اخبار داغ

فواید مصرفِ ناشتای چند بادام خیس‌کرده را بشناسید؛

فنیل‌آلانین موجود در بادام، عملکرد حافظه شما را بهبود می‌بخشد/ سنگ کلیه، یکی از مضرات زیاده‌روی در مصرف بادام

فنیل‌آلانین موجود در بادام، عملکرد حافظه شما را بهبود می‌بخشد/ سنگ کلیه، یکی از مضرات زیاده‌روی در مصرف بادام
مقابله با سرطان و ارتقاء سلامت پوست و مو از فواید مصرف ناشتای چند بادام خیس‌کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، اگر بدانید که مصرف چند عدد بادام خیس‌کرده به صورت ناشتا می‌تواند چه تأثیرات مثبتی بر سلامت شما داشته باشد، احتمالا این کارِ ساده را ترک نخواهید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مصرف بادام خیس‌کرده می‌تواند انرژی بدن شما را افزایش دهد. این نحوه مصرف بادام، به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و و نتیجه سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد. بادام، همچنین حاوی ریبوفلاوین است که باز هم به افزایش متابولیسم کمک می‌کند. برخی یافته‌ها نشان داده‌اند که بادام ممکن است بتواند سطح فشار خون را تنظیم کند. مقادیر کم سدیم و پتاسیم موجود در بادام به جلوگیری از افزایش فشار خون کمک می‌کنند.

,

کمک به سلامت دستگاه گوارش، کمک به کاهش وزن، کمک به سلامت مادر در دوران بارداری و کمک به افزایش عملکرد مغز از دیگر فواید مصرف ناشتای بادام خیس‌کرده است. بادام همچنین دارای فنیل آلانین است که می‌تواند عملکرد شناختی و حافظه را بهبود ببخشد. ارتقاء سلامت قلب، کاهش سطح کلسترول بد خون، کمک به درمان دیابت و درمان یبوست نیز از جمله خواص بادام خیس‌کرده برای بدن است.

,

فیبر نامحلولِ قابلِ توجه موجود در بادام خیس‌کرده می‌تواند به درمان یبوست کمک کند. بادام می‌تواند سلامت قلب را در بیماران دیابتی بهبود ببخشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در آن‌ها کاهش دهد. مقابله با سرطان و ارتقاء سلامت پوست و مو هم از خواص بادام خیس‌کرده است. به خاطر همین خواص است که طب سنتی ایران، بادام را بهترین آجیل می‌داند.

,

متخصصان بهداشت می‌گویند یک رژیم غذایی حاوی مواد غذایی دارای مقادیر کم کربوهیدرات که از چربی‌های غیراشباع غنی باشند، می‌تواند باعث کاهش چربی دور شکم شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. گفته می‌شود که کربوهیدرات، فقط 15 درصد از مواد مغذی هر بادام را تشکیل می‌دهد. افزون بر این بادام یکی از بهترین میان‌وعده‌هاست.

,

مصرف بادام و کمک به کاهش وزن

, مصرف بادام و کمک به کاهش وزن, مصرف بادام و کمک به کاهش وزن,

بنابراین شما می‌توانید برای کاهش وزن، از بادام استفاده کنید و اگر نمی‌خواهید بادام‌ خیس‌کرده را ناشتا بخورید، تعدادی بادام را در زمان‌هایی در غیر وعده اصلی که احساس گرسنگی می‌کنید، مصرف کنید. بدین ترتیب دیگر پرخوری نخواهید کرد و برای مدتی طولانی احساس سیری می‌کنید. بادام همچنین پروتئین زیادی دارد. یافته‌های طب سنتی نشان می‌دهد که علاوه بر خود بادام، برگ تازه درخت بادام هم مسهل و ضد کرم است.

,

بادام نارس یا همان چغاله بادام خودمان هم می‌تواند لثه و ریشه دندان را تقویت کند. اما همین ماده غذایی شفابخش هم می‌تواند برای شما مضر باشد اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید. 100 گرم بادام، حدود 50 گرم چربی برای شما فراهم می‌کند؛ چربی‌هایی که بخش قابل توجهی از آن چربی‌های مفید برای قلب است. اما همین میزان چربی، اگر سبک زندگی کم‌تحرکی داشته باشید و برای سوزاندن کالری‌هایی که از طریق مصرف بادام به دست آورده‌اید، تحرکی نداشته باشید، می‌تواند چربی بدن شما را افزایش دهد.

,

زیاده‌روی در مصرف بادام همچنین می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. بنابراین بکوشید اعتدال را در مصرف بادام رعایت کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه