اخبار داغ

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت سمنان مطرح کرد؛

ارزآوری ۱۵۵ میلیون دلاری بنگاه های اقتصادی سمنان در هفت ماه گذشته/ رشد ۲۶ درصدی ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی

ارزآوری ۱۵۵ میلیون دلاری بنگاه های اقتصادی سمنان در هفت ماه گذشته/ رشد ۲۶ درصدی ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی
حمیدرضا مداح از رشد ۲۶ درصدی ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی استان در هفت ماهه سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حمیدرضا مداح در جلسه بررسی موانع صادراتی واحدهای تولیدی استان با اعلام این خبر گفت: متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان طی هفت ماه گذشته ۱۱۰۴ دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی افزود: در هفت ماه نخست امسال بیش از ۱۴۰ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۵۵ میلیون دلار توسط ۷۸ شرکت از گمرک استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل از نظر ارزش ۱۴ درصد رشد را نشان می دهد.

,

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: این میزان صادرات شامل ۷۵ قلم کالا از قبیل سود سوزآور ، کابل زمینی ، کربنات دی سدیم ، محصولات یکبار مصرف ، هیدروکربن سبک، کابل، سیلیسیوم، کولر آبی، پودر لباس شویی، شیرینی و شکلات، قطعات و اجزا از آهن و فولاد و غیره می باشد که به ۴۲ کشور جهان از قبیل عراق، ترکیه، هند، ارمنستان، گرجستان، هنگ کنگ، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، اندونزی، اکراین و غیره صادر شده است.

,

وی اظهار داشت: همچنین طی این مدت در حدود ۷۱۰۰ تن کالا به ارزش بیش از ۳۰ میلیون دلار به استان وارد شده است که عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه های برقی ، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزا قطعات ترانسفور ماتورها، پروپیلن، لقا کننده ها و مبدلهای استاتیک برقی ، تنظیم کننده ولتاژ، روغن ترانسفور ماتور و غیره است.

,

مداح با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی ۴۳۰۰ دلار می باشد اذعان کرد: این مقدار کالاهای وارداتی از ۱۶ کشور جهان از قبیل کشورهای ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و غیره به گمرک استان وارد می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه