اخبار داغ

یادداشت؛

خبرنگاران؛ قربانیان کرونا

خبرنگاران؛ قربانیان کرونا
خبرنگاران، قشری هستند که نه تنها سلامتی‎شان برای هیچ کس مهم نیست و هیچ دستگاهی مسئولیت آن‌ها را بر عهده نمی‌گیرد، بلکه پاسخگوی آنان هم نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، خبرنگاران به مانند مرغی که در عزا و عروسی ذبح می شود هستند و در هر برنامه ای در خط مقدم حضور فعال و اثر بخشی را دارند، در موضوع شیوع بیماری منحوس کرونا خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری از جمله گروه‌هایی هستند که از شروع  کرونا، پای کار آمدند و بخش عمده‎ای از زندگی حرفه‎ایشان را به تهیه‎ی اخبار، گزارش‌های میدانی و معرفی ابعاد مختلف شیوع این ویروس، اختصاص دادند و اکنون به مشکلات و معضلاتی روبرو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

خبرنگاران و اهالی رسانه، از اسفندماه تاکنون، به شرح حالی از معرفی این ویروس، بیماران، پزشکان و پرستاران فعال در خط مقدم مبارزه با کرونا پرداخته و از ناامنی اقشاری که در معرض خطر بودند را گوشزد کرده‌اند، بسیاری از خبرنگاران با قبول خطر ابتلا به کرونا، لباس پوشیده و به غسالخانه‌ها، آرامستان‌ها و بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی در آن بستری بودند، سر زده و برای پاسخ به افکار عمومی و کمک به کنترل بیماری، اقدام به تهیه‎ی گزارش میدانی کرده‌اند.

,

و این در حالی است که بخش اعظمی  از خبرنگاران از حداقل مزایای شغلی مانند حقوق پایه و بیمه محروم هستند، که اگر یک روز سرکار نروند حقوق ندارند، اما با این وجود، به دلیل رسالت خود و  دغدغه‎مندی و روحیه‎ی مطالبه‌گری، خطرها را به جان خریده و با وجود مخالفت اعضای خانواده‎شان، از هیچ تلاشی برای انعکاس کم و کاستی‌ها و مطالب علمی کرونایی، دریغ نکرده‌اند؛ خبرنگاران هر چند خبر ابتلای بسیاری از مسئولان و آمار متعدد ابتلای کارمندان و کارکنان دستگاه‎های مختلف و خبر فوت تعدادی از پزشکان و پرستاران بر اثر ابتلا به کرونا را مخابره کرده‌اند، اما خبر ابتلای خودشان به این بیماری در جای ثبت و مخابره نمی شود اما هستند خبرنگارانی که در کشور و به طبع آن خراسان جنوبی که قربانی خاموش این ویروس شده اند.

,

خبرنگارانی خراسان جنوبی که در حوزه اطلاع رسانی صحیح و انعکاس واقعیت ها پیش قدم بودند اما با بی مهری فراوان روبرو می شوند.

,

خبرنگاران مجبور به تهیه‎ی ماسک و ضدعفونی کننده برای خودشان هستند و باید مسئولیت ابتلا به کرونا یا گرفتار آمدن به هر بلای آسمانی دیگری را خودشان بر عهده بگیرند و هر روز شاهد ابتلای تعداد بیشتری از همکارانشان به کرونا هستند؛ به دلیل نبود متولی، این قشر حتی در صورت ابتلا اصلا برای کسی مهم نیست، با همه سختی ها خبرنگاران که به وظیفه‎شان عمل کرده‌اند و به مرغ عزا و عروسی می‌مانند که همه جا سر بریده می ‏شوند، این قشر، حامی و دلسوزی جز خودشان ندارند و خبر ابتلایشان به کرونا جز در صفحات شخصی همکارانشان در جایی منتشر نمی‎شود، هم اکنون چند تن از خبرنگاران و فعالان عرصه‎ی رسانه استان به طور نسبتا شدیدی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

,

با وجود تلاش خبرنگاران، هنوز هم بسیاری از مسئولان در خراسان جنوبی خبرنگاران را به عنوان یک قشر تاثیر گذار قبول ندارند و آنان را مقصر شیوع کرونا می دانند و می گویند رسانه ها استرس به جامعه وارد می کنند. این مسئولان بی تدبیر که با هر انتقاد در فضای مجازی و رسانه ها واکنش منفی نشان می دهند نمی خواهند کم کاری آنها به رسانه کشانده شود.

,

در حوزه توزیع ماسک، مواد ضد عفونی، مشکلات و کمبودهای داخلی بیمارستان‌ها، مشکلات کادر درمان و بسیار مشکلات ریز و درشت دیگر وجود دارد که کسی پاسخگوی رسانه ها نیست و اگر سوال کنید متهم به زیر سوال بردن زحمات کادر درمان می‌شویم.

,

خبرنگاران استان خراسان جنوبی قدردان زحمات پرسنل خط مقدم ویروس کرونا هستند اما نباید کم کاری ها را نپرسید، کم کاری های حتی دغدغه خود کادر درمان است.

,

مسئولانی که می بابست پاسخگو باشند زحمت یک استعلام ساده برای شناخت خبرنگار جهت پاسخ تلفنی به سوالات را هم به خودشان نمی‌دهند، در این میان حتی دستگاه‎های متولی مقابله با ویروس کرونا نیز مطالبات خبرنگاران که مطالبات مردم است را به چشم دشمن می نگرند.

,

با چنین رویکردی به نظر می‎رسد، خبرنگاران، قشری هستند که نه تنها سلامتی‎شان برای هیچ کس مهم نیست و هیچ دستگاهی مسئولیت آن‌ها را بر عهده نمی‌گیرد، بلکه پاسخگوی آنان نیست.

,

در این میان خبرنگاران استان از ابتدا شیوع کرونا با محوریت مرکز نیکوکاری رسانه یاران و بسیج رسانه علاوه بر فعالیت‌های اطلاع رسانی و تبلیغات صحیح اقدامات خوبی در حوزه جمع آوری و توزیع بسته های شوینده، بهداشتی و معیشتی و اخیر در حوزه پوشاک و بخاری جهت خانواده حادثه دیده از کرونا داشته اند.

,

مهدی کاظمی‌فرد خبرنگار

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه