اخبار داغ

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس:

نهاده دامی وارد بنادر کشور شده است/ سروسامان دادن وضعیت نهاده ها نیازمند برنامه ریزی دولت در توزیع است

نهاده دامی وارد بنادر کشور شده است/ سروسامان دادن وضعیت نهاده ها نیازمند برنامه ریزی دولت در توزیع است
محمد وحیدی با بیان اینکه نهاده های دامی به اندازه کافی وارد بنادر شمالی و جنوبی کشور شده است، گفت: سر وسامان دادن موضوع نهاده های دامی نیازمند برنامه ریزی درست در حوزه توزیع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، گرمه وجاجرم، رازو جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شواری اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه کمبودها نشان دهنده به اوج رسیدن ضعف مدیریتی دراز مدت است،ادامه داد:  چاره اندیشی مسئولان در زمان کمبود کالا ها، روی آوردن به واردات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,


وی افزود: در زمان مواجه با کمبود نهاده های دامی واردات در پیش گرفته شده ، این در حالی است که با اطمینان به تولیدکنندگان داخلی قطعا می شود این چالش ها را رفع کرد.

,
,

وحیدی با بیان اینکه ایران قطعا می تواند تولید کننده این مواد در داخل کشور باشد اما نیاز به حمایت های واقعی دارد، گفت: اگر یارانه ارزی که در سال های گذشته به واردات نهاده تعلق گرفته است، به قیمت ریال در داخل کشور در اختیار کشاورز قرار داده می شد و محصولات کشاورزی تولید شده با قیمت واقعی از آنان خریداری می شد قطعا فشارها تا این حد نبود.

,

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس گفت: باتوجه به تورمی که امسال رقم خورد و بالا رفتن قیمت ارز  و همچنین قیمت پایین گندم در بخش کشاورزی ، الزاما باید به سمت تضمین قیمت نهاده های کشاورزی گام برداشته می شد که کشاورزی کشور فلج نشود و در کنار آن به تولید نهاده های دامی آسیب وارد نشود.

,

وی یادآور شد: طی دیدار با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین نهاده های بخش کشاورزی عنوان شد که اتفاقات خوبی در حال جریان است اما در توزیع و حمل آنها از مبادی ورودی، بنادر شمالی و جنوبی نیاز به هماهنگی های بیشتری است تا به موقع در هر استانی توزیع شود.

,

وحیدی بیان داشت: به طور مثال در  استانی همچون خراسان شمالی که سه برابر ظرفیت استان ها در کشور، دام سبک دارد، تامین نهاده های دامی باید بیشتر مورد توجه باشد تا صنعت دامپروری در فصل سرد با آسیب روبرو نشود.

,

وی خاطرنشان کرد: طی جلساتی که در تهران و استان برگزار شد و هماهنگی هایی صورت گرفته، امید است بخشی از مایحتاج دامداران و مرغداران تامین شود و از این مرحله به عنوان تولیدکننده موفق بیرون بیایند و محصولاتشان روی دستشان نماند.

,

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس ادامه داد:  افزایش قیمت محصولات دامی در کشور وابسته به موضوع تامین نهاده های دامی است.

,

وحیدی با بیان اینکه در بخش اقتصادی کشور دو نگاه وجود دارد، اضافه کرد: وزارت کشاورزی تمایل دارد با ارز یارانه ای این خرید را انجام دهد و بانک مرکزی تمایل به خرید با ارز نیمایی دارد، نهایت تصمیم بر این گرفته شد که در کشور این ارز تامین شود تا نهاده های دامی به موقع وارد کشور شود.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جو و کنستانتره به صورت یارانه ای در حال تحویل است،گفت: جو با قیمت یک هزارو 700 تومان توزیع می شود در حالی که قیمت در بازار آزاد بیش از چهار هزار تومان به فروش می رسد.

,

وی با بیان اینکه توزیع کنستانتره در استان ها آغاز شده است، گفت: نهاده های به میزان کافی وارد بنادر شمالی و جنوبی کشور شده اما باید در توزیع دقت شود تا در مناطقی که سرمای زودرس حاکم است، مشکلی پیش نیایید.

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه