اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت اسدیه مطرح کرد؛

وحدت؛ زمینه‌ساز عزّت و اقتدار مسلمانان/ وزارت امور خارجه قدم‌های محکم‌تری برای تنبیه فرانسه بردارد

وحدت؛ زمینه‌ساز عزّت و اقتدار مسلمانان/ وزارت امور خارجه قدم‌های محکم‌تری برای تنبیه فرانسه بردارد
مولوی عبدالهی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در مقاومت پیشتاز است، گفت: اگر رئیس جمهور فرانسه حاضر به عذرخواهی از مسلمانان نشود، باید مسئولان کشور و وزیر امور خارجه قدم‌های محکم‌تری بردارند و سخت با دولت فرانسه برخورد کنند تا تنبیه شده و از عمل زشتی که انجام داده پشیمان شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص هفته وحدت اظهار کرد: وحدت اهمیت زیادی دارد چراکه خداوند در قرآن مسلمانان را به داشتن وحدت بین یکدیگر امر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: هیچ شکی وجود ندارد که وجود وحدت بین مسلمانان از نظر عزت و اقتدار مسلمین بسیار تاثیرگذار است.

,

امام جمعه اهل سنت اسدیه بیان کرد: تا زمانی‌که مسلمانان با یکدیگر اتحاد و اتفاق نظر داشته باشند و فضای اخوت و صمیمیت بین جوامع مسلمین به وجود بیاید قطعا رعب و ترس از مسلمانان بین دشمنان اسلام وجود خواهد داشت چراکه دشمن روی وحدت مسلمانان حساب باز کرده و آن را هدف قرار داده است.

,

مولوی عبدالهی عنوان کرد: مسلمانان وظیفه دارند بنابر حکم قرآن، عقل و منطق از اختلاف و تشطط پرهیز کرده و با اتحاد و انسجام با یکدیگر از کیان مسلمین دفاع کنند.

,

وی با اشاره به هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه نسبت به حضرت محمد(ص)، گفت: دشمنان اسلام جرأت این جسارت را به خودشان دادند که بی‌ادبانه نسبت به آخرین فرستاده خدا اهانت کنند؛ اگر مسلمانان ید واحده باشند هیچ وقت دشمنان اسلام جرأت نخواهند کرد که نسبت به پیامبر مسلمانان اهانت کنند.

,

مسلمانان وحدت بین یکدیگر را تقویت کرده و ادامه دهند

, مسلمانان وحدت بین یکدیگر را تقویت کرده و ادامه دهند, مسلمانان وحدت بین یکدیگر را تقویت کرده و ادامه دهند,

امام جمعه اهل سنت اسدیه اظهار کرد: لازم است مسلمانان وحدت بین یکدیگر را تقویت کرده و ادامه دهند تا بتوانند در قبال دشمنان اسلام با صفوف متحد و منسجم از ساحت اقدس پیامبر(ص) دفاع کنند.

,

پیشرفت اسلام در فرانسه و اروپا

, پیشرفت اسلام در فرانسه و اروپا, پیشرفت اسلام در فرانسه و اروپا,

مولوی عبدالهی در پاسخ به این‌که چرا در فرانسه توهین به اسلام آزادی بیان است اما توهین به هلوکاست را تحمل نمی‌کنند؟ تصریح کرد: اینها همه بهانه است؛ اسلام در فرانسه در حال پیشرفت است و رئیس جمهور فرانسه این را نمی‌تواند تحمل کند. اسلام در اروپا نیز در حال پیشرفت است اما دشمنان به بهانه آزادی بیان می‌خواهند مسلمانان را به چالش کشیده و به مقدسات آن‌ها توهین کنند.

,

وی بیان کرد: در فرانسه درباره هلوکاست هیچ مسامحه‌ای را تحمل نمی‌کنند اما در مقابل، توهین به مسلمانان و اسلام را آزادی بیان می‌دانند؛ آزادی بیان این نیست که عده‌ای حریم مسلمانان را مورد تاخت و تاز قرار دهند و نسبت به احترام مسلمانان بی‌اهمیت باشند.

,

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان این‌که این اقدامات نشانه حماقت و خام‌بودن در سیاست است، اظهار کرد: رئیس جمهور فرانسه به دلیل این‌که در سیاست خام و ناآگاه است مسلمانان را در برابر مردم فرانسه قرار می‌دهد و این باعث می‌شود که مسلمانان واکنش نشان داده و کالاهای فرانسوی را تحریم کنند.

,

اقدام وقیح رئیس جمهور فرانسه ناآگاهی سیاسی بود

, اقدام وقیح رئیس جمهور فرانسه ناآگاهی سیاسی بود, اقدام وقیح رئیس جمهور فرانسه ناآگاهی سیاسی بود,

مولوی عبدالهی تأکید کرد: اقدام وقیح رئیس جمهور فرانسه یک نوع ناآگاهی سیاسی بوده است.

,

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان و کشورهای مسلمان وظیفه دارند در واکنش به این اقدام، متحد عمل کنند و این عمل زشت را محکوم کرده و از هر ابزاری که می‌توانند در پشیمان‌کردن رئیس جمهور فرانسه و نشریه موهن که اقدام به چاپ کاریکاتور کرده استفاده کنند.

,

امام جمعه اهل سنت اسدیه تأکید کرد: مسلمانان باید از پیامبر اسلام(ص) دفاع کنند تا دیگران به خودشان جرأت ندهند این‌گونه بی‌ادبانه نسبت به پیامبر اسلام(ص) اهانت کنند.

,

رئیس جمهور فرانسه باید عذرخواهی کند/ خواستار اقدامی سخت از سوی مسئولان ایران هستیم

, رئیس جمهور فرانسه باید عذرخواهی کند/ خواستار اقدامی سخت از سوی مسئولان ایران هستیم, رئیس جمهور فرانسه باید عذرخواهی کند/ خواستار اقدامی سخت از سوی مسئولان ایران هستیم,

مولوی عبدالهی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در مقاومت پیشتاز است، تصریح کرد: مسئولان کشور باید از راه دیپلماسی و روابطی که دارند تمام تلاش خود را انجام داده تا محکومیت و زشت‌بودن این عمل را به مسئولان فرانسه فهمانده و آن‌ها را وادار به عذرخواهی کنند.

,

وی در خصوص واکنش وزیر امور خارجه ایران نسبت به این اقدام، اظهار کرد: این طور که شنیده شده ظاهرا وزیر امور خارجه ایران واکنش نشان داده اما اگر رئیس جمهور فرانسه حاضر به عذرخواهی از مسلمانان نشود، باید مسئولان کشور و وزیر امور خارجه قدم‌های محکم‌تری بردارند و سخت با دولت فرانسه برخورد کنند تا تنبیه شده و از عمل زشتی که انجام داده پشیمان شوند.

,

اخلاق کریمانه پیامبر(ص) سرلوحه زندگی‌ها قرار گیرد

, اخلاق کریمانه پیامبر(ص) سرلوحه زندگی‌ها قرار گیرد, اخلاق کریمانه پیامبر(ص) سرلوحه زندگی‌ها قرار گیرد,

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: تمام مسلمانان وظیفه دارند اخلاق کریمانه پیامبر(ص) را سرلوحه زندگی خود قرار داده و به آن توجه کنند. دین مقدس اسلام از هرگونه خشونت مبرا است اما برخی افراد دنبال خشن نشان‌دادن دین اسلام هستند.

,

مولوی عبدالهی ادامه داد: زمانی‌که مسلمانان اخلاق کریمانه پیامبر(ص) را در زندگی خود پیاده کنند قطعا غیرمسلمانان جذب اسلام خواهند شد. لازم است در این شرایط مسلمانان با وحدت و اتحاد اعلام کنند که ما از خشونت، افراط، قتل و غارت بیزار هستیم و این‌ها در قاموس اسلام و سیرت پاک پیامبر(ص) جایگاهی ندارد.

,

وی تصریح کرد: مسلمانان باید نسبت به اسلام دلسوز باشند و سعی کنند مقدسات یکدیگر را محترم شمرده و آن‌چه که به عنوان نقطه اشتراک بین مسلمانان است را برجسته کرده و از اختلافات پرهیز کنند تا تصور اختلاف بین مسلمانان در جامعه وجود نداشته باشد چراکه مسلمانان مشترکات زیادی دارند که می‌تواند آن‌ها را با یکدیگر متحد و متفق کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه