اخبار داغ

روحانی:

شکست آمریکایی ها در جلوگیری از عبور راه های اصلی ترانزیت منطقه از ایران/ برای نوسازی هوایی اقدامات خوبی انجام داده ایم

شکست آمریکایی ها در جلوگیری از عبور راه های اصلی ترانزیت منطقه از ایران/ برای نوسازی هوایی اقدامات خوبی انجام داده ایم
روحانی گفت: شقاوت آمریکایی ها همواره در سال های گذشته، این بوده که راه های اصلی ترانزیت اصلی منطقه از ایران عبور نکند اما موفق نبوده اند و روزانه 1400 پرواز از روی آسمان ایران عبور می کند و این جایگاه ایران بسیار با اهمیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حسن روحانی در آیین بهره برداری از پروژه آزادراه شرق اصفهان که به صورت وبینار برگزارشد، با بیان اینکه حجم بزرگراه های ما تا پایان دولت 50 درصد افزایش پیدا می کند، گفت: نوار ساحلی جنوب برای ما اهمیت دارد که زمینه بسیار خوبی برای توسعه ما است که به ویژه در بخش جنوبی منطقه مکران برای ما اهمیت دارد و ما آمادگی کمک به وزارت راه را داریم که بزرگراه نوار جنوبی تا آن اندازه که امکان دارد در این دولت نهایی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس جمهور با بیان اینکه کسی بخواهد از خوزستان تا سیستان و بلوچستان برود باید بتواند از این بزرگراه نوار ساحلی استفاده کند، گفت: این 9 پروژه آزادراهی برای ما اهمیت ویژه دارد که امیدواریم که بخش بزرگی از این پروژه ها تا پایان دولت به افتتاح برسد.

,

وی با با بیان اینکه این پروژه ها هم برای وقت و زندگی و مردم و هم برای مسئله حمل و نقل و کاهش زمان بسیار اهمیت است، گفت: اصفهان شهر بسیار مهم و بزرگ ما است و آلودگی آن برای ما اهمیت دارد و این یک پروژه محیط زیستی هم هست و سلامت مردم برای ما هم اهمیت دارد و هر موردی هم که برای امسال و سال آینده نیاز به کمک بیشتری دارد دولت به تسریع آن کمک خواهد کرد.

,

روحانی با بیان اینکه این اقدامات برای صنعت حمل و نقل بسیار مهم است  و یکی از پایه های جهش تولید حمل نقل است، خاطرنشان کرد: اگر حمل و نقل نباشد، تولید، توزیع و واردات و صادرات  هم دچار مشکل می شود و همه این ها به حمل و نقل وابسته است که بخشی جاده ای، بخشی ریلی، بخشی هوایی و بخشی ریلی است.

,

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه حمل و نقل در گردشگری نقشی اساسی دارد، عنوان کرد: به هر حال جهان از کرونا خلاص خواهد شد و در آینده هم واکسن خواهد آمد و هم دارو توزیع می شود و حمل و نقل در امر توسعه گردشگری ما بسیار مهم است.

,

وی با اشاره به اهمیت ایران ما برای اتصال شمال منطقه به جنوب و اتصال شرق و غرب بسیار مهم است، گفت:  در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه راه و راه آهن اقدامات بسیار خوبی شده که راه آهن خاف به هرات به بهره برداری می رسد و راه آهن ایران را به افغانستان متصل کرده و خطوط راه آهن دیگری که بسیار با اهمیت است و به بهره براری می رسد.

,

روحانی ادامه داد: شقاوت آمریکایی ها همواره در سال های گذشته، این بوده که راه های اصلی ترانزیت اصلی منطقه از ایران عبور نکند اما موفق نبوده اند و روزانه 1400 پرواز از روی آسمان ایران عبور می کند و این جایگاه ایران بسیار با اهمیت است.

,

رئیس دولت با بیان اینکه ارزش این پروژه ها بیش از 3 هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: این پروژه ها هم برای محیط زیست و هم برای حمل و نقل و هم برای تامین سلامت مردم بسیار مهم است.

,

وی تاکید کرد: وقتی ما جاده ای را به بزرگراه تبدیل می کنیم، هم سلامت و جان مردم تامین می شود و هم وقت مردم دخیره می شود و هم برای اقتصاد مردم ما بسیار با اهمیت است.

,

روحانی خاطرنشان کرد: یکی از تلاش های دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که از شرکت های استارت آپی استفاده کند و به جای این که یک کامیون به بندر برود و بار ببرد و خالی برگردد، اکنون سیستم به گونه ای است که مشخص شود در مسیر بار چه چیزی است و در برگشت چه چیزی ببرد.

,

رئیس جمهور  با بیان اینکه همچنان یکی از مسائل بسیار مهم دولت دوازدهم، دولت الکترونیک و فعال کردن شرکت های دانش بنیان است و تحول بسیاری در کشور به وجود آورده است، گفت:  حمل و نقل ما نیاز به نوسازی دارد، ما در زمینه و سازی هوایی بعد از توافق هسته ای اقدامات خوبی انجام دادیم و در همان ماه های اولیه 16 هواپیما وارد کشور شد و اگر دولت خبیث اخیر آمریکا نبود ده ها هواپیما وارد کشور شده و صنعت هوایی ما کامل نوسازی بود.

,

وی اذعان کرد: قصد ما بر این بود که تمام ناوگان حمل و نقل خود را نوسازی کنیم و ما در یک زمانی تمام کامیون های خود را نوسازی کنیم و باز هم با خباثت دولت اخیر آمریکا این کار کند شد و البته از طریق دیگری این نوسازی در حال انجام است، اما سرعت آن مدنظر ما نیست.

,

روحانی در پایان گفت: 9 پورژه بزرگ آزادراهی امسال و سال آینده در دستور کار دولت و بخشی از آن برای دولت بعدی است و ما تلاش خود را برای همه پروژه ها انجام خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه