اخبار داغ

برای نخستین بار در خراسان رضوی صورت می‌گیرد؛

دیدار آنلاین محیط بانان خلیل آبادی با دانش‌آموزان/ آموزش بیش از 2هزار دانش آموز در قالب طرح "یک ساعت با محیط بان"

دیدار آنلاین محیط بانان خلیل آبادی با دانش‌آموزان/ آموزش بیش از 2هزار دانش آموز در قالب طرح "یک ساعت با محیط بان"
نخستین دوره مجازی "یک ساعت با محیط بان" استان خراسان رضوی در شهرستان خلیل آباد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ نام کرونا که حدود چندین ماه از تولدش می‌گذرد، این روزها پای ثابت تمام محافل رسمی، خانوادگی و دوستانه در فضاهای حقیقی و مجازی شده است.  موجودی که با چشم قابل مشاهده نیست و با وجود کوچک بودنش، تاثیر بزرگی در زندگی انسان‌ها گذاشته و روال عادی زندگی مردم را دستخوش تغییرات زیادی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

با این وجود جای بسی خرسندی است که این ویروس در دوره‌ای متولد شده که اینترنت و گوشی هوشمند و دیگر تجهیزات نوین در اختیار بیشتر جمعیت دنیا قرار دارد. تکنولوژی در این بحران جهانی به یاری مردم آمد و در بخش‌های مختلف از جمله آموزش موجب جبران بخشی از خلل وارد شده بر روال عادی زندگی انسان‌ها شد.

,

بر اساس تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش، طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس با هدف جلب مشارکت جوامع محلی در حفاظت آگاهانه از محیط زیست، ارتقای سطح آگاهی های زیست محیطی دانش آموزان و آشنایی این قشر با وظایف محیط بانان در مدارس اجرای می شد. اما با شیوع ویروس کرونا این طرح برای نخستین بار در سطح استان خراسان رضوی به صورت مجازی در خلیل آباد اجرایی شد.

,

 

,

تداوم برگزاری طرح "یک ساعت با محیط بان" در مدارس استان

, تداوم برگزاری طرح "یک ساعت با محیط بان" در مدارس استان,

محمد مهدی توکلی، رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار صبح توس، اظهار داشت: نخستین وبینار یک ساعت با محیط بان استان خراسان رضوی با حضور مجازی 50 دانش آموز دبیرستان حضرت خدیجه(س) شهر خلیل آباد برگزار شد.

, صبح توس,

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته این دوره با هدف آشنایی دانش آموزان با محیط زیست و در راستای اهداف، ماموریت های این سازمان و بویژه چالش های شغل محیط بانی، آشنایی با مناطق حفاظت شده و نحوه همکاری با حافظان طبیعت، با  حضور محیط بانان در کلاسها و مدارس برگزار می شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا و پیشنهاد تداوم برگزاری این دوره توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد دوره مذکور بصورت مجازی و برای نخستین بار در استان بصورت وبینار برگزار شد.

,

رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: این دوره های مجازی در سایر شهرستان ها با هدف تقویت آموزش های محیط زیستی برای دانش آموزان از طریق فضای مجازی و سامانه شاد، نیز با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.

,

 

,

آموزش بیش از 2هزار دانش آموز خلیل آباد در قالب طرح "یک ساعت با محیط بان"

, آموزش بیش از 2هزار دانش آموز خلیل آباد در قالب طرح "یک ساعت با محیط بان",

سعید شفیعیان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس، در این خصوص اذعان کرد: با امضاء تفاهم نامه ای با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد بیش از دو هزار دانش آموز طی دو سال گذشته بصورت مستقیم و همچنین برگزاری فعالیت های جانبی چون مسابقات و نمایشگاه با مسائل محیط زیست آشنا شده اند.

, صبح توس,

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع آموزش حفاظت محیط زیست در بخش دانش آموزی دوره یک ساعت با محیط بان در 22 آموزشگاه شهرستان برگزار شده است.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد همچنین از اجرای برنامه هایی چون برنامه بی زباله، برنامه درخت به جای زباله ، برنامه دورنریختنی ها با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان در حوزه مخاطبین دانش آموز خبر داد و تشریح کرد: این دوره مجازی نیز در ادامه طرح های قبل با توجه به وضعیت کرونایی به اداره کل پیشنهاد و اجرا شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه