اخبار داغ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار:

چاپ اعلامیه ترحیم در بهار ممنوع شد

چاپ اعلامیه ترحیم در بهار ممنوع شد
حبیب شهنوازیان از ممنوعیت چاپ اعلامیه ترحیم در شهرستان بهار طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب شهنوازیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا و ابلاغ آن به شهرستان ها در برخی از شهرستانها که دارای وضعیت بحرانی در شیوع بیماری کرونا هستند چاپ و انتشار اعلامیه ترحیم در فضای عمومی و مجازی ممنوع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , عصر همدان,

وی افزود: ابلاغ این مصوبه از روز پنج شنبه هفته پیش به دست ما رسید و به طور موقت در شهرستان بهار اجرا خواهد شد تا وضعیت شهرستان تغییر کند.

,

شهنوازیان یکی از مراکز شیوع بیماری و ایجاد تجمع در شهرستان را مراسم خاکسپاری دانست و گفت: ستاد مقابله با کرونا صرفا جهت جلوگیری از تجمعات در خاکسپاری ها این دستور را ابلاغ کرده ما نیز ملزم به برخورد با چاپخانه هایی هستیم که اقدام به چاپ و انتشار اعلامیه ترحیم می کنند.

,

وی افزود: همچنین پایگاههای خبری مجازی نیز که پیش از این اقدام به انتشار اعلامیه ترحیم در فضای مجازی می کردند باید از این مسئله اجتناب کنند.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت شهرستان بهار را در شیوع بیماری قرمز اعلام کرد و گفت: ممکن است افرادی که عزیزان خود را از دست می دهند بخواهند در مراکزی خارج از شهرستان اقدام به تکثیر اعلامیه ترحیم کنند که این از حوزه اختیارات ما خارج است و برخورد با آن با نیروی انتظامی است.

,

شهنوازیان ادامه داد: از نظر عرفی اعلام زمان خاکسپاری در مورد افراد متوفی در این شرایط جایز نیست، چرا که ممکن است افراد سالمی به دلیل حضور در مراسم و تجمعات آلوده به بیماری شوند، پس بهتر است مراسم با جمعیت بسیار کم و تنها با حضور اقوام درجه یک هر فرد برگزار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه