اخبار داغ

فواد ایزدی مطرح کرد؛

آینده آمریکا در پساانتخابات

آینده آمریکا در پساانتخابات
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران احتمال داد که پس از اعلام پیروزی بایدن آمریکا وارد فاز تنش و لشکرکشی خیابانی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، فواد ایزدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: با انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، تغییری در اهداف سیاست خارجی ایالات متحده در قبال ایران صورت نخواهد گرفت؛ چون جمهوری خواهان و دموکرات‌ها به دنبال تغییر حکومت ایران هستند؛ لذا فقط می‌توان گفت که در روش‌ها و تاکتیک‌ها با هم تفاوت خواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی افزود: در این هفت سال گذشته باید از اتفاقاتی که رخ داده درس گرفت. متأسفانه در این مدت کشور معطل برجام و برجام اروپایی شد؛ بنابراین با این وجود هنوز افرادی وجود دارند که منتظر آمدن بایدن هستند؛ در صورتی‌که رئیس جمهور شدن بایدن هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد؛ زیرا قرار نیست دموکرات‌ها تحریم‌ها را حذف کنند، بلکه برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایران با تحریم‌ها بازی خواهند کرد.

,

این کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: مشکلات کشور باید در داخل حل شود و اگر قرار است سیاست خارجی توسعه پیدا کند باید با کشورهایی رابطه برقرار کرد که به همکاری با ایران علاقه دارند نه با کشورهایی که در این سال‌ها نشان داده‌اند علاقه‌ای به همکاری با ایران ندارند.

,

ایزدی با اشاره به احتمال تشدید تنش‌ها در آمریکا گفت: در حال حاضر آمریکا در تنش داخلی به سر می‌برد و در حال حاضر هیچکدام از نامزدهای انتخابات به طور علنی اعلام پیروزی نکرده‌اند، اما اگر بایدن پیروز شود، ترامپ در پیش روی خود دو انتخاب دارد. اول اینکه درون‌سیستمی کار کند یعنی سیستم قضایی آمریکا را فعال سازد و به پشتوانه رأی ۷۰ میلیونی‌اش، خود او یا فرزند پسرش برای انتخابات ۲۰۲۴ بتواند به عرصه انتخابات بازگردد.

,

وی درباره گزینه دوم عنوان کرد: گزینه دوم این است که ترامپ سماجت به خرج دهد و لشکرکشی خیابانی کند و خارج از سیستم قضایی سعی کند حرف خود را به کرسی بنشاند و در کاخ سفید باقی بماند.

,

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: فعلآً معلوم نیست ترامپ به کدام سمت و سو خواهد رفت، اما در حال حاضر او ۶ پرونده حقوقی بازکرده و مشخص نیست کدام روش را انتخاب خواهد کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه