اخبار داغ

مسئول بهداشت محیط استان زنجان:

مسئولان، راهکاری برای توزیع مواد غذایی اتخاذ کنند

مسئولان، راهکاری برای توزیع مواد غذایی اتخاذ کنند
مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تجمع مردم برای خرید مواد غذایی مانند مرغ و روغن مایع، دردسر بزرگی برای همکاران ما شده است، گفت: مسئولان مربوطه باید راهکاری برای توزیع مواد غذایی اتخاذ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلیل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کمبود برخی اقلام اساسی سبب شده تا صف‌های تجمعی برای خرید این اقلام صورت پذیرد که در شرایط کرونایی، بسیار خطرناک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود برخی اقلام متاسفانه مردم نیز حریص شده‌اند، خاطرنشان کرد: بهتر است متولیان، مواد غذایی را در تعداد بیشتری از فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی توزیع کنند تا منجر به صف‌های طولانی و تجمع مردم نشود.

,

نصیری با بیان اینکه پلمب واحد صنفی، چاره کار نیست، افزود: در روزهای اخیر، چند مورد از واحدهای صنفی را پلمب کردیم اما باید راهکار دیگری اتخاذ شود.

,

مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: 6 ماه است که نتوانسته‌ایم صف نانوایی‌ها را درست کنیم و با این حال، دوباره با توزیع مرغ و روغن باز هم صف‌های جدید ایجاد شده است.

,

وی اظهار داشت: قرار است این موضوع در جلسه آتی ستاد اتسانی کرونا مطرح شود تا راهکاری برای این معضل اتخاذ شود.

,

نصیری با بیان اینکه هر کسی هم ما را می‌بیند از کار ما ایراد می‌گیرد، خاطرنشان کرد: همکاران ما 100 نفر بوده و آن‌ها نیز خسته می‌شوند در حالی که در سطح استان فقط 1500 واحد نانوایی وجود دارد.

,

مسئول گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص تاثیر محدودیت‌ها بر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: میزان رعایت‌ها طی هفته جاری به مراتب نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده هر چند هنوز به سطح ایده‌آل نرسیده است اما اگر این روند، حفظ و مقداری هم افزایش داده شود، تغییراتی تا 10 روز آینده در وضعیت بیماری در استان ایجاد می‌شود.

,

وی، بیشترین آسیب‌ها را از ناحیه سوپرمارکت‌های محلی بیان کرد و اظهار داشت: این مورد را بارها تذکر داده‌ایم چرا که فروشگاه‌ها یخچال را جهت تبلیغات و جذب در دید مشتری قرار می‌دهند و مشتری نیز خودش کالا را برمی‌دارد در حالی که نباید کسی دست بزند و گفته‌ایم که متصدی باید با دستکش، کالا را از یخچال درآورده و به مشتری بدهد.

,

نصیری با بیان اینکه طی 2 روز گذشته 50 آرایشگاه زنانه در شهر زنجان، پلمب شده‌اند، گفت: این واحدها درب را بسته و به صورت پنهانی فعالیت می‌کردند و با مشاهده همکاران ما از دوربین مداربسته، درب را باز نمی‌کردند.

,

وی افزود: طی هماهنگی با نیروی انتظامی و دادگستری با کمک آن‌ها توانستیم درب واحدها را باز کرده و نسبت به پلمب آن‌ها اقدام کنیم.

,

نصیری با بیان اینکه میزان مرگ ناشی از بیماری کرونا طی هفته‌های گذشته تقریبا ثابت بوده است، خاطرنشان کرد: بار بیماران مثبت کرونایی در حال افزایش است که امیدواریم با افزایش درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدی گرفتن بیماری از سوی مردم، کاهش یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه