اخبار داغ

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خبر داد

تشکیل قرارگاه امدادگران و حافظان سلامت در یزد/ بسیج وارد گود مقابله با کرونا شد

تشکیل قرارگاه امدادگران و حافظان سلامت در یزد/ بسیج وارد گود مقابله با کرونا شد
سردار پورشمسی گفت: قرارگاه امدادگران و حافظان سلامت با محوریت مساجد و با هدف کمک به کادر درمان برای کنترل و ریشه کنی بیماری کرونا تشکیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ظهر امروز در جلسه ستاد مردمی امدادگران و حافظان سلامت بسیج مساجد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار شد گفت: قرارگاه امدادگران و حافظان سلامت با محوریت مساجد و با هدف کمک به کادر درمان برای کنترل و ریشه کنی بیماری کرونا تشکیل شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا،,

سردار رضا پورشمسی افزود: این قرارگاه با محوریت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان فعالیت کرده و استاندار یزد نیز به عنوان جانشین آن خدمت خواهند کرد. همچنین این ستاد در سطح شهرستان ها با محوریت امام جمعه و همراهی فرمانداران تشکیل شده و سایر دستگاه‌ها و موسسات نیز به آنان کمک خواهند کرد. 

,

وی اظهار داشت: در استان یزد این طرح در ۶۰۰ مسجد اجرایی خواهد شد که تا کنون قریب به 450 مسجد برای آغاز فعالیت سازماندهی شده اند. 

,

پورشمسی تاکید کرد: حدود ۴۰ عنوان برنامه با استفاده از تجارب حاصله  از مقابله با کرونا از اسفندماه تاکنون و به ویژه فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در مساجد شاخص اجرا خواهد شد. 

,

وی با تاکید بر نقش آموزش در قطع زنجیره انتقال بیماری اظهار کرد: بر اساس آمار بخش زیادی از بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند به صورت خانوادگی مبتلا شده اند، شاید بخشی از آنها رعایت نکرده و در دورهمی ها مبتلا شده اند اما بخش بسیار گسترده تر نیز احتمالاً به دلیل ابتلای یکی از اعضا و عدم آموزش به بیماری مبتلا شده اند.

,

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اعلام کرد: توزیع اقلام حمایت در قالب نهضت کمک مومنانه با محوریت این مساجد صورت خواهد پذیرفت. همچنین سرکشی و خدمت رسانی به سالمندان، کمک به بیمارستان ها، دوخت ماسک و لباس محافظ، اطلاع رسانی مسائل بهداشتی به آحاد مردم، فعال کردن اهالی محله جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری، آموزش در فضای مجازی کمک به تغسیل و تدفین اموات، کمک به غربالگری، حمایت از ایتام، کمک به آزادی زندانیان، حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و راه اندازی گشت های محله محور، محدود سازی رفت و آمدها در محلات و تهیه برنامه های شاد و امیدبخش در اعیاد مذهبی تعدادی از برنامه‌ها پیشنهادی در قرارگاه امدادگران و حافظان سلامت بسیج مساجد است

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه