اخبار داغ

در نشست خبری مستند صوتی شهید مدافع حرم شهید فخیمی مطرح شد؛

لبخندی که در قیامت بابت آن بازخواست می‌شوم/ تاثیر نان حلال بر زندگی شهدای مدافع حرم

لبخندی که در قیامت بابت آن بازخواست می‌شوم/ تاثیر نان حلال بر زندگی شهدای مدافع حرم
نشست خبری مستند صوتی سهدای مدافع حرم، شهید محمدرضا فخیمی جوانترین شهید مدافع حرم آذربایجان‌شرقی در مجموعه فرهنگی 29 بهمن تبریز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  ظهر امروز نشست خبری مستند صوتی شهدای مدافع حرم، شهید محمدرضا فخیمی در سالن شهید آوینی مجموعه فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد. در این مراسم رسول فخیمی، پدر شهید مدافع حرم محمدرضا فخیمی با بیان اینکه این عین حقیقت است که ما شهیدان را نشناخته‌ایم، گفت: بعد از شهادت محمدرضا من کتابی از کمد ایشان پیدا کردم که در صفحات آن ۳۲‌ عکس سرداران شهید بود در حالیکه فاصله شهادت این سرداران با سن جوانی محمدرضا سی سال بود و این مصداق این است که شهیدان را فقط شهیدان می‌شناسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با اشاره به اینکه آیندگان قضاوت می‌کنند که این فرزندان چطور رفتند و چگونه مظلومانه و غریبانه شهید شدند، عنوان کرد: این شهدا برای عدالت و امنیت این کشور رفتند و هرکس با این خون‌ها مقابله کند، خودش نابود می‌شود. محمدرضا جوانترین شهید استان بود اما در این عمر کم آثار زیادی به جا گذاشت و تاریخ قضاوت خواهد کرد.

,

پدر شهید فخیمی در خصوص اخلاق و منش این شهید ابراز داشت: محمدرصا از حقوق ماهی ۹۰۰ هزار تومان بیش از ۴۰۰ هزار تومان را صرف حمایت از خانواده‌ای مستضعف می‌کرد و ما این موضوع را بعد از شهادت ایشان و مراجعه آن خانواده فهمیدیم، خون شهدا بر زمین نمی‌ماند و مسئولینی که به خون این شهدا خیانت می‌کنند در همین دنیا پاسخگو می‌شوند.

,

وی با اشاره به خاطره دیگری از شهید فخیمی اظهار داشت: فرمانده محمدرضا تعریف می‌کرد که روزی محمدرضا برای حلالیت پیش من آمد و من گفتم تو مدت زیادی نیست که اینجایی و ماهم خیلی باهم برخوردی نداشتیم این حلالیت برای چیست؟ محمدرضا می‌گوید با بچه‌ها حرف می‌زدیم و لهجه شما را تکرار کردند و من خندیدم،می‌ترسم همان خنده باعث سوال از من در روز قیامت شود.

,

غفلت از پدران و مادران شهدا در آثار هنری

, غفلت از پدران و مادران شهدا در آثار هنری,

در ادامه مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهدا آنچه که می‌خواستند انجام دادند و به آنچه می‌خواستند یعنی فیض شهادت رسیدند اما به نظرم چیزی که مغفول مانده پدران و مادران شهدا هستند.

,

وی ادامه داد: بدون رشد و کمال کسی به شهادت نمی‌رسد اما کسی با ۳۰ سال تلاش به شهادت می‌رسد و کسی با چند سال تلاش به فیض شهادت نایل می‌شود، ما باید با تولیدات رسانه‌ای ابعاد مختلف زندگی این شهدا را به نوجوانان و جوانان نشان دهیم.

,

مدیرکل صداوسیمای استان با اشاره به اینکه بُعد دیگر نشان دادن صبر خانواده شهداست که بر شهادت فرزند صبر می‌کنند، یادآورشد: این صبر در شرایط عادی فراهم نمی‌شود بلکه همین صبر هم رمز و رازی دارد. معتقدم ما رسانه‌ای‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر کم‌کاری نمی‌کنیم اما فضای امروز به گونه‌ای است که باید کارهای خلاقانه انجام دهیم از جمله این خلاقیت‌ها همین کتاب‌های صوتی است.

,

وی در پایان یکی دیگر از افتخارات صداوسیما را ساخت ۱۵ مستند تصویری برای شهدای مداقع حرم دانست و تاکید کرد که این روند قطعا ادامه خواهد داشت.

,

ادامه ساخت مستند صوتی برای سایر شهدای مدافع حرم

, ادامه ساخت مستند صوتی برای سایر شهدای مدافع حرم,

حامد شب‌خیز، مسئول بسیج هنرمندان استان هم در این جلسه با بیان اینکه برای دیگر شهدای مدافع حرم هم کتاب‌های صوتی تهیه خواهد شد، گفت: این روزها شرایطی بر جامعه حاکم شده که نمی‌توانیم برای شهدا و عزیزان از دست رفته کاری در شان آنها انجام دهیم.

,

وی با اشاره به اینکه ایده کتاب صوتی ایده مدیرکل صداوسیما بود، عنوان کرد: اگرچه تولیدات تصویری برای شهدای مدافع حرم تهیه شده اما این نخستین کتاب صوتی شهدای مدافع حرم بود و این کار ادامه خواهد داشت.

,

تاثیر نان حلال بر تربیت شهید فخیمی

, تاثیر نان حلال بر تربیت شهید فخیمی,

در ادامه مهدی لطفی آزاد، تهیه کننده مستند صوتی شهید فخیمی هم در خصوص ساخت این مستند توضیح داد: من یک سال است که من مهمان خانواده شهید فخیمی هستم و شاهد آرامش و تاثیر نان حلال در این خانواده بودم. من در این مستند متوجه شدم که این شهید از اندک حقوق خمس می‌داد و برایم عجیب بود که جوان ۱۸ ساله به این اندازه مقید به دین است.

,

وی با بیان اینکه در تحقیقات مستند فهمیدم خانواده‌هایی بودند که این جوان خرجشان را می‌داد،گفت: تنها دلیل این مساله نان حلالی بود که به این فرزندان داده شد و ما شاهد تاثیر همین نان حلال در زندگی بودیم که به همین دلیل عنوان “نان حلال” برای نام این مستند انتخاب شد.

,

تهیه کننده مستند صوتی شهید محمدرضا فخیمی با اشاره به اینکه این مستند صوتی ۹۰ دقیقه‌ای در پنج قسمت است، عنوان کرد: این مستند از قبل از ازدواج پدر و مادر شهید شروع شده و تا بعد از شهادت ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه