اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان:

نگاه ویژه بسیج سازندگی به مناطق حاشیه شهر / یک میلیون ماسک در هفته وحدت توزیع می شود

نگاه ویژه بسیج سازندگی به مناطق حاشیه شهر / یک میلیون ماسک در هفته وحدت توزیع می شود
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: در مناطق حاشیه شهر اصفهان چهار ناحیه درگیر ان هستند که اقدامات خوبی در این مناطق انجام شده است در زمینه اشتغال کارهای خوبی در این مناطق انجام شده است که در یکی از آن ها در ایام کرونا 600 اشتغال در یکی از کارگاه ها ایجاد شده است؛ همچنین مطالعه در حاشیه شهر اصفهان انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از  صاحب نیوز؛ حسن عجمی عصر امروز در نشست خبری اقشار بسیج استان اصفهان اظهار کرد: خدا رو شکر امروز بسیج سازندگی در وضعیت خوبی قرار دارد و در حالی که امکانات و منابع مالی در این جهت ضعیف باشد اما خدمت رسانی خوبی در حال انجام  وهمینکه نوع تفکر بسیجی و جهادی در کشور جاری و ساری است، حرکت بسیار بزرگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تصریح  کرد: بسیج سازندگی اقداماتی موثری را در محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و کمک به احاد مردم و حرکت های جهادی انجام داده است؛ در هر کجای کشور مشکلی ایجاد شود از ظرفیت بسیج می شود.
,
 
,
وی در ادامه افزود: در یکی از حوادث مترقبه در سال 98 که سیل سه استان کشور را درگیر کرد، دیدیم که حرکت مردمی با محوریت فکر جهادی در کل کشور انجام شد؛ در این سیل بسیج سازندگی اصفهان در لرستان توانست 213 خانه را تعمیر و 57خانه احداث کند و در سیلی که در خود اصفهان اتفاق افتاد نیز 354 خانه تعمیر و 76 خانه احداث شد و در سیستان و بلوچستان نیز 22 واحد احداث شد و این حرکت نشات گرفته از فکر جهادی بود.
,
 
,
عجمی با اشاره به اقداماتی که در طرح کرامت بسیج سازندگی در استان انجام داده است، گفت:  در طرح ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور شرکت کردیم و در حالی که بسیج سازندگی استان اصفهان یک هزار و 500 طرح داشت، توانست یک هزار و 697 طرح را انجام دهد.
,
 
,
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدمات بسیج سازندگی ایجاد صندوق های قرض الحسنه مردم یار است که توانستیم از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم و ایجاد تعاونی و شغل را با شعار کار برای مردم، کار با مردم و کار توسط مردم انجام شد؛ این طرح سال 97 شروع شد امروز ۱۲۶۵ صندوق قرض الحسنه به همت بسیج سازندگی راه‌اندازی شده است، ۵۳ هزار و 332  نفر با اندوخته ۱۵ میلیارد تومان نقدینگی در این صندوق‌ها حاضر هستند؛  ۶۴۲۰ وام اشتغال و معیشت که به صورت متوسط هر وام ۲ میلیون تومان تصویب شده و در جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال پرداخت شده است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر صندوق باید سه اشتغال ایجاد کند که از سه هزار اشتغال امروز به 2 هزار 525 اشتغال رسیده و همچنین تلاش می کنیم 60 تعاونی ایجاد کنیم که امسال بخشی از آن ایجاد شده است.
,
 
,
12 هزار نفر اشتغال ایجاد کردیم
, 12 هزار نفر اشتغال ایجاد کردیم, 12 هزار نفر اشتغال ایجاد کردیم,
 
,
عجمی با اشاره به اقداماتی که در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شده است، ادامه داد: توانسته ایم 200 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مجموعه ها داده و توانستیم 12 هزار نفر اشتغال را در دو هزار واحد تولیدی ایجاد کنیم؛ با تعامل با جهاد کشاورزی، فنی حرفه ای و میراث فرهنگی 3هزار و 73 دوره آموزشی گذاشته و 63 هزار و 357 نفر را در آموزش مشارکت کنیم.
,
 
,
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ایجاد جریان جهادی است؛ در بسیج به یک نگرش رسیدیم که با حرکات جهادی می توان مشکلات را حل کرد؛ در استان های اصفهان، خوزستان و لرستان و کردستان توانستیم کار جهادی کنیم که فقط در اصفهان در 500 روستا کار جهادی شده است؛  در زلزله کرمانشاه 30 گروه جهادی و در سیل لرستان، گلستان و خوزستان 130گروه جهادی اعزام شدند؛ در حال حاضر در کل استان 2 هزار 170 گروه جهادی داریم.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در تعامل با دولت می تواند بسیج سازندگی یک دستگاه اجرایی بوده کمک حال دولت باشد؛ بسیج سارندگی در بیابان زدایی و ریز گردها که وجود دارد، توانست ۱۲ هزار هکتار زیر سطح زیر کشت 350 هزار نهال را ببریم؛ همچنین در حفاظت از منابع طبیعی، مرمت و بهسازی گلزار شهدا، بیماری سالک، فشار خون، نوسازی مدارس و ساخت خانه برای مددجویان کمیته امداد و … نیز توانستیم کمک کنیم.
,
 
,
عجمی با اشاره به اقداماتی که بسیج سازندگی در مقابله با بیماری کرونا انجام داد، گفت: نیرو‌های جهادی در ضد عفونی کردن معابر، بحث آموزش، توزیع اقلام بهداشتی، تدفین اموات، تولید ماسک،  و همچنین طرح غربالگری  نقش مهمی را ایفا کردند.
,
 
,
فعال شدن ۱۷۳۵ گروه جهادی
, فعال شدن ۱۷۳۵ گروه جهادی, فعال شدن ۱۷۳۵ گروه جهادی,
 
,
وی افزود: از اسفندماه سال قبل ۱۷۳۵ گروه جهادی فعال شد و ضدعفونی مکان و معابر عمومی و مساجد انجام و 7 میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده توزیع شد و توزیع بروشورهای آموزشی و آموزش چهره به چهره نیز انجام شد.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: در بحث کمک مؤمنانه نیز در مرحله نخست این طرح،  بسیج سازندگی توانست ۳۶۹ هزار و 464 بسته معیشتی با ارزش تقریبی هر بسته ۲۵۰ هزار تومان را در اختیار نیازمندان قرار دهد.
,
 
,
وی تصریح کرد: در طرح مهر کریمانه نیز بسیج سازندگی ۴۰۰ جهیزیه را در اختیار خانواده‌ها قرار داد، اهدا ۲۶ هزار بسته معیشتی و تجهیزات الکترونیکی همانند موبایل و تبلت برای دانش‌آموزان نیز در دستور کار قرار دارد؛ در اطعام علوی یک میلیون پخت غذای گرم و در طرح محرم 30 هزار بسته معیشتی را در اختیار نیازمندان قرار دهیم.
,
 
,
توزیع یک میلیون ماسک
, توزیع یک میلیون ماسک, توزیع یک میلیون ماسک,
 
,
عجمی عنوان کرد: توزیع یک میلیون ماسک نیز در دستور کار قرار داریم که در هفته وحدت انجام خواهد شد.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد:  در مناطق حاشیه شهر اصفهان چهار ناحیه درگیر آن هستند که اقدامات خوبی در این مناطق انجام شده است در زمینه اشتغال کارهای خوبی در این مناطق انجام شده است که در یکی از آن ها در ایام کرونا 600 اشتغال در یکی از کارگاه ها ایجاد شده است؛ همچنین مطالعه در حاشیه شهر اصفهان انجام شده است
,
 
,
حسن عجمی بیان کرد: مشکلات حاشیه شهر اصفهان در مدت زیادی ایجاد شده است که یک شبه نمی توان آن را حل کرد؛ در کمک های معیشتی اخیر سه چهارم کمک ها در این مناطق حاشیه شهر توزیع شده است؛ در یکی دیگر از اقدامات معتادان جمع آوری شده و علی رغم دوره درمان ورود به مشاغل را یاد می گیرند
,
 
,
وی در پایان گفت: در معلولان نیز تفاهم نامه ای با بهزیستی انجام شده است که در این زمینه نیز فعالیت کنیم تا بخشی از مشکلات آن ها نیز بر طرف شد
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه