اخبار داغ

پس از انتصاب‌های طایفه‌ای:

معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به گمانه‌زنی‌ها در خصوص برخی انتصابات وااکنش نشان داد

معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به گمانه‌زنی‌ها در خصوص برخی انتصابات وااکنش نشان داد
معاون سیاسی استاندار در خصوص برخی گمانه زنی ها در خصوص انتصابات طایفه ای ، واکنش نشان داد و گفت: انتصابات باید بر اساس ریل و مُر قانون باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس کهگیلویه وبویراحمد دارای تنوع در بافت های قومی و قبیله ای  با آداب و سنت های مختلف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وجود بافت سنتی و ایلی مزیت های فراوانی چون روحیه همدلی، اتحاد و وحدت برای حل معضلات و مشکلات محلی، سهیم کردن داشته ها و ثروت ها و کمک از طریق کمک به خانواده های بی بضاعت و فقیر، گذشت و رافت و مهربانی در برابر همنوع و نهایتا روحیه ایستادگی در برابر دشمن که نمود آن در جنگ تحمیلی با وجود تفاوت ها در طوایف همه در یک صف واحد به مقابله با دشمنان پرداختند و ماحصل آن رتبه اول حضور در جبهه های جنگ بود.

,

امروزه در کنار مزیت های فراون ایل، موضوع  رقابت های ناصحیح انتخاباتی و  انتصابات با محوریت تفکرات قومی نمود پیدا کرده است، هر فرد نماینده در هر دوره تا امروز  از افراد ایل و قبیله خود را صاحب منصب می کند، اما یک سوال مطرح است: شایسته سالاری، تخصص، تعهد، دین باوری و در کجای انتصابات قرار دارد، آیا به صرف این که فلان فرد هم کیش و از تبار ما باشد برای تصدی مسئولیت کافی بوده یا باید به تخصص، تعهد و تجربه و سوابق او نگاه کرد؟

,

باید گفت رقابت های قومی  و قبیله ای  در شرایطی می تواند مفید باشد که محل ارائه برنامه، کارنامه، علم و تخصص باشد، نه واپسگرایی و و زنده کردن تعصبات قومی که بدون شک می تواند یکی از دلایل عقب افتادگی استان این موضوع باشد.

,

در همین رابطه معاون سیاسی استاندار در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص برخی گمانه زنی ها در خصوص انتصابات طایفه ای گفت: در ابتدا باید انتصابات قومی و طایفه ای نمود داشته و مشخص باشد، اما مخالف انتصابات طایقه ای هستیم و هرگونه انتصاب باید بر جنبه شایستگی ها و قابلیت های علمی و اجرایی استوار باشد.

,

وی با بیان اینکه انتصابات باید جنبه علمی و بر اساس تخصص باشد، گفت: انتصابات براساس شایستگی ها سبب کمک به منافع مردم و پیشرفت روز افزون استان می شود.

,

احد جمالی با اشاره به اینکه بر روی این قبیل انتصابات حساس هستیم، تاکید کرد: بدون شک ریل انتصابات باید ریل و مر از قانون باشد، و اگر شاهد انتصابات طایفه ای باشیم بدون شک برخورد خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه