اخبار داغ

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

نیاز مبرم هرمزگان به خون/ رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در واحدهای ثابت و سیار انتقال خون

نیاز مبرم هرمزگان به خون/ رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در واحدهای ثابت و سیار انتقال خون
استان هرمزگان علاوه بر اینکه خون برای عمل های جراحی، تصادفات استفاده می شود دارای بیماران تالاسمی و بیماران خونی است که به طور مستمر نیازمند تزریق خون هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: هرمزگان از جمله استان های محدودی به شمار می رود که دارای بیماران تالاسمی فراوان بوده و بیشتر از سایر استان ها نیاز مبرم به خون دارد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه استان ما یکی از مناطق پر نیاز به خون است افزود: استان هرمزگان علاوه بر اینکه خون برای عمل های جراحی، تصادفات و.... استفاده می شود دارای بیماران تالاسمی و بیماران خونی است که به طور مستمر نیازمند تزریق خون هستند.
نوروزیان با تاکید بر اینکه در مراکز اهدای خون تمام پروتکل های بهداشتی رعایت می شود ادامه داد: اهدای خون به هیچ عنوان باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن نمی شود و در مراکز اهدای خون از همان ابتدای ورود شرایط اهدا کنندگان توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: خانم ها سالی دو مرتبه ک آقایان سالی چهار مرتبه می توانند خون اهدا کنند؛ وزن بالای 50 کیلو و سن بالای 18 سال از شرایط اهدا کنندگان خون است.
مدیر روابط عمومی علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه بیشترین راه انتقال کرونا در این روزها دورهمی های خانوادگی است، گفت: در دورهمی های خانوادگی علاوه بر اینکه ماسک زده نمی شود فاصله اجتماعی نیز رعایت نمی شود.
نوروزیان خاطر نشان کرد: در مراکز خون گیری سیار نیز تمام پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه