اخبار داغ

افتتاح پر حاشیه؛

فروشگاه رفاه بهار، از افتتاح در شرایط قرمز کرونایی تا ضربه به فروشندگان خرد سطح شهر

فروشگاه رفاه بهار، از افتتاح در شرایط قرمز کرونایی تا ضربه به فروشندگان خرد سطح شهر
فروشگاه رفاه بهار با حاشیه های بسیاری در شرایط حاد کرونایی افتتاح شد که انتقادهای بسیار به نحوه برگزاری این مراسم ، موضوع ضربه اقتصادی فروشگاههای بزرگ‌ به فروشندگان خرد را برای مردم پررنگ تر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ فروشگاه رفاه شهر بهار در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام در میدان آزادگان شهر بهار با حضور مسئولین شهرستان و تعداد زیادی از مردم برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این جشن که با نورافشانی و موسیقی بلند در محوطه بیرونی فروشگاه همراه بود که باعث تجمع تعداد زیادی از رهگذران در شرایط قرمز کرونایی که دستور تعطیلی برخی صنوف در پی هم صادر می شود، شد.

,

افتتاح فروشگاه با نورافشانی و تجمع مردم

, افتتاح فروشگاه با نورافشانی و تجمع مردم, افتتاح فروشگاه با نورافشانی و تجمع مردم,

جالب اینجاست که برخی از مسئولین شهرستان همچون فرماندار، شهردار و اعضای شورا نیز خود در این مراسم حضور داشته و در حال بازدید از غرفه های مختلف فروشگاه بودند.

,

افتتاح فروشگاه رفاه با این شرایط در فضای مجازی با انتقاد زیادی مراجه شد، به طوریکه بحث ضربه اقتصادی فروشگاه های بزرگ به فروشنده های خرد نیز مطرح گشت.

,

در یکی دو سال اخیر شاهد افتتاح فروشگاههای بزرگی در شهر بهار بوده ایم که از آن جمله می توان به فروشگاه افق کوروش، اتکا، رفاه و سه فروشگاه آبشار بلرتو اشاره کرد، افتتاح پی در پی این فروشگاهها در سطح شهر با تبلیغات وسیعشان باعث حساسیت مردم نسبت به این امر شده است که تعدد آنها ضربه مهلکی را بر فروشندگان خرد خواهد زد.

,

تنها ۱۰ نفر از ۳۵ پرسنل فرشگاه بومی هستند

, تنها ۱۰ نفر از ۳۵ پرسنل فرشگاه بومی هستند, تنها ۱۰ نفر از ۳۵ پرسنل فرشگاه بومی هستند,

در بازدیدی که از این فروشگاه داشتیم با چند تن از پرسنل آن گفتگو کردیم، یکی از پرسنل تعداد افراد شاغل در فروشگاه را بالای ۳۰ نفر دانست که تنها ۱۰ نفر آنها بومی بوده و بقیه از شهرهای همدان، ملایر و اسدآباد برای کار به این شهر راهی می شوند.

,

در ادامه گفتگویی با رئیس شورای شهر بهار داشتیم که وی نیز در مراسم افتتاحیه حضور داشت. فیض الهی از چنین مراسمی در شرایط کرونایی ابراز ناراحتی کرد و اذعان داشت: ما اطلاعی از چگونگی برگزاری این مراسم نداشتیم و ما نیز همچون بقیه میهمانان به این مراسم دعوت شدیم و در مورد موضوع پیش آمده تذکر دادیم، نباید در این شرایط چنین جشنی برگزار می شد.

,

فیض الهی در مورد تعداد افراد بومی شاغل در فروشگاه گفت: فروشگاه ها خود در مورد پرسنل تصمیم می گیرند و زیر نظر شهرستان نیستند، اما در گفتگویی که با مسئول فروشگاه داشتیم وی اعلام کرد که قرار است از افراد بومی بیشتری در فروشگاه استفاده کند.

,

ضربه مهلک فروشگاه های بزرگ به فروشندگان خرد

, ضربه مهلک فروشگاه های بزرگ به فروشندگان خرد, ضربه مهلک فروشگاه های بزرگ به فروشندگان خرد,

وی همچنین وجود این فروشگاهها بر اقتصاد شهر را بی تاثیر ندانست و افزود: قطعا وجود این فروشگاهها تاثیر زیادی در مغاره های کوچک و فروشندگان خرد می گذارد، اما هرچقدر که شهر بزرگ می شود امکاناتی هم نیاز دارد که نباید آن را نادیده گرفت، پیش از این خیلی از همشهریان از فروشگاه رفاه همدان اقدام به تامین مایحتاج خود می کردند که هم اکنون کارشان راحت شده و دیگر نیازی نیست مسافت همدان بهار را طی کنند.

,

در ادامه با رئیس اتحادیه اصناف شهرستان بهار ، محمود همایونی گفتگویی داشتیم و از چگونگی اخذ مجوزهای لازم این گونه فروشگاهها سوال کردیم. همایونی گفت: فروشگاههای بزرگ کشوری، مجوزی از شهرستان نمی گیرند، چرا که مجوزشان کشوری است و اصناف تنها در حد نظارت می تواند به آنها سرکشی کند.

,

وی با ابراز نگرانی برای فروشندگان خرد سطح شهر گفت: من به عنوان رئیس اتحادیه اصناف با فروشگاههای بزرگ مخالفم چرا که به ضرر اصناف است و در دراز مدت ممکن است منجر به تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک شهر شود.

,

همایونی در مورد تعداد پرسنل بومی در فروشگاه ها گفت: ما هیچ الزامی در مورد آنها نداریم و نمی توانیم در آن ورود کنیم، چرا که اینها شرکت های خصوصی هستند، فروشگاههای بالای ۱۰۰ متر و کشوری زیر نظر اتحادیه نیستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه