اخبار داغ

آمار ترسناکِ کرونا؛

روند صعودی کرونا در آذربایجان‌شرقی/ زنگ‌ها برای چه کسی به صدا در می‌آید؟

روند صعودی کرونا در آذربایجان‌شرقی/ زنگ‌ها برای چه کسی به صدا در می‌آید؟
آمارها نشان می‌دهد روند ابتلا به کرونا در استان بار دیگر صعودی شده و ۱۶ شهر کشور در وضعیت سیاه قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، آمارها نشان می‌دهد که روند ابتلای کرونا در آذربایجان شرقی از ۱۶ آبان مجددا سیر صعودی به خود گرفته است، اگرچه در ماه‌های گذشته هم این روند در استان هیچوقت مطلقا نزولی نبوده است. در حالیکه همه چشم‌ها برای تعطیلی و عدم تعطیلی معطوف به تهران شده و دعوا بر سر این است که چرا تهران تعطیل نمی‌شود باید اذعان کرد که وضعیت هیچکدام از استان‌های کشور خوب نیست و برخی شهرها با عبور از وضعیت قرمز به وضعیت سیاه رسیده‌اند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

دوگانه اقتصاد یا جان مردم از ابتدای شیوع کرونا در تمام کشورها مسئولین را مجاب کرد تا برای تصمیم گیری ها دست به عصا حرکت کنند اما روند آرام کرونا در ایران، با خوش خیالی مسئولین گره خورد تا این روزها سیاه‌ترین روزهای کرونایی رقم بخورد و اعلام شود که در هر پنج دقیقه یک ایرانی به خاطر کرونا جانش را از دست می‌دهد. وضعیت آذربایجان‌شرقی هم با وجود آنکه از ابتدای تابستان تا به امروز قرمز بوده اما آمار فوتی‌ها به شدت افزایش یافته و از مرگ سه تا چهار نفر در ابتدای تابستان به مرگ ۲۵ نفر در هر شبانه روز رسیده‌ایم.

,

بار سنگین بر دوش کادر درمان از ابتدای شیوع کرونا هم مدافعین سلامت را دچار فرسودگی کرده است و این مساله این نگرانی را به وجود می آورد که کادر درمان از توان بیافتند. دکتر دینوری، رئیس بیمارستان امام رضا(ع) در گفت‌وگو با آناج اعلام کرده بود که از ابتدای کرونا تا به امروز کادر درمان گردش شیفت نداشتند و در تمام شبانه روز مشغول به خدمت هستند و نگرانی از پا افتادن کادر درمان به ویژه پرستاران وجود دارد.

, آناج,

با وجود این وضعیت در حال حاضر تنها تصمیم محدودیتی در استان مطابق همان تصمیم کشوری است که پایان کار اصناف به جز اصناف ضروری را ساعت شش بعد از ظهر اعلام کرده‌اند. اگرچه این تصمیم چندان امیدبخش برای کنترل کرونا نیست اما همین تصمیم حداقلی نیز نیاز به نظارت و اجرای صحیح مسئولین دارد.

,

بهروز مهدوی فرماندار تبریز در گفت‌وگو با آناج اعلام کرده است که با اصناف متخلفی که این محدودیت‌ها را رعایت نکنند به شدت برخورد شده و مغازه‌هایشان پلمپ خواهد شد.

, آناج,

حالا باید منتظر ماند و دید که زنگ خطر کرونا برای مسئولین به صدا در خواهد آمد تا تصمیمات جدی و محدودیت‌های بیشتری اعمال شود و یا روند به گونه‌ای دیگر خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه