اخبار داغ

مدیر اداره کل محیط ‌زیست خراسان رضوی:

تصفیه‌خانه «چرمشهر» و «توس» تا پایان آبان تعیین و تکلیف می‌شود

تصفیه‌خانه «چرمشهر» و «توس» تا پایان آبان تعیین و تکلیف می‌شود
همتی گفت: اگر تا پایان آبان ماه پیشرفتی در روند توسعه فاز دوم تصفیه‌خانه چرمشهر و احداث تصفیه‌خانه شماره دو شهرک صنعتی توس مشاهده نشود پرونده شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی را به دادستانی استان ارجاع می‌دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج همتی، مدیر اداره کل محیط ‌زیست خراسان رضوی در گفت‌وگو با در رابطه با صبح توس، وضعیت پرونده رسیدگی به تخلفات شرکت شهرک صنعتی توس و چرمشهر در حوزه تصفیه فاضلاب صنعتی اظهار کرد: در جلسه‌ کمیته ساماندهی فاضلاب که در نیمه دوم مهرماه برگزار شد مقرر گردید تا ظرف مدت یک ماه شرکت شهرک‌های صنعتی پیمانکار جدیدی را برای ادامه ساخت و توسعه فاز دو تصفیه‌خانه چرمشهر اتخاذ کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: همچنین برای احداث تصفیه‌خانه شماره دو شهرک صنعتی توس که مشکلات عدیده زیست‌محیطی را در اطراف مشهد پدید آورده است، به مدیران این شرکت ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای داده شد تا مشکلات حقوقی پرونده 20 ساله خود را با پیمانکار سابقش را برطرف کرده و نسبت به انتخاب پیمانکار جدید اقدام کنند.

,

مدیر اداره کل محیط‌ زیست خراسان رضوی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با نماینده دادستانی استان جهت تسهیل در برطرف سازی مشکلات شهرک صنعتی توس برای عقد قرارداد با پیمانکار جدید جهت ساخت تصفیه‌خانه شماره دو این شهرک انجام‌شده است.

,

وی افزود: بعد از گذشت ضرب‌الاجل 2 روزه‌ای که به شرکت‌ شهرک‌های صنعتی برای توسعه درروند احداث تصفیه‌خانه توس و چرمشهر داده شد این شرکت‌ها مشکلات خود را در جلسه با حضور نمایندگانی از شرکت آبفا، محیط‌زیست و دادستانی مطرح کردند.

,

همتی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که تا پایان آبان ماه پیشرفتی درروند توسعه فاز دوم تصفیه‌خانه چرمشهر و احداث تصفیه‌خانه شماره دو شهرک صنعتی توس مشاهده نشود موضوع را به دادستانی استان ارجاع داده و مسئولانی که تعمد خاصی به‌ضرورت احداث این تصفیه‌خانه‌ها نداشته‌اند را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

,

وی افزود: علی‌رغم توافقاتی که در سال‌های گذشته بین شهرک صنعتی توس و آبفا انجام‌شده بود، شرکت آب و فاضلاب به انجام یک سری از امور تصفیه متعهد شد و باوجود دریافت هزینه‌های این طرح از تعهداتش سرباز زده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه