اخبار داغ

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

مرغوبیت زعفران کرمانشاه ۱۰ درصد از بهترین زعفران های کشور بالاتر است

مرغوبیت زعفران کرمانشاه ۱۰ درصد از بهترین زعفران های کشور بالاتر است
منصور احمدی گفت: نمونه زعفران کشت شده در استان برای آزمایش به کشور فرانسه ارسال شده است که براساس اعلام نتایج آن مرغوبیت زعفران کشت شده در استان هشت تا ۱۰ درصد از بهترین زعفران های کشور بالاتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور احمدی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به کشت زعفران در استان کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲۲ هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول زعفران هستند که ۱۲۰ هکتار از این میزان طی امسال افزوده شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت ها در کشت این محصول و نیز اینکه در کوه های استان زعفران وحشی وجود داشت ۱۰ سال پیش کشت زعفران در دستور کار قرار گرفت که در ابتدا در نیم هکتار کشت و سپس گسترش پیدا کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در راستای تشویق کشاورزان به کشت زعفران ۳۷۵ تن پیاز رایگان توزیع شده است، بیان داشت: نمونه زعفران کشت شده در استان برای آزمایش به کشور فرانسه ارسال شده است که براساس اعلام نتایج آن مرغوبیت زعفران کشت شده در استان هشت تا ۱۰ درصد از بهترین زعفران های کشور بالاتر است.

این مسئول خاطر نشان کرد: متوسط برداشت زعفران چهار کیلوگرم است که به طور متوسط هر هکتار ۶۰ میلیون تومان درآمد خواهد داشت.

احمدی با اشاره به فعالیت ۵ واحد فرآوری زعفران در استان عنوان کرد: با توجه به میزان کشت محصول زعفران در استان و اینکه از نظر تولید این محصول از استان های قطب نیستیم محصولات ما تنها جوابگوی تولیدات داخلی است اما صادرات زعفران در دستور کار قرار دارد هر چند صادرات بیشتر از خراسانات است و برندهایی که در استان فعال هستند هنوز نتوانستند جای خود را در بازار باز کنند.

وی از توسعه کشت زعفران طی سال های آینده خبر داد و گفت: زعفران هایی که کشت می شود از سال سوم و یا چهارم کشتشان مورد استفاده قرار می گیرد و علت پایین بودن عملکرد ما این است که زعفران ها تازه کشت شده و سال های آینده این مزارع می توانند تولید پیاز داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه اگر کشت محصول زعفران در استان افزایش پیدا کند با توجه به محدودیت بازار باید به فکر صادرات باشیم، عنوان کرد: شهرستان های کرمانشاه، دالاهو و هرسین بیشترین سطح زیر کشت را دارا هستند و بجز سرپل ذهاب و قصرشیرین به علت گرمای هوا در تمامی مناطق استان امکان کشت وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه