اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

مجلس با تعامل دولت را پای کار می‌آورد/ برخی وزرا بیش از 10 بار به مجلس آمدند

مجلس با تعامل دولت را پای کار می‌آورد/ برخی وزرا بیش از 10 بار به مجلس آمدند
خسروی گفت: مجلس تصمیم گرفت که باید دولت را در راستای تعامل پای کار بیاوریم و در این مدت وزرای مختلف به خصوص اقتصادی بیش از 10 بار به مجلس آمدند و تقریبا مثبت و مفید بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گزارشی از فعالیت‌های دو ماه اخیر در مجلس شوراس اسلامی و کمیسیون شورای و امور داخلی کشور و حوزه انتخابیه ارائه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی با اشاره به برخی از مصوبات مجلس یازدهم با محوریت دغدغه های مقام معظم رهبری، اظهار کرد: کلیات طرح کالابرگ کالاهای اساسی در مجلس تصویب شده است که در قالب این طرح به 60 میلیون نفر از اقشار کم‌برخودار کشور در 6 ماهه دوم سال جاری با توجه به وضعیت سخت اقتصادی کمک خواهد شد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرایی شدن آن قرار است به 40 میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه 60 هزار تومانی و به 20 میلیون نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مبلغ 120 هزار تومان برای خرید کالاهای اساسی پرداخت شود.

,

خسروی ادامه داد: همچنین کلیات طرح «جمعیت و تعالی خانواده» طبق اصل 85 قانونی اساسی نیز که سال‌هاست مورد دغدغه رهبر معظم انقلاب است در مجلس تصویب شده است اما با توجه به این‌که مواد قانونی اصل 85 زیاد بود به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع شد تا سریع‌تر به نتیجه برسد.

,

طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس

, طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس, طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از تصویب یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس خبر داد و افزود: با توجه به این‌که آمریکایی‌ها مدتهاست از برجام خارج شده اند اما جمهوری اسلامی ایران یک طرفه این تعهدات را انجام می‌دهد لذا بر اساس تصویب این طرح، دولت سه ماه مهلت دارد به تعهدات قبل از برجام بازگردد.

,

خسروی تصریح کرد: اگر در این مدت طرف‌های مقابل به تعهدات برجامی خود بازنگردند، ما خودتحریمی خود را ادامه نخواهیم.

,

طرح جاماندگان دریافت یارانه

, طرح جاماندگان دریافت یارانه, طرح جاماندگان دریافت یارانه,

وی به تصویب طرح جاماندگان دریافت یارانه اشاره کرد و گفت: بر اساس آن افرادی که در زمان ثبت نام یارانه‌ها به دلیل عدم دسترسی به سیستم‌های اینترنتی و مراکز ثبت نام از ثبت نام جا ماندند فرصت ثبت نام مجدد خواهند یافت.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این طرح امکان آزمون وسع وجود دارد به این معنا که افراد باید ابتدا ثبت نام کنند و سپس از آن‌ها آزمون وسع گرفته و در نهایت به نیازمندان یارانه پرداخت می‌شود.

,

اصلاح موادی از آیین نامه انتخابات رئیس جمهوری

, اصلاح موادی از آیین نامه انتخابات رئیس جمهوری, اصلاح موادی از آیین نامه انتخابات رئیس جمهوری,

خسروی با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس شوراس اسلامی، گفت: اصلاح موادی از آیین نامه انتخابات رئیس جمهوری در مجلس تصویب شده است.

,

وی افزود: در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری موضوع مدرک تحصیلی داوطلبان نیز اصلاح شده است. حضور برخی داوطلبان ریاست جمهوری در گذشته وهن به نظام جمهوری اسلامی بود، در حال حاضر مدرک تحصیلی داوطلبان به کارشناسی ارشد یا معادل آن ارتقا یافته است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون فراکسیون انقلاب اسلامی بزرگترین فراکسیون مجلس یازدهم است، افزود: بحث استیضاح ریاست جمهوری در این فراکسیون مطرح بود البته از قبل این موضوع مطرح بود ابتدا حدود 70 نفر امضا کردند در نهایت با توجه به برگزاری جلسات از سوال و استیضاح رئیس جمهور صرف نظر شد.

,

با تعامل دولت را پای کار می‌آوریم/ برخی وزرا بیش از 10 بار به مجلس آمدند

, با تعامل دولت را پای کار می‌آوریم/ برخی وزرا بیش از 10 بار به مجلس آمدند, با تعامل دولت را پای کار می‌آوریم/ برخی وزرا بیش از 10 بار به مجلس آمدند,

خسروی افزود: اما مجلس تصمیم گرفت که باید دولت را در راستای تعامل پای کار بیاوریم و در این مدت وزرای مختلف به خصوص اقتصادی بیش از 10 بار به مجلس آمدند و تقریبا مثبت و مفید بوده است.

,

وی بیان کرد: البته نمایندگان مجلس توضیحات وزیر نفت درباره علت عدم بهره برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی را قانع کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.

,

دیدارها و پیگیری‌های نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با مسئولان کشوری

, دیدارها و پیگیری‌های نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با مسئولان کشوری, دیدارها و پیگیری‌های نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با مسئولان کشوری,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات و ملاقات‌هایی نیز خارج از مجلس انجام شده است، گفت: مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی با مسعود منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در خصوص مشکلات و ظرفیت‌های منابع طبیعی استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

,

خسروی ادامه داد: دکتر منصور گفت گروه اختلافی در استان خراسان جنوبی بگذارید که مردم خیلی اذیت نشوند اما اینکه در عمل اجرا  شده است اطلاعی ندارم.

,

وی به دیدار با دکتر جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز پیوند کلیه در بیمارستان رازی بیرجند، بررسی اتمام پروژه بیمارستان شهرستان خوسف، اختصاص دستگاه شتاب دهنده خطی برای بیمارستان ایران مهر، راه اندازی پانسیون پزشکان بیمارستان اسدیه، راه اندازی مرکز فوریت‌های حوادث استان و تکمیل آی سی یو و بیمارستان رازی بیرجند از موارد مطرح شده در این دیدار بود که معاون وزیر بهداشت برای تحقق آن‌ها قول مساعد داد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وظیفه ما مطرح کردن این امور با مسئولان کشوری بوده است اما پیگیری اجرایی شدن این امور باید توسط مدیران استانی مربوطه انجام شود.

,

خسروی در ادامه با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس استان با بختیاری رئیس کمیته امداد کشور در خصوص آموزش مجازی و نیاز دانش آموزان به تبلت، گفت: وی قول داد به هر میزانی استان به این موضوع اختصاص دهد کمیته امداد نیز به همان میزان اعتبار تخصیص خواهد داد.

,

وی ادامه داد: همچنین رئیس کمیته امداد کشور قول بررسی و انجام کاری شاخص در شهرستان خوسف را داد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از اینکه ماژان به شهر ارتقا یافت، یکی از نیازها ایجاد پاسگاه برای بحث های امنیتی است، افزود: شنیده می شود قاچاق خیلی راحت از این مبادی در حال انجام است که این موضوع با فرمانده ناجا و معاونش مطرح شد؛ از فرمانده ناجا جوابی نشنیدم ولی معاونش مطرح کرد در بحث توسعه های کشوری توسعه امکانات و نیروی انسانی دیده نشده است.

,

تشکیل گروه‌های مشورتی به موازات کمیسیون‌های مجلس

, تشکیل گروه‌های مشورتی به موازات کمیسیون‌های مجلس, تشکیل گروه‌های مشورتی به موازات کمیسیون‌های مجلس,

خسروی با بیان اینکه مسائلی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در حال پیگیری است، افزود: تشکیل گروه‌های مشورتی به موازات کمیسیون‌های مجلس در دستور کار دفتر قرار گرفته است و تاکنون به صورت رسمی گروه مشورتی اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است.

,

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی و سوءمدیریت‌ها، عنوان کرد: امروز حضور در فضای مجازی به راحتی دسترسی به یک گوشی تلفن همراه است، در این فضا باید بسیار مراقب بود، متاسفانه ستایش قریشی محصول همین سهل‌انگاری مسئولان در مدیریت فضای مجازی است.

,

بیش از 22 جلسه با گروه‌های مختلف در استان برگزار شده است

, بیش از 22 جلسه با گروه‌های مختلف در استان برگزار شده است, بیش از 22 جلسه با گروه‌های مختلف در استان برگزار شده است,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به دیدارهای مردمی و مدیران استانی اشاره کرد و گفت: تاکنون در سفر اخیر بیش از 22 جلسه با گروه‌های مختلف در استان برای بررسی مسائل و مشکلات برگزار شده است.

,

خسروی افزود: یکی از مشکلات اساسی که شنیده شده است، سنگ‌های دور میدان‌ها از خارج استان وارد می شود. همچنین در حالی که در استان ماسک و لوله پی وی سی تولید می شود اما این اقلام از خارج استان خریداری و تهیه می‌شود.

,

پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار

, پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار, پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار,

وی بیان کرد: در دیدار با رئیس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیز برای سرمایه‌گذاری در خصوص تکمیل بیمارستان خوسف، اختصاص مسکن برای زوج‌های محروم و اختصاص تسهیلات به نیازمندان پیشنهاد شده که مورد موافقت اولیه قرار گرفته است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از روستاهای سیل‌زده شهرستان بیرجند افزود: اقدامات اولیه در راستای کمک به کشاورزان انجام شده اما به اتمام نرسیده و با توجه به نزدیک‌شدن به زمستان و مشکلات رودخانه‌ها و سیل‌بندها م‌ بایست اقدام جهادی صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه