اخبار داغ

کمک‌های مومنانه با لبیک به فرمان رهبری استمرار یافت؛

از تولید روزانه هزار ماسک تا تهیه جهیزیه نوعروسان حاشیه شهر مشهد

از تولید روزانه هزار ماسک تا تهیه جهیزیه نوعروسان حاشیه شهر مشهد
مقام معظم رهبری با شیوع کرونا دستور بر ایجاد نهضت مواسات و همدلی دادند تا همه دست به دست یکدیگر داده و این ویروس را شکست دهند و بار دیگر با اوج گرفتن کرونا، ایشان از نیروهای داوطلب مخلص خواستند تا به میدان بیایند و چه خوب جوانان این مرز و بوم پای حرف ولی امرشان آمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ این روزها زنگ خطر کرونایی در سراسر کشور به صدا در آمده و وضیعت اکثر استان ها در حالت قرمز قرار گرفته از این رو با توجه به اظهارات کارشناسان در صورت رعایت نشدن موازین بهداشتی این اتفاق می تواند در ایران تبدیل به یک فاجعه انسانی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در اوایل سال جاری مقام معظم رهبری با شیوع ویروس منحوس کرونا دستور بر ایجاد نهضتی جهت مواسات، همدلی و کمک مومنانه، دادند تا همه دست به دست همدیگر داده و این ویروس منحوس را شکست دهند؛ در این بین علاوه بر ارگان ها و دستگاه های متولی، چه خوب که جوانان این مرز و بوم پای حرف ولی امرشان آمدند و جانانه برای کمک مومنانه قدم خیر به میدان گذاشتند.

,

«نیروهای داوطلب مخلص، جوانان مومن و صالح بار دیگر وارد میدان شوند» این حکم ماموریتی است که از جانب رهبر معظم انقلاب چند روز پیش در ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شد.

,

هم اکنون مدافعان سلامت و کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال مبارزه با این ویروس منحوس و خدمت به مردم هستند و در طرف دیگر، مردم و خیرین در تلاش اند تا در این جنگ تمام عیار با کرونا باری از دوش جامعه بردارند تا بتوانیم همانند 8 سال دفاع مقدس با کمک یکدیگر مشکلات را از میان برداریم و بر کرونا، این ویروس منحوس فائق آییم.

,

حجت‌الاسلام محسن علیمحمدی، مسئول هیئت فرهنگی مذهبی دانش‌آموزی شباب‌المهدی(عج) مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در تمام برنامه‌های هیئت، دانش آموزان در فعالیت تربیتی و کمک رسانی مالی مشارکت دارند.

,

, ,

شناسایی نیازمندان توسط دانش‌آموزان

, شناسایی نیازمندان توسط دانش‌آموزان,

وی با بیان اینکه نیازمندان توسط دانش آموزان شناسایی و معرفی می‌شوند افزود: دورهمی‌های دانش آموزی و اردوهای مذهبی برنامه ریزی شده برای هیئت موجب شده تا در امر شناسایی افراد مستمند گام های بزرگی برداشته شود.

,

مسئول هیئت فرهنگی مذهبی دانش‌آموزی شباب‌المهدی(عج) مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا به عنوان هیئت مذهبی متشکل از جوانان و نوجوانان مشهدی توانستیم از اواخر سال گذشته تا امروز با کمک های مردمی و خیران در مناسبت‌های متعددی بین نیازمندان غذای گرم توزیع کنیم.

,

, ,

توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در حاشیه شهر

, توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در حاشیه شهر,

علیمحمدی با اشاره به پوشش اکثر مناطق حاشیه شهر مشهد از جمله گلشهر، مهر مادر و طبرسی، بهمن و بلوار توس ادامه داد: برای مناسبت های مختلف تا امروز بیش از 1600 بسته معیشتی بین نیازمندان حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.

,

وی افزود: حدود 10 هزار مواد شوینده و ضدعفونی دست و سطوح برای خانواده های نیازمند توزیع شده است.

,

مسئول هیئت فرهنگی مذهبی دانش‌آموزی شباب‌المهدی(عج) مشهد با اعلام برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی برای خانواده ها خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه های اجرا شده پس از یک سال در محرم و صفر و دهه کرامت به عنوان بزرگ ترین هیئت دانش آموزی سطح استان خراسان رضوی شناخته شدیم.

,

جمع‌آوری کمک مالی از طریق خیران

, جمع‌آوری کمک مالی از طریق خیران,

وی ضمن اشاره به برخی برنامه ها از جمله رسیدگی به دانش آموزان کم بضاعت برای کمک در دروس مدرسه و تربیت اسلامی در سنین نوجوانی افزود: کمک رسانی خیران هیئت از مبالغ خرد تا مبالغ کلان وجود دارد و توانستیم مشارکت صدها نفری خیران را از طریق فضای مجازی جلب کنیم.

,

مسئول هیئت فرهنگی مذهبی دانش‌آموزی شباب‌المهدی(عج) مشهد اظهار کرد: به واسطه شناسایی و معرفی دانش آموزان، نیازمندان تحت پوشش هیئت قرار می گیرند و یکی از طرح های هیئت دانش آموزی این است که با مساعدت نانوایی محله برای خانوار های کم بضاعت بن نان ارائه دهیم تا با معرفی به نانوایی بر اساس لیست ارائه شده در طی روز نان برای خانواده نیازمند تهیه شود.

,

تأسیس گروه متمرکز برای کمک‌رسانی

, تأسیس گروه متمرکز برای کمک‌رسانی,

آرام محرابی، خواهر شهید حسین محرابی اظهار کرد: خواهران شهدای مشهدی سعی کردند با کنار هم بودن پرچم برادرانشان را بردارند و ادامه دهنده راه آن‌ها باشند.

,

وی افزود: این گردهمایی تنها به ماندن در خانه و صحبت کردن ختم نشد و سعی کردیم با روایت گری در مساجد و مدارس یاد شهدا را زنده نگه داریم و پس از آن کانون «خواهران شهید» را تأسیس کردیم تا بهانه‌ای شود تا دیگر خواهران شهدا نیز به میدان بیایند.

,

, ,

تولید روزانه 1000 ماسک توسط خانواده شهدا

, تولید روزانه 1000 ماسک توسط خانواده شهدا,

محرابی خاطر نشان کرد: در اوایل کار با کمک برخی برادران شهدا به دور شهر راه افتادم و در خانه خواهران شهدا را زدم و از آن‌ها تقاضای کمک کردم تا بتوانیم این هزار ماسک را تولید کنیم و بالاخره هر یک از خواهران شهدا قسمتی از کار را قبول کردند و پس از 24 ساعت هزار ماسک تولید و تحویل خانه ایثار و شهادت شد.

,

وی تصریح کرد: یکی دیگر از افتخارات کانون خواهران شهید این بود که خواهر شهید وطنی که جزء هیئت امنای کانون است پیش از شیوع ویروس کرونا در بیمارستان بنت‌الهدی مشغول شغل شریف پرستاری بود و زمانی که فهمید بیمارستان امام رضا(ع) که درگیر ویروس شده و نیاز به پرستار دارد، درخواست انتقال خود را از بیمارستان بنت‌الهدی به امام رضا(ع) داد و در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار گرفت.

,

آزادی 3 زندانی جرائم غیرعمد

, آزادی 3 زندانی جرائم غیرعمد,

خواهر شهید محرابی خاطر نشان کرد: کانون خواهران شهدا علاوه بر این در آزادی زندانیان فعالیت دارد و تا کنون در آزادی 3 زندانی کمک کرده است تا این افراد که جرائم غیر عمد داشتند به کانون خانواده های خود بازگردند.

,

حسین ایرجی‌نیا، مسئول هیئت محبان‌الزهرا(س)  اظهار کرد: این هیئت مذهبی بر اساس شناسایی‌هایی که در دوران شیوع کرونا انجام شده است نیازمندان و محرومان چند محله حاشیه شهر مشهد را شناسایی کرده و برای کمک رسانی انتخاب می‌کند.

,

, ,

توزیع غذای گرم و ارزاق بین خانوار‌های بی بضاعت

, توزیع غذای گرم و ارزاق بین خانوار‌های بی بضاعت,

وی افزود: وضعیت معیشتی این خانواده های انتخاب شده بسیار وخیم بوده و لذا در برنامه متداول هفتگی سبد ارزاق و غذای گرم نیز برای آن‌ها توزیع می‌شود.

,

مسئول هیئت محبان‌الزهرا(س) گفت: با بسیاری از خیران مردمی برای تأمین مالی این برنامه هماهنگی صورت گرفته و برای این خانواده ها تحت پوشش خیران قرار می گیرند و جمع آوری، بسته بندی و توزیع توسط مردم صورت می گیرد.

,

وی با اشاره به شناسایی محرومان توسط هیئت محله افزود: توان خیران هیئت مذهبی و مردمی برای ده ها خانواده محلات حاشیه شهر مشهد که از قبل شناسایی شدند متمرکز شده است و اجاره منزل، کمک های درمانی، سبد معیشتی و غذای گرم در مناطق طبرسی شمالی، خیابان پنجتن و رسالت پوشش داده شده است.

,

, ,

تهیه و تکمیل جهیزیه نو عروسان حاشیه شهر مشهد

, تهیه و تکمیل جهیزیه نو عروسان حاشیه شهر مشهد,

ایرجی‌نیا تصریح کرد: تهیه جهیزیه برخی نوعروسان محقق شد که البته این اقدامات نیکوکارانه در حاشیه شهر مشهد ادامه دارد و این نوع اقدامات خیر جزوی از برنامه های اصلی هیئات مذهبی شده است.

,

, ,

تسویه حساب دفتری قشر محرم در نانوایی‌ها

, تسویه حساب دفتری قشر محرم در نانوایی‌ها,

وی با بیان اینکه مردم محله و نیکوکاران با برخی نانوایی نذر نان رایگان به صورت خودجوش صورت داده اند افزود: در اقدامی دیگر در محرم و صفر نیز حساب های دفتری خانواده های بدهکار تسویه شد. تهیه جهیزیه برخی نوعروسان محقق شد که البته این اقدامات نیکوکارانه در حاشیه شهر مشهد ادامه دارد و این نوع اقدامات خیر جزوی از برنامه های اصلی هیئات مذهبی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه