اخبار داغ

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی و فیش زمین‌های خارج از محدوده، تخلف است

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی و فیش زمین‌های خارج از محدوده، تخلف است
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن و همچنین فیش زمین‌های خارج از محدوده شهری، ممنوع بوده و جُرم و تخلف محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: متاسفانه سودجویان، سوداگری مسکن را کرده و با دامن زدن به سود در خرید و فروش، امتیاز مردم را از دستشان می‌گیرند و سبب افزایش قیمت زمین و مسکن می‌شوند که مردم باید هوشیار باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای الحاق محدوده جدید به شهر زنجان وجود ندارد، تصریح کرد: این موضوعات، شایعه‌ای بیش نبوده و یک حباب ایجاد می‌کنند در حالی که استاندار زنجان نیز در جلسه اخیر شورای مسکن استان نسبت به این موضوع تاکید کرد.

,

شاهین‌فر با بیان اینکه زمین‌های خارج از محدوده، یک زمین زراعی مشاع است، خاطرنشان کرد: وقتی فردی، یک فیش از زمین‌ها را می‌خرد یعنی بخشی از زمین زراعی مشاع را از یم تعاونی خریداری می‌کند و حتی اگر این زمان، زمانی وارد محدوده شهری شود نیز امکان تغییر کاربری ندارد.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند زمین زراعی را تغییر کاربری دهد، گفت: زمین‌های با کاربری زراعی، آموزشی و فضای سبز طبق قانون به هیچ عنوان حق تغییر کاربری ندارند و تخلف محسوب می‌شود.

,

وی با بیان اینکه پرونده‌هایی در گذشته در این رابطه اتفاق افتاده و هم‌اکنون در دادگاه است، اظهار داشت: این مورد از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود و به ما هم تذکر داده شده که مراقب تغییر کاربری‌ها باشیم.

,

شاهین‌فر ابراز کرد: متاسفانه افرادی که چندین فیش دارند، کارهایی انجام می‌دهند که بر روی قیمت زمین، تاثیر می‌گذارد.

,

*‌ معامله امتیاز مسکن ملی و زمین‌های خارج از محدوده، بازی قماری است که 2 طرف بازنده هستند

, *‌ معامله امتیاز مسکن ملی و زمین‌های خارج از محدوده، بازی قماری است که 2 طرف بازنده هستند, *‌ معامله امتیاز مسکن ملی و زمین‌های خارج از محدوده، بازی قماری است که 2 طرف بازنده هستند,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه قرارداد معاملات امتیاز مسکن ملی و زمین‌های خارج از محدوده بدون کد رهگیری و غیرقانونی منعقد می‌شود، گفت: این معاملات، مثل یک بازی قمار است که 2 طرف، بازنده هستند.

,

وی با بیان اینکه مردم باید تلاش کنند که بازنده چنین بازی‌هایی نباشند، اظهار داشت: این افراد با افزایش بی‌رویه قیمت زمین و مسکن به آیندگان نیز ظلم می‌کنند در حالی که مسکن، یک سرپناه بوده و کالای سرمایه‌ای نیست.

,

شاهین‌فر با بیان اینکه هیچ دفترخانه‌ای نمی‌تواند برای این معاملات تنظیم سند کند، تصریح کرد: اثرات چنین معاملاتی، بدتر از مواد مخدر است زیرا سبب بی‌خانمان شدن و از دست دادن امتیاز فرد شده و آسیب‌های اجتماعی بعدی و بزهکاری را به دنبال دارد چرا که سوداگری بخش مسکن، یکی از دلایل بزهکاری است که متاسفانه عده‌ای به آن دامن می‌زنند.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص موعد تحویل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، گفت: تحویل واحدها طبق قرارداد، 2 سال بعد از تحویل زمین به پیمانکار خواهد بود که زمین مربوط به 2 هزار واحد، تحویل پیمانکار شده و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

,

وی با بیان اینکه تحویل به‌موقع واحدها یک موضوع 2 طرفه است، خاطرنشان کرد: متقاضیان باید اقساط خود را به‌موقع واریز کنند تا پیمانکار نیز به تعهداتش پایبند باشد.

,

شاهین‌فر اظهار داشت: متقاضیانی که قسط اول (40 میلیون تومان) را واریز کرده‌اند تا پایان سال جاری، یک قسط دیگر پرداخت خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه