اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان عنوان کرد؛

احتمال تکمیل یادمان شهدای گمنام پارک کوهستان تا هفته دفاع مقدسِ 1400

احتمال تکمیل یادمان شهدای گمنام پارک کوهستان تا هفته دفاع مقدسِ 1400
سلامی گفت: یادمان شهدای گمنام پارک کوهستان احتمالا تا هفته دفاع مقدسِ 1400 تکمیل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ در هفدهمین روز از دی‌ماه سال گذشته، فخری، معاون استاندار سمنان به دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد که در احداث یادمان شهدای پارک کوهستان، تسریع کنند. حدود دو ماه بعد، سرهنگ سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفتگو با مرآت اعلام کرد که پیش‌بینی‌اش از زمان تکمیل یادمان، هفته دفاع مقدس سال 99 است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اما با گذشت شش‌ماه از این گفتگو، در مهرماه سال جاری، سرهنگ سلامی بر مبنای خبری که فارس منتشر کرده اعلام کرد که در ساخت یادمان رضایت وجود ندارد، اما تا کنون پیشرفت فیزیکی یادمان به 20 درصد می‌رسد و امید می‌‌رود که تا پایان سال جاری تکمیل شود. اکنون و پس از حدود یک ماه از این خبر، سرهنگ سلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت اعلام کرده است که امیدوار است یادمان شهدای گمنام پارک کوهستان تا هفته دفاع مقدس سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

,

سرهنگ سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مرآت با اعلام این مطلب که 90 درصد از یادمان‌های شهدا در استان سمنان تا پایان سال جاری به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد گفت: یادمان شهدای گمنام در پارک کوهستان سمنان نیز تا پایان امسال، پیشرفت 50 درصدی خواهد داشت؛ هیأت امنای این یادمان باید از ظرفیت خیرین استفاده کنند چراکه یادمان‌ها، ردیف بودجه ندارند؛ امیدواری برای پیشرفت 50 درصدی ساخت یادمان شهدای گمنام پارک کوهستان به غیرت پیشکسوتان دفاع مقدس که پای کار آمدند مربوط می‌شود.

,

سلامی با بیان این که دو سه یادمان در استان سمنان از برنامه احداث عقب افتاده‌اند گفت: یکی از این یادمان‌ها مربوط به یکی از مناطق محروم میامی است که نه اعتبار شهرستانی دارد و نه مردم آن منطقه وضعیت اقتصادی مطلوبی دارند که بتوانند در امر احداث یادمان مشارکت کنند.

,

با وجود تأخیر در احداث برخی یادمان‌ها، از استان‌های پیش‌رو هستیم

, با وجود تأخیر در احداث برخی یادمان‌ها، از استان‌های پیش‌رو هستیم, با وجود تأخیر در احداث برخی یادمان‌ها، از استان‌های پیش‌رو هستیم,

وی در پاسخ به پرسش از دلیل تأخیر در عمل به وعده‌ی تکمیل یادمان شهدای پارک کوهستان تا پایان شهریورماه امسال گفت: از آن‌جا که مبنای کار احداث این یادمان‌ها بر کمک‌های مردم و خیرین استوار است، شرایط اقتصادی موجود و کرونا دست به دست هم دادند و قدری عقب افتادیم اما با این وجود، در زمره استان‌های پیشرو هستیم؛ بسیاری از استان‌ها تنها 30 درصد از یادمان‌هایشان تکمیل شده است؛ هم‌اکنون از 47 یادمان شهدا، 37 یادمان استان، کامل است.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این که 5 یا 6 یادمان در استان سمنان هم‌اکنون بیش از 50 درصد پیشرفت دارند گفت: بر این اساس به جز دو سه یادمان، تا پایان امسال، یعنی چهلمین سال دفاع مقدس، سایر یادمان‌ها تکمیل خواهد شد؛ شهرداری تا پیش از انتخاب اعضای هیأت امنای یادمان شهدای پارک کوهستان، قدری کند عمل می‌کرد اما با روحیه جهادی هیأت امنا که از پیشکسوتان دفاع مقدس هستند، نظم مطلوبی بر کار حاکم شده است.

,

برایمان قابل قبول است که یادمانی که احداثش دو سال معطل مانده، تا پایان سال 50 درصد تکمیل شود

, برایمان قابل قبول است که یادمانی که احداثش دو سال معطل مانده، تا پایان سال 50 درصد تکمیل شود, برایمان قابل قبول است که یادمانی که احداثش دو سال معطل مانده، تا پایان سال 50 درصد تکمیل شود,

سلامی با بیان این که اوقاف و شهرک صنعتی از جمله نهادهایی هستند که برای کمک به احداث یادمان شهدای پارک کوهستان اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: بناست میراث فرهنگی و برخی دستگاه‌های دیگر نیز مساعدت‌هایی داشته باشند اما باید درنظر داشت که شرایط کار در آن‌جا دشوار است؛ در مجموع برای ما قابل قبول است که یادمانی که احداث آن دو سال بر زمین مانده بود، در عرض سال 99، 50 درصد کارش انجام می‌شود و امیدواریم در سال آینده در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری کامل برسد.

,

به گزارش مرآت؛ امید می‌رود که با تحقق وعده‌ها در این زمینه، غربت از مزار شهدای گمنام پارک کوهستان رخت ببندد.

, مرآت,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه