اخبار داغ

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان:

مکتب تشیع از نظر محتوا و معرفت مدیون امام صادق (ع) است/مکتب امام صادق (ع) به غنای حوزه‌های علمیه افزوده است

مکتب تشیع از نظر محتوا و معرفت مدیون امام صادق (ع) است/مکتب امام صادق (ع) به غنای حوزه‌های علمیه افزوده است
حجت‌الاسلام حسن بیگدلی،مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت:حضرت امام صادق (ع) کار را به جایی رساند که مکتب تشیع و مذهب جعفری از نظر محتوایی، معرفتی و دلایل عقلی در اوج قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: دوران امام صادق (ع) به عنوان شیخ‌الائمه از نظر معرفت‌افزایی، بصیرت‌افزایی و روشنگری قابل مقایسه با سایر ائمه اطهار (ع) نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

  وی ادامه داد: فرجه زمانی تغییر حکومت از بنی‌امیه تا بنی‌عباس فرصت مناسبی را برای امام صادق (ع) برای تعلیم شاگردان در جهان اسلام و تشیع و تبیین و تشریح معارف دینی و روشنگری و ایحاد زمینه بصیرت در جامعه ایجاد کرد. 

,

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: حضرت امام صادق (ع) کار را به جایی رساند که مکتب تشیع و مذهب جعفری از نظر محتوایی، معرفتی و دلایل عقلی در اوج قرار گرفت.  مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: در مکتب امام صادق (ع) شاگردان سایر مذاهب از جمله حنفی‌ها و مالکی‌ها تربیت یافتند اگر چه به توصیه‌های این امام همام توجه نکردند. 

,

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: در مکتب امام صادق (ع) شاگردانی همچون ابومسلم و ابو بصیر  تربیت یافتند که هر کدام از این شاگردان خدمات بسیاری را به دین اسلام ارائه کردند. 

,

وی با بیان اینکه امروزه حوزه‌های علمیه تشیع و تسنن بدون توجه به مکتب امام صادق (ع) و امام باقر(ع) حرفی برای گفتن ندارند، افزود: تدریس، احادیث، معارف توحیدی و الهی مکتب امام صادق (ع ) به غنای حوزه‌های علمیه اضافه کرده است. 

,

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: همچنین افراد سرشناسی همچون شهید اول و ثانی و  شیخ انصاری  نیز از تربیت یافتگان مکتب امام جعفر صادق (ع) هستند که کتب آنها در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود. 

,

حجت‌الاسلام بیگدلی حضرت امام خمینی(ره)، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله پایگانی، آیت‌الله سیستانی و مقام معظم رهبری را از دیگر تربیت یافتگان مکتب جعفری عنوان کرد و گفت: امام جعفر صادق (ع) جامعه علمی و معرفتی تشیع را طوری مدیریت کردند که هر روز بر غنای آن افزوده شده و آثار آن ملموس تر می‌شود. 

,

وی خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی نیز برگرفته از مکتب و هدف امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی و امام صادق (ع) است.  کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: فعالیت‌ها و اقدامات امام صادق (ع) نافی وظایف و ماموریت‌‌های سایر ائمه اطهار(ع) نیست چرا که هر امامی در موقعیت زمان خود به وظایف و ماموریت‌های خود عمل کرده است.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه