گذاری و فعالیت داشته باشند کار استعلام را انجام ندهد.

,

200 میلیارد تومان اعتبار برای احداث گلخانه/ اجرایی شدن نهضت گلخانه‌ای نیازمند تلاش همگان است

, 200 میلیارد تومان اعتبار برای احداث گلخانه/ اجرایی شدن نهضت گلخانه‌ای نیازمند تلاش همگان است, 200 میلیارد تومان اعتبار برای احداث گلخانه/ اجرایی شدن نهضت گلخانه‌ای نیازمند تلاش همگان است,

وی اظهار کرد: مبلغی که برای احداث گلخانه در استان در نظر گرفته شده 200 میلیارد تومان است.

,

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی تأکید کرد: به هدف رسیدن نهضت گلخانه‌ای در استان نیازمند تلاش تمام دستگاه‌های مربوطه است و درخواست می‌شود در این اقدام که باعث ایجاد 12 هزار فرصت شغلی در استان خواهد شد همه همکاری لازم را داشته باشند.

,

سورگی افزود: بحث هم‌خوانی میزان تسهیلات با مساحت اجرای کار مسئله ای مورد توجه بوده و اقدامات لازم در این خصوص در حال پیگیری است.

,

وی در بحث تسهیلات، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از محل اعتبارات تبصره 19 نیز اعتباری برای گلخانه‌ها در نظر گرفته شود اما قول و اطمینانی در این خصوص نمی‌توان داد چراکه سال گذشته اعتبارات تبصره 19 بسیار کم بود.

,

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: متقاضیانی که در زمینه‌های مختلف مشکل دارند می‌توانند با شماره تماس‌های شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان به شماره 05632431071 و 05632430447 تماس گرفته و مشکل را مطرح و خواستار پیگیری شوند.

,

سورگی عنوان کرد: بحث احداث گلخانه‌ها در خراسان جنوبی از ابتدای دهه 80 آغاز شده و در حال حاضر 8 شهرک با 210 هکتار سطح زیر کشت تکمیل شده است. امیدواریم طی دهه آینده نیز شاهد تکمیل بحث احداث گلخانه و تکمیل مساحت زیر کشت در نظر گرفته شده باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه