اخبار داغ

فرماندار گچساران در نشست ستاد کرونای گچساران مطرح کرد؛

آخرین وضعیت کرونا و محدودیت‌های کرونایی درگچساران

آخرین وضعیت کرونا و محدودیت‌های کرونایی درگچساران
فرماندارگچساران گفت: با اعمال محدودیت‌ها در سطح شهرستان و تعطیلی 2 هفته‌ای بازار و برخی صنوف هم اکنون وضعیت قرمز شهرستان به نارنجی رسیده است، لذا محدودیت های شغلی مشمول گروه های 3و4 از اول آذرماه به مدت 2هفته در این شهرستان اعمال می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس علی خوانپایه،فرماندار گچساران در نشست ستاد مقابله با کرونا ظهر امروز که در سالن فرمانداری آن شهرستان برگزار شده بود در خصوص محدودیت های جدید کرونایی  گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد 7 هزار و 867 تست کرونا از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده درحالی که شاخص نمونه گیری در شهرستان 6.3 دهم درصد است که از میانگین کشوری نیز بالاتر، اگرچه میانگین نمونه گیری در کشور 5.2 دهم درصد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

وی افزود:تاکنون 70 نفر در این شهرستان براثر ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که متاسفانه شاخص فوتی های ناشی از کرونا در گچساران بالاتر از میانگین استانی است در حالی که بیشترین فوتی ‌ها از زمان شیوع کرونا تاکنون در آبان ماه با 23 فوتی رقم خورده است.  

,

 

,

فرماندارگچساران تصریح کرد: شاخص فوت ناشی از کرونا در این شهرستان 2.3 درصد است در حالی که شاخص فوت در استان به 1.7دهم درصد رسیده است،هرچند از مجموع نمونه تست‌های دریافت شده از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا متاسفانه 38 درصد به این ویروس مبتلا شده‌اند بنابراین تاکنون 2 هزار و 457 نفر مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند و از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون نیز 55 درصد آقایان و 45 درصد بانوان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

,

 

,

وی درادامه بیان کرد:بر اساس آمار و گزارش‌های ارائه شده 91 درصد از ساکنان شهر و 9 درصد از جمعیت روستایی شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند،هرچند 73 درصد از افراد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند اما باید توجه داشت که 33درصد از افراد مبتلا به کرونا از قشرکارمند بوده‌اند.

,

 

,

خوانپایه خاطرنشان کرد:در حال حاضر 73 بیمار کرونایی در بیمارستان شهید رجایی و شرکت نفت گچساران بستری هستند که از این تعداد 59 بیمار در بیمارستان شهید رجایی ( 17 نفر مبتلای قطعی و 4 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه) بستری و تعداد 14 بیمار و مشکوک به کرونا در بیمارستان شرکت نفت بستری، که چهار نفر نیز مبتلا قطعی هستند.

,

 

,

فرماندارگچساران اظهارکرد : با اعمال محدودیت‌ها در سطح شهرستان و تعطیلی 2 هفته‌ای بازار و برخی صنوف هم اکنون وضعیت قرمز شهرستان به نارنجی رسیده است، لذا محدودیت های شغلی مشمول گروه های 3و4 از اول آذرماه به مدت 2 هفته در این شهرستان اعمال می شود.

,

 

,

وی افزود:گروه شغلی 3 از جمله دانشگاه ها ومدارس، استخرهای سرپوشیده، آرایشگاه های زنانه به مدت 2 هفته فعالیت آنها تعطیل است، گروه شغلی چهار از جمله برگزاری مراسمات اجتماعی، فرهنگی و همایش ها، باشگاه های ورزشی پربرخورد، اماکن متبرکه، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه ها، چای خانه ها و عرضه مواد غذایی، استخر سرپوشیده و باشگاه های ورزشی فعالیت آنها به مدت 2 هفته نیزممنوع است.

,

 

,

 خوانپایه افزود:اجرای طرح ملی مدیریت "محله محور" یکی از تصمیمات جدید و مهم ستاد ملی مقابله با کرونا است و این طرح برای شهرستان هایی که هشدار سه گانه را دریافت کرده اند در سراسر کشور از ابتدای آذرماه مقارن با هفته بسیج به مدت 2 هفته اجرا خواهد شد.

,

 

,

فرماندار گچساران درادامه تصریح کرد:همچنین مسیرهای منتهی به روستاها و مناطق گردشگری شهرستان تا اطلاع ثانوی مسدود است،در این مدت تردد خودروهای غیربومی و ورود به شهرستان و همچنین خروج پلاک های بومی از شهرستان ممنوع بوده و هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

,

 

,

وی گفت: شوراها و دهیاران و مراکز بهداشت روستایی پروتکل بهداشتی در زمینه تشییع،دفن و برگزاری مراسمات در روستاها را رعایت کنند وهمچنین محدودیت های ترافیکی در شهرستان از شنبه یک آذرماه از ساعت ۲۱الی۴صبح به مدت 2هفته در شهرستان اعمال می شود.

,

 

,

خوانپایه افزود:متاسفانه 51درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا از همین نشست‌های خانوادگی و دورهمی است که موجب افزایش شمار افراد مبتلا شده است.

,

 

,

وی درادامه بیان کرد:اعمال محدودیت ها و تعطیلی بازار و برخی صنوف موجب شد که وضعیت گچساران از قرمز به نارنجی برسد بنابریان رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخش جامعه دارند هرچند هر کجا که مردم پاکار بودند ما موفق عمل کرده‌ایم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه