اخبار داغ

وقتی برخی حتی آینده بازار طلا را به مذاکرات احتمالی گره می زنند!

پیش بینی تغییرات قیمت طلا در روزهای آینده و نقشی که دولت در این تغییرات دارد

پیش بینی تغییرات قیمت طلا در روزهای آینده و نقشی که دولت در این تغییرات دارد
قیمت ها در بازار طلای ایران به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که بخشی از آن عوامل روانی و بخش دیگر آن عوامل اقتصادی است اما به هر حال تغییرات قیمتی این فلز گرانبها برای بسیاری پر اهمیت دنبال می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار اقتصادی صاحب نیوز؛قیمت ها در بازار طلای ایران به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که بخشی از آن عوامل روانی و بخش دیگر آن عوامل اقتصادی است اما به هر حال تغییرات قیمتی این فلز گرانبها برای بسیاری پر اهمیت دنبال می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

یکی از فاکتورهای که در قیمت های فلزات خصوصاً طلا تاثیر گذار است قیمت نفت است؛ همیشه طلا و نفت در یک جهت حرکت کرده و با دلایل اقتصادی با بالا رفتن قیمت نفت و ایجاد شرایط تورمی خرید طلا یک سرمایه گذاری کم ریسک به حساب می آمده است اما از چندی پیش این شرایط تغییر کرده و طلا و نفت در خلاف هم حرکت کردند تا تاثیر پذیری گذشته این دو از یکدیگر نقض شود،  در حال حاضر با افت چشم گیر قیمت نفت می توان با اتفاقاتی که در بیماری کرونا در بحث واکسن افتاده است چشم انداز روشنی را برای بازار نفت تصور کنیم و به افزایش قیمت نفت خوش بین بود اما افزایش عرضه ها خصوصاً از سوی کشورهای چون عربستان همچنان سد محکمی است که گاهی جهش رو به بالا را برای نفت غیر ممکن می سازد

,

عامل دیگری که در قیمت طلا تاثیر گذار است قیمت دلار است که در اغلب اوقات اثر گذاری آن در جهان با داخل کشور کاملا متفاوت است؛ در بازارهای جهانی مستحکم شدن ارزش دلار به معنای لرزان شدن قیمت ها در بازار طلاست اما در ایران این اثر پذیری عکس بوده و طلا و دلار در اغلب اوقات به یک جهت حرکت می کنند از این رو جهش های قیمتی در بازار ارز همیشه با افزایش قیمت طلا در بازار نیز همراه بوده است.

,

افزایش تقاضا در داخل نیز یکی از دلایل افزایش قیمت داخلی طلاست که اثرگذاری این محرکه در حال حاضر در بازار به کمترین مقدار اثر گذاری در یک دهه اخیر رسیده است؛ در بازار جهانی نیز نیم سال اول میلادی عموما با رشد های منطقی قیمت طلا رو به رو می شویم که در نیم سال دوم میلادی این روند عموماً کاهشی است.

,

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر طلا در داخل کشور تغییرات در انس جهانی طلاست که تاثیر مستقیم بر قیمت ها دارد البته در بازار داخل گاهی تاثیرگذاری تغییرات ارزی و عوامل روانی بر تغییرات محدود انس می چرب و اثرگذار تر است.

,

پیش بینی قیمت طلا در چند روز آینده چگونه است؟

, پیش بینی قیمت طلا در چند روز آینده چگونه است؟, پیش بینی قیمت طلا در چند روز آینده چگونه است؟,

باید گفت همه چیز برای کاهش قیمت طلا در بازار داخل همراه است و پیش بینی ها دو محدوده قیمتی را برای این بازار در نظر می گیرد که در اولین محدوده یک گرم طلا در محدوده یک هزار و 100 قرار گیرد و محدوده بعدی برای هر گرم 900 هزار تومان می تواند باشد.

,

تقریبا تمام عامل ها در بازار داخل حرکت قیمت طلا را به سمت پایین مشخص می کند اما یک عامل تاثیر گذار هنوز رویکرد اقتصادی آن را مشخص نکرده و مدتی است تحت عوامل روانی دست به دست می شود و آن هم قیمت دلار است.

,

اگر فرض بگیریم قیمت دلار در نزدیکی 30 هزار تومان قرار گیرد طلا در محدوده یک میلیون و 300 هزار تومان خواهد ایستاد و در انتظار محرکه های دیگر بازار به سر خواهد برد اما اگر قیمت دلار در نزدیکی 20 هزار تومان قرار گیرد به نظر می رسد قیمت طلا نیز برای هر گرم محدوده میلیونی را بشکند و به کانال 900 هزار تومان وارد شود.

,

فراموش نکنیم که در بازار دو انتظار کاهشی و تورمی نیز وجود دارد که به صورت روانی در بازار تاثیر گذار است و می تواند محدوده قیمتی را تغییر دهد اما به هر حال بعد از مدتی به رقم های قابل پیش بینی قیمت ها بازخواهد گشت.

,

آنچه امروز سردرگمی در بازار را برای این فلز گرانبها ایجاد می کند تکلیف محدوده ثبات قیمت ارز در بازار است که هنوز به نظر این شرایط فراهم نشده است؛ در حالی که با رفتارها، کنش های اقتصادی هنوز هم می توان ترمز بازار ارز را کشید و قیمت را حتی به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی تا زیر 20 هزار تومان نیز برد اما ریکرد دولت به شکلی است که آینده برجام با تغییرات در آمریکا نقش کلیدی در این فرایند دارد.

,

با این رویکرد بازار از لحاظ روانی آماده یک افزایش و کاهش است که حتی با یک توییت نیز ممکن است این محرک ایجاد شود که یکی از ایرادات مهم در روند اقتصادی است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه