اخبار داغ

هیچ کشوری جز قطر برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا آمادگی نداشت؛

باقرزاده: همه ملی‌پوشان اسلحه سابر به کرونا مبتلا بودند/ کسی میزبانی مسابقات زون قاره‌ای را گردن نمی‌گیرد!

باقرزاده: همه ملی‌پوشان اسلحه سابر به کرونا مبتلا بودند/ کسی میزبانی مسابقات زون قاره‌ای را گردن نمی‌گیرد!
رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: نتیجه مثبت کرونا باعث شد تا اردو را لغو کنیم و 4 نفر را با تهیه امکانات لازم در سالن کلاهدوز قرنطینه کنیم تا شرایط‌شان بهبود یابد.
[

فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره لغو ناگهانی اردوی تیم ملی اسلحه سابر اظهار داشت: قرار بود اردوی تیم ملی از روز یک‌شنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شود اما روز شنبه از 4 ملی‌پوش اسحله سابرمان در سالن شمشیربازی مجموعه ورزشی امجدیه تست PCR گرفتیم که نتیجه همه مثبت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, PCR,

باقرزاده در ادامه افزود: علی پاکدامن؛ محمد فتوحی، علی رهبری و فرزاد باهر 4 ملی‌پوشی بودند که از آن‌ها برای حضور در اردوی اسلحه سابر دعوت کردیم، اما نتیجه مثبت کرونای‌شان باعث شد تا اردو را لغو کنیم و این 4 نفر را با تهیه امکانات لازم در سالن کلاهدوز قرنطینه کنیم تا شرایط‌شان بهبود یابد.

,

رئیس فدراسیون شمشیربازی به تجدید تست کرونای ملی‌پوشان سابر نیز اشاره کرد و عنوان داشت: آزمایشگاه معین 2 بار تست بچه‌ها را بررسی کرد اما مشخص شد که کرونای آن‌ها مثبت است و در اواخر دوره بیماری‌شان هستند. ما هم با فدراسیون پزشکی-ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هماهنگی‌های قرنطینه ملی‌پوشان را انجام دادیم تا خطر بیماری بیشتر نشود. جالب است که هیچ‌کدام از این 4 نفر علائم بیماری نداشتند و خیلی هم سرحال به‌نظر می‌رسیدند.

,

, ,

فضل‌الله باقرزاده در خصوص تقویم فدراسیون جهانی شمشیربازی تاکید کرد: تا به امروز قرار بر این شده که تا پایان سال 1399 هیچ برنامه‌ و ایونتی در سراسر جهان برگزار نشود و نخستین مسابقه در فروردین 1400 آغاز شود. مسابقات زون قاره‌ای برای کسب سهمیه المپیک به‌عنوان آخرین مرحله تلقی می‌شود که فروردین و اردی‌بهشت سال آینده برگزار خواهد شد، البته هنوز هیچ کشوری آمادگی خود برای میزبانی از این مسابقات را اعلام نکرده است.

,

ناسب‌رئیس کمیته ملی المپیک در مورد وضعیت مجتبی عابدینی بیان کرد: کنف مجتبی فعلاً آسیب‌دیده است و وی دوران درمان مصدومیت‌اش را سپری می‌کند. عابدینی را به این دلیل برای حضور در اردوی فرانخواندیم و با توجه به زمانی هم که داریم و حداکثر سهمیه‌هایی هم که کسب کردیم، مشکلی برای آمادگی وی تا مسابقات المپیک نخواهیم داشت.

,

باقرزاده در نهایت به مشکلاتی که بیماری کرونا برای جامعه جهانی ورزش ایجاد کرده اشاره نمود و گفت: بسیاری از کشورهای به‌دلیل مشکلات کرونا و مسائل سخت قرنطینه و رعایت پروتکل‌ها قید حضور در مسابقات جهانی و قاره‌ای را می‌زنند و این مشکل در همه رشته‌های ورزشی وجود دارد. برای مثال کشور قطر به‌دلیل سرمایه‌گذاری بزرگ اعراب و امکانات رفاهی عالی نظیر استادیوم‌ها، هتل‌ها و مراکز ورزشی مناسب توانست مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند، وگرنه هیچ کشوری مایل و قادر به میزبانی نبود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه