اخبار داغ

مدیرعامل شرکت کویر تایر مطرح کرد؛

عدم حمایت جدی از طرح های توسعه صنعت لاستیک/ آمادگی صادارات تایرهای خودروهای شاسی‌بلند به افغانستان

عدم حمایت جدی از طرح های توسعه صنعت لاستیک/ آمادگی صادارات تایرهای خودروهای شاسی‌بلند به افغانستان
زینلی گفت: متأسفانه در زمینه طرح توسعه چند سالی است که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم و عملا حمایت جدی از این طرح انجام نشده و متاسفانه اقدامات اخیر نیز پاسخگوی نیازهای طرح توسعه ما نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سیدمحمدحسین زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جهش تولید میزان تولید تایر نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ حلقه‌ای 49 درصد رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی با بیان اینکه در این مدت 17 هزار و 583 تن انواع تایر رادیال سواری تولید و روانه بازار مصرف شده، افزود: این میزان به لحاظ وزنی 57 درصد رشد را نشان می‌دهد.

,

مدیرعامل شرکت کویرتایر بیان کرد: در حال حاضر 35 سایز و طرح مختلف انواع تایر رادیال سواری از رینگ 13 تا 19 در این کارخانه تولید می‌شود.

,

زینلی گفت: 11 سایز و طرح جدید در هفت ماهه اول امسال به مجموعه تولیدات کارخانه افزوده شده است.

,

وی اظهار کرد: در تولید رینگ 13 تا 15 خودروهای پراید، پژو و سمند علاوه بر نیاز کشور با مازاد تولید روبرو هستیم و در تولید رینگ 16 نیز خودکفا شده‌ایم تنها در تولید رینگ‌های 17 و 18 که کویرتایر پیشتاز تولید آنها در کشور است با قدری کمبود مواجه هستیم که ان‌شاالله طی سال‌های آینده در تولید این رینگ‌ها نیز خودکفا خواهیم شد.

,

خواستار صادارات تایرهای خودروهای شاسی‌بلند به افغانستان هستیم

, خواستار صادارات تایرهای خودروهای شاسی‌بلند به افغانستان هستیم, خواستار صادارات تایرهای خودروهای شاسی‌بلند به افغانستان هستیم,

مدیرعامل شرکت کویرتایر به همجواری استان خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: انتظار این است حداقل برای تایرهای خودروهای شاسی‌بلند که در حال حاضر مصرف آن در کشور کم و کویرتایر پیشتاز تولید آن است، اجازه صادرات داده شود.

,

زینلی عنوان کرد: در کشور افغانستان که مرزی طولانی با خراسان‌جنوبی و کارخانه کویرتایر دارد خودروهای شاسی‌بلند زیادی وجود دارد و این خودروها نیازمند تولیدات ما هستند و چه بهتر که ما بتوانیم با صادرات این محصول، نیاز آن‌ها را پاسخ دهیم و  بازار مناسبی را نیز برای تولیدات خود بیابیم.

,

عدم حمایت از طرح توسعه کویر تایر

, عدم حمایت از طرح توسعه کویر تایر, عدم حمایت از طرح توسعه کویر تایر,

وی در خصوص طرح توسعه این کارخانه، گفت: متأسفانه در زمینه طرح توسعه چند سالی است که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم و عملا حمایت جدی از این طرح انجام نشده و متاسفانه اقدامات اخیر نیز پاسخگوی نیازهای طرح توسعه ما نبوده است.

,

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان این‌که تأمین ارز مورد نیاز و عدم دریافت تسهیلات متناسب با سرمایه‌گذاری از جمله مشکلات پیش رو است، تصریح کرد: تسهیلات با نرخ‌های بهره بالای 18درصد، 20درصد و 24 درصد برای سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی ندارد.

,

زینلی گفت: از سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظام بانکی و بانک مرکزی کشور انتظار داریم در طرح توسعه کارخانه که همه ساخت و سازهای ساختمانی آن اجرا شده و آماده نصب ماشین‌آلات است این کارخانه را حمایت و یاری کنند چراکه متاسفانه به علت عدم تخصیص ارز، برخی از ماشین‌آلات مورد نیاز که به سازندگان خارجی سفارش داده شده امکان ترخیص ندارند و عملا طرح توسعه کویرتایر را با مشکل مواجه کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه