اخبار داغ

رئیس دادگستری رودان:

افزایش نگران‌کننده طلاق در رودان/ رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در حوزه طلاق داشته باشند

افزایش نگران‌کننده طلاق در رودان/ رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در حوزه طلاق داشته باشند
اخلاقی‌فر گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون افزایش طلاق در رودان بسیار نگران‌کننده می باشد که که پیامدهایی سخت و سنگین را برای جامعه در پی خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز موسی اخلاقی‌فر رئیس دادگستری شهرستان رودان اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲۰۳ پرونده دعاوی خانوادگی در دادگستری این شهرستان تشکیل شده است که ۱۴۹ مورد آن مربوط به طلاق است، آماری نگران‌کننده که پیامدهایی سخت و سنگین را برای جامعه در پی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رئیس دادگستری شهرستان رودان افزود: با تحقق این آمار بیش از ۵۰۰ کودک حاصل از این خانواده‌ها به‌عنوان فرزندان طلاق درگیر آسیب بزرگ آن تا پایان زندگی خواهند شد.

,

وی ادامه داد: رأی طلاقی که در دادگستری صادر می‌شود، منشاء بسیاری از مشکلات است و والدین به‌دنبال راحتی خود پس از طلاقند اما پیامدهایی همچون فرزندان طلاق در جامعه نمی‌بینند.

,

اخلاقی فر، سرخوردگی این فرزندان به لحاظ روحی و عاطفی را مهمترین معضل طلاق دانست و ادامه داد: امروز پرونده‌های طلاق تمام اقشار جامعه را درگیر می‌کند و نمی‌توان به صرف موارد مادی، فقر و بی کاری را لحاظ قرار داد.

,

رئیس دادگستری شهرستان رودان افزود: متولیان امر باید در ارتقای این مشکلات در بین خانواده‌ها از سطح مدارس و دانشگاه‌ها تلاش کنند چراکه اگر باورها و فرهنگ دینی در مدارس و دانشگاه‌ها ترویج یابد دیگر زندگی همان دانش آموزان در بزرگسالی به سمت طلاق نخواهد رفت و متاسفانه امروز قبح طلاق شکسته و دشمن با فضای مجازی و ترویج ضد ارزش ها نقش بسزایی در تزلزل بنیان خانواده ایفا می‌کند.

,

وی عدم درک صحیح از زندگی مشترک را مهترین دلیل پرونده های طلاق در دادگستری رودان دانست و گفت: امروز بی‌توجهی و لجاجت در عدم تفاهم در زندگی و رسیدگی به مشکلات جزئی موجب تشکیل پرونده در دادگستری می شود که این اختلاف با رای دادگاه ها حل نمی‌شود و رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در حوزه طلاق داشته باشند.

,

اخلاقی فر از راه‌اندازی طرح داوری در پرونده‌های خانوادگی خبر داد و گفت: با اجرای آن پرونده قبل از رسیدن به دادگاه در این مرحله رفع و رجوع خواهند شد.

,

 

,

انتهای پیام/

,
 
,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه