اخبار داغ

رئیس گروه تبلیغات اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

سیستان و بلوچستان، یکی از بزرگترین سایت های ژئوتوریسم و ژئومورفوتوریسم/ اولین اثر احتمالی برخورد شهاب سنگی ایران در جنوب شرق کشور قرار دارد

سیستان و بلوچستان، یکی از بزرگترین سایت های ژئوتوریسم و ژئومورفوتوریسم/ اولین اثر احتمالی برخورد شهاب سنگی ایران در جنوب شرق کشور قرار دارد
محمدعلی ابراهیمی گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل وجود انواع آثار آتشفشانی، گلفشان ها، چشمه های گسلی و اولین اثر احتمالی برخورد شهاب سنگی ایران، یکی از بزرگترین سایت های ژئوتوریسم و ژئومورفوتوریسم کشور به شمار می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی ابراهیمی، رئیس گروه تبلیغات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: به احتمال فراوان گودال "سمسور" یا "زیروکی" در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غرب زاهدان بر اثر برخورد شهاب سنگ ایجاد شده است که در صورت تایید اولین گودال شهاب سنگی کشور لقب می گیرد و از این رو ارزش علمی و حفاظت محیط زیستی و البته گردشگری بسیار زیادی را دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر این گودال به عنوان گودال برخوردی تأیید شود آنگاه اولین نمونه در ایران و سومین نمونه آن در خاورمیانه پس از "وبار" در عربستان و "جبل وقف الصوان" در اردن خواهد بود.

وی ادامه داد: این کشف نشان دهنده قابلیت‌های عالی سیستان و بلوچستان است که علاوه بر توان ژئوتوریسمی مثل گِل فشان‌ها و آتشفشان می‌تواند قطب جدید علمی و گردشگری ایران و جهان شود.

رئیس گروه تبلیغات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این محدوده بیرون از مناطق جمعیتی سیستان و بلوچستان قرار دارد و تنها آبادی نزدیک به آن روستای "خیرآباد" در یک کیلومتری جنوب آن است.

این مقام مسئول گفت: امیدواریم اثرات تحقیقات بیشتر در این منطقه منجر به شکل گیری زمینه جدید علمی و گردشگری در استان و توسعه پایدار امنیتی، اقتصادی و زیست محیطی آن شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه