اخبار داغ

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان:

کاهش ذخائر پلاسما در کرمان/ تاکنون ۲۱۰ بهبود یافته کووید ۱۹ پلاسما اهدا کردند

کاهش ذخائر پلاسما در کرمان/ تاکنون ۲۱۰ بهبود یافته کووید ۱۹ پلاسما اهدا کردند
روح الله میرزایی گفت: از تمامی بهبود یافتگان کووید 19 درخواست داریم که به شکرانه بازیابی سلامتی خود برای اهدا پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله میرزایی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور و استان با کاهش ذخائر خون مواجه بودیم که به همت هم استانی ها، تمامی دستگاه ها و اصحاب رسانه هم اکنون وضعیت ذخائر خون استان خوب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان ضمن تشکر و قدردانی از تمامی اهداکنندگان و نهادهای اجرایی استان و به ویژه نشر دهندگان اخبار کاهش ذخائر خون استان  عنوان کرد: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد کاهش ذخائر پلاسما و پلاسمای بهبود یافتگان از کرونا در سطح استان است.

,

وی ادامه داد: در دنیا ثابت شده است که یکی از روش های بهبودی افراد مبتلا به کووید 19 تزریق پلاسمای خون افراد بهبود یافته از این بیماری است؛ چرا که در خون افراد بهبود یافته پاتن ضد ویروس تولید می شود و این مسئله می تواند به روند بهبودی افراد مبتلا به کرونا کمک کند.

,

میرزایی افزود: در کشور ما این پروژه از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شد و در کرمان نیز از همان زمان در حال انجام است و تاکنون در سطح استان 250 نفر به منظور اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند که از این تعداد 210 نفر شرایط اهدا را داشته اند.

,

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان ابراز کرد: با توجه به افزایش بیماران بستری در مراکز درمانی، نیاز به پلاسما در سطح استان شدید است؛ بنابراین از تمامی بهبود یافتگان کووید 19 عاجزانه درخواست داریم که به شکرانه بازیابی سلامتی خود برای اهدا پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند؛ چرا که تاکنون واکسن این بیماری ساخته نشده است و درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

,

وی خاطر نشان کرد: بهبود یافتگان از بیماری کرونا 28 روز پس از زمان بهبودی با مراجعه به پایگاه های انتقال خون و ارائه مدارک دال بر ابتلا و بهبودی به بیماری کرونا به اهدای پلاسما مبادرت کنند تا به روند بهبودی مبتلایان به کووید 19 در مراکز درمانی کمک شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه