اخبار داغ

آیت الله فلاحتی در مراسم عمامه گذاری طلاب بندر انزلی:

بیان معارف اسلام برای مردم بزرگ ترین رسالت علمای شیعه در طول تاریخ بوده است

بیان معارف اسلام برای مردم بزرگ ترین رسالت علمای شیعه در طول تاریخ بوده است
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: بزرگ ترین رسالت علمای شیعه در طول تاریخ بیان معارف دین برای مردم بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه قائمیه انزلی که در مصلای بندر انزلی برگزار شد با تبریک ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: بزرگ ترین رسالت علمای شیعه در طول تاریخ بیان معارف اسلام برای مردم بوده و هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی ادامه داد: اگرچه امروز بعضی از روحانیون در مصادر امور هستند اما وظیفه بیان معارف اسلام برای مردم را فراموش نکرده و نمی کنند.

,

امام جمعه رشت با توصیه به طلاب مبنی براینکه هرگز وظیفه بیان معارف دین برای مردم رها نکنند، تصریح کرد: در طول تاریخ بیش از یک هزار ساله شیعه، عالمان دین توانستند پرچم تشیع را بلند نگه دارند.

,

آیت الله فلاحتی، امام جعفر صادق(ع) را بنیانگذار حوزه علمیه خواند و بیان کرد: مقدمات بنیان حوزه علمیه را ابتدا امام محمدباقر(ع) فراهم کرد و پس از آن ۴ هزار شاگرد توسط امام جعفر صادق(ع) تربیت شدند.

,

وی به بنیانگذاری حوزه علمیه نجف توسط شیخ طوسی در یک هزار سال گذشته اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ علمای شیعه خون دل ها خوردند تا بتوانند معارف اسلام را به ما برسانند.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه وجود حوزه های علمیه شیعه با تلاش علمای دین محقق شده است، خاطرنشان کرد: زندگی عالمان دین همواره با غم و رنج بوده و توانستند اندیشه های اسلامی را به رشته تحریر درآورند.

,

آیت الله فلاحتی بر مطالعه اندیشه عالمان دین توسط طلاب جوان تاکید کرد و یادآور شد: همه ما وامدار عالمان شیعه هستیم.

,

وی با بیان اینکه عالمان شیعه بزرگ ترین رسالت را به عهده دارند، اظهار کرد: علم فقه از مشکل ترین علوم محسوب می شود.

,

امام جمعه رشت تصریح کرد: اگر در دنیای امروز عالم دین از مسائل اطراف خود غافل باشد نمی تواند نسبت به وظیفه خود ایفای نقش کند.

,

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اگر عالم دین آگاه به زمان باشد هیچوقت در کشاکش مسائل سیاسی و اعتقادی نمی ماند، بیان کرد: عالم دین باید هوشمند باشد و به ویژگی های جامعه خود توجه کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه