اخبار داغ

با دستور رئیس جمهور انجام شد؛

بهره‌برداری از پروژه کنارگذر شرق اصفهان/ قطعه سوم این آزادراه سال 1400 به بهره برداری می‌رسد

بهره‌برداری از پروژه کنارگذر شرق اصفهان/ قطعه سوم این آزادراه سال 1400 به بهره برداری می‌رسد
پروژه کنارگذر شرق اصفهان به صورت وبینار همزمان با پروژه های دیگر راه و شهرسازی در کشور با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور پیش از ظهر امروز در آیین بهره برداری از پروژه آزادراه شرق اصفهان که به صورت وبینار با حضور رئیس جمهور برگزارشد با بیان اینکه در بخش توسعه شبکه های آزادراهی کشور طرح های خوبی در حال اجرا است، گفت: درحال حاضر حدود 2500 کیلومتر آزادراه در حال مسیر بهره برداری بوده و  1345 کیلومتر سرمایه گذار در حال اجرا دارد که اقدام بی سابقه ای نسبت به گذشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

خیرالله خادمی ادامه داد: براساس اولویت های بندی های وزیر محترم راه ما 9 آزادراه که پیشرفت بیشتری داشتند در اولویت بهره برداری قرار دادیم که مجموع آن ها 651 کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان است که به صورت مشترک با سرمایه گذاران خصوصی درحال انجام است.

,

وی خاطرنشان کرد: بزرگراه کنارگذر اصفهان، کنارگذر جنوبی تهران و کرج، پروژه اصفهان به شیراز به عنوان طولانی ترین آزادزراه کشور، آزاده راه منجیل به رودبار و پروژه  مراغه به هشترود و بخشی از پروژه آزادراهی حرم تا حرم بخشی از این پروژه ها است که تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد کنارگذر شرق اصفهان گفات: این پروژه  به طول 63 کیلومتر بخش اول آن به صورت شش خطه آزادراهی به بهره برداری خواهد رسد و ترافیک بخش مرکزی کشور از کاشان و قم بدون ورود به شهر اصفهان به سمت ازادراه های جنوبی تداوم پیدا می کند و حلقه آزادراه های شمال اصفهان استان اصفهان به جنوب استان تکمیل می شود.

,

خادمی افزود: این کنارگذر 35 کیلومتر مسیر را نزدیک تر خواهد کرد و عاملی برای توسعه بخش شرقی اصفهان خواهد بود که برای این پروژه حدود 800 میلیارد تومان هزینه شده  و 1300 میلیارد تومان ارزش روز آن است که 70 درصد آن توسط بخش خصوصی و صندوق بازنشستگی کشور و 30 درصد توسط دولت انجام شده است.

,

وی در مورد اهمیت این پورژه گفت: با بهره برداری از این پروژه ترافیک از اصفهان خارج شده و آلودگی در اصفهان کاهش پیدا خواهد کرد.

,

معاون وزیر راه در پاسخ به سوال رئیس جمهور پیرامون تکمیل قطعه سوم این آزادراه اعلام کرد: قطعه سوم این پروژه حداکثر تا سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

,

پس از صحبت های معاون وزیر، حسن روحانی به صورت برخط این پروژه را با ذکر «علی برکت الله » افتتاح کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه