اخبار داغ

عراقچی با پاشینیان دیدار کرد

عراقچی با پاشینیان دیدار کرد
فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر ارمنستان دیدار و درباره ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ گفت و گو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید عباس عراقچی فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران⁩ برای حل مناقشه قره باغ در ادامه رایزنی ها با مقامات ارمنستان با «نیکل پاشینیان» نخست وزیر⁧ ارمنستان⁩ دیدار و درباره طرح صلح پیشنهادى ایران گفت و گو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این دیدار پاشینیان ضمن قدردانی از روابط دوستانه ایران با ارمنستان،  سلام خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، حسن روحانی و دولت دوست ایران ارسال کرد.
,
 
,
سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز سلام های گرم رئیس جمهور ایران را به نخست وزیر ارمنستان ابلاغ کرد.
,
 
,
وی بر اهمیت روابط دوستانه قوی با ارمنستان برای ایران تأکید کرد.
,
 
,
معاون وزیر خارجه با ابراز نگرانی عمیق از درگیری های مداوم ، ابتکار ایران برای غلبه بر اوضاع منطقه را ارائه داد.
,
 
,
عراقچی به مردم غیرنظامی برای قربانیان این حادثه تسلیت گفت و هدف قرار دادن زیرساخت ها و شهرک های غیرنظامی را محکوم کرد.
,
 
,
طرفین در مورد مسائل امنیتی منطقه تبادل نظر کردند.
,
 
,
هر دو طرف از دخالت تروریست های بین المللی از خاورمیانه در جنگ ابراز نگرانی کرده زیرا آن را تهدیدی بالقوه برای  امنیت کل منطقه می دانند.
,
 
,
نخست وزیر ارمنستان رویکرد متعادل و سازنده ایران در مسائل منطقه را ستود.
,
 
,
به گزارش فارس، عراقچی به منظور معرفی طرح ایران برای حل این مناقشه پیش از این به جمهوری آذربایجان و روسیه سفر کرده بود و قرار است در ادامه این سفر منطقه ای به آنکارا برود.
,
 
,
معاون وزیر خارجه پیش از این با وزیر خارجه ارمنستان دیدار کرده بود. وزیر خارجه ارمنستان در این دیدار از نقش جمهوری اسلامی ایران در حفظ ثبات منطقه و برقراری صلح استقبال کرد.
,
 
,
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ابتدای ورود به ایروان عنوان کرد که ابتکار ایران می‌تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند.
,
 
,
به گزارش فارس، پس از آنکه چندی پیش خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز (سه شنبه) ششم آبان ماه از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه