اخبار داغ

چرخش چرخ تولید نیاز مبرم استانهای توسعه نیافته؛

پای بانک ها روی خرخره تولید/ با راه اندازی کارخانه اسب آهنین بیجار 1500 نفر صاحب شغل می شوند

پای بانک ها روی خرخره تولید/ با راه اندازی کارخانه اسب آهنین بیجار 1500 نفر صاحب شغل می شوند
برخی بانک ها و موسسات مالی با تعهد نکردن به وعده های خود و سنگ اندازی در مسیر سرمایه گذاران موجب فشار مضاعف بر واحدهای تولیدی شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، استان کردستان یکی از استان های محروم کشور است که برای راه افتادن چرخ تولید و فراهم کردن زمینه اشتغالزایی برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت نیازمند توجه ویژه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

بهمن مرادنیا استاندار استان کردستان در مراسم معارفه مدیر کل دادگستری استان کردستان با تاکید بر اینکه کارهای زیادی از ابتدای انقلاب در استان کردستان صورت گرفته است، گفت: اما هنوز نتوانسته‌ایم کردستان را استانی توسعه یافته بنامیم.

,

همه می دانیم توسعه استان کردستان نیازمند احداث کارخانه های متعدد برای رونق تولید و بکار گیری جوانان در این استان محروم است ، در این میان افرادی پیدا می شوند که برای پیشرفت استان می خواهند قدمی بردارند اما سنگ اندازی برخی موجب دلسرد شدن آنها می شود و در نصفه راه مجبورند عطایش را به لقایش ببخشند.

,

یکی از شهرهای استان کردستان که به شهر پروژه های افسانه ای مشهور است، شهرستان بیجار است که در حال حاضر رشد منفی جمعیت آن به دلیل بیکاری و مهاجرت به معضل بزرگی تبدیل شده است.

,

یکی از این پروژه ها که از سال 88 در شهرک صنعتی کلنگ زنی شد و تا کنون به سرانجام نرسیده و در پیچ و خم های اداری گیر کرده، پروژه اسب آهنین است.

,

یکی از موانع مهمی که در سر راه سرمایه گذاران در استان کردستان قرار دارد ، بی توجهی بانک ها و به عبارتی پا گذاشتن آنها روی خرخره واحدهای تولیدی برای گرفتن نفس اشتغالزایی در این استان محروم است.

,

پای درد دل هر کدام از سرمایه گذارانی که به نحوی خواستن زمینه تولید و اشتغال را در استان کردستان فراهم کنند گوش دهید، ناله اول و آخر آنها از قوانین دست و پا گیر بانک ها و بروکراسی های پیچیده اداری است.

,

به گفته سرمایه گذار این پروژه اقتصادی میزان اعتبار لازم برای راه اندازی فاز اول این پروژه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که مشکلات مالی و تعهد نکردن بانک های به وعده های که داده بودن و عدم تامین نقدینگی موجب شد کارخانه اسب آهنین آریا از سال 1394 تا کنون از آغاز به کار و تولید محصول باز بماند.

,

پای سرمایه گذار شرکت اسب آهنین به کمیسیون اقتصادی مجلس باز شد

, پای سرمایه گذار شرکت اسب آهنین به کمیسیون اقتصادی مجلس باز شد, پای سرمایه گذار شرکت اسب آهنین به کمیسیون اقتصادی مجلس باز شد,

علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: یکی از راه های توسعه استان کردستان توجه به سرمایه گذاران جهت فراهم کردن زمینه استغال و راه اندازی واحدهای تولیدی است.

,

وی افزود: یکی از پروژه های مهم اقتصادی در شهرستان بیجار ، راه اندازی کارخانه اسب آهنین است که طبق وعده های قبلی قرار بود در سال 94 بود که به علت مشکلات مالی که برای سرمایه گذار این واحد تولیدی به وجود آمده تا کنون محقق نشده است.

,

زندیان گفت: روز گذشته سرمایه گذار شرکت اسب آهنین آریا با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس و دیدار و گفتگو با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به بیان مشکلات خود پرداخت.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: مشکل اصلی این شرکت در حال حاضر عدم موافقت با ترخیص خط تولید کامیون از گمرک  بندرعباس و عدم  تعهد  بانک صنعت و معدن به پرداخت تسهیلات مورد توافق در راستای  اجرای قرارداد خود است.

,

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی عدم اجرای تعهدات قرار داد بانک صنعت و معدن، ممانعت از تکمیل  و راه اندازی طرح در طی 12 سال گذشته، توقف 27 ماهه خطوط تولید در بندر عباس علی رغم  دور زدن تحریم‌های ظالمانه خارجی و اخذ پروانه گمرکی توسط شرکت فوق  اشاره و خواهان جدیت و اقدام سریع و فوری جهت حمایت از سرمایه گذاری در شهرستان و کمک به راه‌اندازی این شرکت شدند.

,

به گفته سرمایه گذار طرح در صورت همکاری وزارت صمت و وزارت اقتصاد و دارایی این شرکت با اشتغال‌زایی قریب به ۱۵۰۰ نفر در سال آینده  به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه