اخبار داغ

پیگیری های رسانه ای جواب داد ؛

فاجعه ای که از وقوع آن جلوگیری شد/ جداره سازی رودخانه تیمورآباد علی آبادکتول توسط مدیران معدن شن و ماسه + تصاویر

فاجعه ای که از وقوع آن جلوگیری شد/ جداره سازی رودخانه تیمورآباد علی آبادکتول توسط مدیران معدن شن و ماسه + تصاویر
با پیگیری این رسانه و همراهی مدیران معدن شن و ماسه جداره سازی رودخانه تیمورآباد انجام شد تا از خطرات بعدی نظیر نشت پسآب معدن به داخل رودخانه جلوگیری شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما ؛ حدود سه هفته پیش تعدادی از اهالی عکس هایی برای گلستان ما فرستادند که نشان می داد فاجعه ای در حال رخ دادن است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

این عکس ها نشان می داد که پساب معدن شن و ماسه ای در شهرستان علی آباد کتول به رودخانه می ریخت و با توجه به عبور خط لوله سراسری گاز سرخس به مازندران ، می توانست خسارتی جبران ناپذیر به بار بیاورد .

,

, ,

فروریختن دیواره

, فروریختن دیواره,

, ,

نمای روبرو ؛ فروریختن دیواره حوضچه های معدن

, نمای روبرو ؛ فروریختن دیواره حوضچه های معدن,

, ,

پاره شدن دیواره در اثر فشار آب و ریختن اب درون رودخانه

, پاره شدن دیواره در اثر فشار آب و ریختن اب درون رودخانه,

انتشار این تصاویر در کانال تلگرامی گلستان ما و این سایت خبری باعث واکنش متولیان امر شد و مدیران این معدن بلافاصله دست بکار شدند و اشکال وارده را رفع کردند ، طوریکه شاهدان عینی می گویند تا 5 صبح فعالیت کردند تا کار تمام شود.

,

مدیران این معدن بلافاصله بعد از اتمام کار تصاویری برای این پایگاه خبری ارسال کردند که با هم می بینیم.

,

, ,

, ,

اما مدیران گلستان ما از دیدن این تصاویر راضی نشدند و طبق رسالت خود روز دوشنبه 5 آبان ماه ، مدیر و خبرنگار این رسانه استانی ، به صورت میدانی با حضور یکی از کارشناسان این حوزه از این معدن و رودخانه بازدید کردند و طبق ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناس اقدامات انجام شده فعلا برای رفع خطر مناسب بوده است .

,

البته این کارشناس به مدیران این معدن توصیه کرد هر چه زودتر حریم معدن خود را مشخص و حدفاصل رودخانه و حتی کناره های شیبدار را درخت پالانیا بکارند تا هم بتوانند جلوی خطرات سیل را بگیرند و هم از نفوذ پسآب های معدن به داخل رودخانه جلوگیری کنند .

,

این معدن در ابتدای روستای تیمور آباد قرار دارد ، روستایی که دقیقا بین گرگان و علی آباد قرار گرفته و با ورود به جاده این روستا شاهد معادن زیاد و البته گرد و خاک فراوانی هستیم .

,

بی خیالی شرکت گاز

, بی خیالی شرکت گاز,

سیل سال گذشته گلستان باعث تخریب رودخانه تیمورآباد و برداشته شدن حجم عظیمی از دیواره رودخانه تیمورآباد شد .

,

, ,

قسمتهایی سیاه رنگ لوله ، بعد ازسیل سال گذشته از زیر خاک بیرون آمده و نشان می دهد سیل چقدر از رودخانه را با خود برده است

, قسمتهایی سیاه رنگ لوله ، بعد ازسیل سال گذشته از زیر خاک بیرون آمده و نشان می دهد سیل چقدر از رودخانه را با خود برده است,

دقیقا مقابل معدن و در داخل رودخانه شاهد عبور لوله فشار قوی خط سراسری گاز سرخس به مازندران هستیم ، برای ما جالب بود که قسمتهای زیادی از زیرسازی این لوله توسط سیل رفته بود و بالای لوله ها هنوز خاک وجود داشت و جالب اینکه هنوز شرکت گاز به خودش زحمت نداد که این خاک ها را از روی لوله بردارد ، البته بعدا به ما گفتند متولی نگهداری این خط لوله مازندران است .

,

نقش آب منطقه ای گلستان

, نقش آب منطقه ای گلستان,

یکی دیگر از متولیان امر شرکت آب منطقه ای گلستان می باشد . طبق قانون رودخانه ها و حریم آن در اختیار آب منطقه ایست و این شرکت بایستی برای حفظ و نگهداری آن کوشا باشد اما مسئولان این شرکت بارها از نداشتن اعتبار و عدم تخصیص بودجه می نالند .

,

اما مگر کاشت چند درخت و دیواره سازی با همکاری مالک معدن شن و ماسه که میلیاردها تومان درآمد حاصل از این کار دارد چقدر هزینه دارد ؟

,

معدن شن و ماسه متعلق به کیست ؟

, معدن شن و ماسه متعلق به کیست ؟,

این معدن در ابتدا و شاید هم الان به نام سنگ شکن منتظری معروف است که مالکان آن علی آبادی بودند ، در حال حاضر نیز فردی بنام کردکتولی مالکیت و مدیریت آن را به عهده دارد که البته خودش تهران است و توسط مدیران بومی این مکان را اداره می کند .

,

طبق گفته کارشناس این حوزه ، بارها به این معدن هشدار و تذکر داده شده بود که نسبت به تعیین حریم و درختکاری و جلوگیری از نشتی آب به داخل رودخانه همجوار اقدام کند اما متاسفانه جدی گرفته نشد.

,

انتشار تصاویر نشتی آب به داخل رودخانه توسط سایت گلستان ما تلنگری بود تا مدیران این معدن به خود بیایند و اقدامی هر چند کوچک در این راستا انجام دهند .

,

انتظار می رود مالک این معدن بخاطر مجموعه اقتصادی و پرسنل خودش و تداوم فعالیت ، اقدامات پیشدستانه مورد نظر که کاشت درخت پالانیا در کناره های رودخانه و حدفاصل زمین معدن با رودخانه بکارد تا هم محیط زیست حفظ شود و هم بر زیبایی این معدن افزوده شود و هم زمان سیل ، درختان باعث مقاومت جداره شده و نگذارند حریم رودخانه تخریب شود .

,

تصاویری که خبرنگار گلستان ما از این بازدید میدانی تهیه کرده است :

, تصاویری که خبرنگار گلستان ما از این بازدید میدانی تهیه کرده است :,

, , ,

, , ,

, ,

, ,

انتهای پیام /

, انتهای پیام /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه