اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

تعبیر اوباما درباره رفتار مشابه ترامپ با سران فتنه 88/ "این کار یک دیکتاتور ذلیل است"

تعبیر اوباما درباره رفتار مشابه ترامپ با سران فتنه 88/ "این کار یک دیکتاتور ذلیل است"
اوباما که حامی فتنه سال 88 بود در برابر اعلام پیروزی ترامپ قبل از شمارش آرا انتخاباتی گفت: «این کاری است که یک دیکتاتور بی‌فایده و ذلیل انجام می‌دهد.»
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تحولات انتخابات آمریکا که بسیار دیر هنگام نتیجه آن اعلام شد در خود مسائل خاصی را مستتر دارد.یکی از همین موارد مسئله تقلبی است که «دونالد ترامپ» درباره شمارش آرا مطرح کرد و هنوز هم بر خلاف سنت مالوف انتخابات آمریکا به عنوان نامزد شکست خورده به فرد پیروز تبریک نگفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شمارش انتخابات آمریکا در حالی که به سرعت پیش می رفت و در چند ایالت جمهوری خواهان پیش بودند روندی بسیار کند به خود گرفت و از همین جا تیم ترامپ اعلام تقلب در شمارش آرا را پیش کشید.
,
 
,
«رودی جولیانی» وکیل ترامپ، تاکید می کند که از نظر ریاضی غیرممکن است که دونالد ترامپ که در انتخابات جلو بود، ناگهان عقب بیفتد. 
, «رودی جولیانی» وکیل ترامپ، تاکید می کند که از نظر ریاضی غیرممکن است که دونالد ترامپ که در انتخابات جلو بود، ناگهان عقب بیفتد. ,
 
,
هر چند که مطرح می شود که نتیجه این انتخابات را آرای پستی تغییر داد؛ هر چند که تیم ترامپ معتقد است که در آرای پستی رای از جانب افرادی که در قید حیات نیستند صادر شده و همچنین آرای نظامیان آمریکایی گم شده است.
,
 
,
به هر جهت این ادعاها از سوی کاندیدای مغلوب انتخابات آمریکا وجود دارد و وکیل ترامپ پیگیر شکایت وی است اما موضوع مهم تطبیق انتخابات آمریکا با ادعای تقلب در انتخابات ایران در سال 88 است که به اردوکشی خیابانی منجر شد. در آن زمان آمریکایی ها به طور کاملا تخریب گرانه ای علیه فضای داخلی ایران برای اجرای انقلاب مخملین اقدام کردند. 
,
 
,
«باراک اوباما» رئیس جمهور وقت امریکا چندین بار موضع علیه کشورمان گرفت اما حالا این فرد در انتخابات آمریکا در مقابل ادعاهای ترامپ جملات قابل تاملی را بیان می کند.
,
 
,
رئیس‌جمهور پیشین امریکا از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور به دلیل تشکیک در نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور انتقاد کرد و او را «دیکتاتور بی‌فایده» توصیف کرد.
, رئیس‌جمهور پیشین امریکا از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور به دلیل تشکیک در نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور انتقاد کرد و او را «دیکتاتور بی‌فایده» توصیف کرد., رئیس‌جمهور پیشین امریکا از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور به دلیل تشکیک در نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور انتقاد کرد و او را «دیکتاتور بی‌فایده» توصیف کرد.,
 
,
رئیس جمهور حامی فتنه سال 88 درحالی این سخنان را بر زبان می آورد که در انتخابات ریاست جمهوری ایران یکی از سران فتنه شب انتخابات خود را به طور کاملا زودهنگام و قبل از اتمام شمارش آرا پیروزی این رقابت ها نامید و در انتهای شمارش آرا نیز فرد مغلوب نام گرفت.
,
 
,
اوباما که در یک تجمع انتخاباتی در «میامی» به نیابت از «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ صحبت می‌کرد گفت که ترامپ ممکن است «قبل از شمارش همه آرا اعلام پیروزی کند. این کاری است که یک دیکتاتور بی‌فایده انجام می‌دهد. اگر کسی به دموکراسی اعتقاد داشته باشد باید بخواهد که همه آرا شمارش شوند.»
,
 
,
جالب توجه است که سیاستمدران آمریکایی بخصوص جمهوری خواهان که هم حزبی ترامپ هستند نیز با وی همرانی نکردند و «جورج بوش پسر» به فرد پیروز انتخابات آمریکا نیز تبریک گفت. 
, جالب توجه است که سیاستمدران آمریکایی بخصوص جمهوری خواهان که هم حزبی ترامپ هستند نیز با وی همرانی نکردند و «جورج بوش پسر» به فرد پیروز انتخابات آمریکا نیز تبریک گفت. , جالب توجه است که سیاستمدران آمریکایی بخصوص جمهوری خواهان که هم حزبی ترامپ هستند نیز با وی همرانی نکردند و «جورج بوش پسر» به فرد پیروز انتخابات آمریکا نیز تبریک گفت. ,
 
,
«محمد ایمانی» فعال رسانه ای و روزنامه نگار در این حوزه می نویسد: « سیاستمداران در آمریکا، این قدر شعور دارند که وقتی نامزدشان ترامپ، زیر میز نظام می زند و آشوب به پا می کند، پشت او را خالی کنند و بگویند ما تا انتخابات با تو بودیم و در آشوب افکنی پس از آن، با تو همراهی نمی کنیم...»
,
 
,
این موضوع یک مسئله بسیار روشن سیاسی را مطرح می کند و آن حفظ ساختار سیاسی و حاکمیتی و انتخاباتی است و حل مسائل در چارچوب قانونی آن است. متاسفانه حوادث سال 88 هزینه های زیادی برای کشورمان در بر داشت. برخی با دموکراسی خیابانی سعی داشتند بدعتی بزرگ را در انتخابات ریاست جمهوری حاکم کنند. اگر رهبر معظم انقلاب و مردم فهیم جلوی این بدعت را نمی گرفتند به هیچ عنوان دموکراسی و انتخاباتی در ایران نمی توانست به خوبی برگزار شود. 
, این موضوع یک مسئله بسیار روشن سیاسی را مطرح می کند و آن حفظ ساختار سیاسی و حاکمیتی و انتخاباتی است و حل مسائل در چارچوب قانونی آن است. متاسفانه حوادث سال 88 هزینه های زیادی برای کشورمان در بر داشت. برخی با دموکراسی خیابانی سعی داشتند بدعتی بزرگ را در انتخابات ریاست جمهوری حاکم کنند. اگر رهبر معظم انقلاب و مردم فهیم جلوی این بدعت را نمی گرفتند به هیچ عنوان دموکراسی و انتخاباتی در ایران نمی توانست به خوبی برگزار شود. ,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه