اخبار داغ

مسئول قرارگاه تبلیغی عمار:

الفت با کتاب‌خوانی از ضروریات حوزه‌های علمیه است

الفت با کتاب‌خوانی از ضروریات حوزه‌های علمیه است
حدائق گفت: یکی از ضروریات امروز طلاب و حوزه‌های علمیه، انس و الفت بیشتر با کتاب‌خوانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا حدائق در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت کتاب‌خوانی اظهار داشت: امام صادق(ع) به مفضل می‌فرماید، بنویس و دانش خود را در میان برادرانت منتشر کن و چون بمیری این دانش را برای فرزندانت به‌عنوان میراث جاودانه نگاه دار چراکه زمانه‌ای پرآشوب بر مردم می‌رسد که در آن زمان جز با کتاب‌های خود همدم نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی در ادامه به روایت دیگری از پیامبر(ص) در خصوص اهمیت کتاب‌خوانی افزود: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند که دانش را پیش از رفتن دانشمندان بنویسید چراکه با رفتن دانشمندان و عالمان نیز علم خواهد رفت، ازاین‌رو رفتن علم به درگذشت دانشمندان است.
,
 
,
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز به آثار کتاب‌خوانی در جامعه امروز پرداخت و تصریح کرد: ماندگار شدن یاد و خاطره بسیاری از علما به این دلیل است که اثری از خود به‌جای گذاشته‌اند، نبی مکرم اسلام(ص) نیز می‌فرماید، هرگاه انسان بمیرد دست او و عمل او از دنیا قطع شده، مگر در سه مورد، که نخست آن صدقه جاریه است.
,
 
,
وی به دومین موردی که انسان در نبود خود در این دنیا عمل صالح دریافت می‌کند اشاره کرد و بیان داشت: علم و دانشی که به‌واسطه آن مردم از آن سود ببرندوخیرات آن نیز به انسان می‌رسد.
,
 
,
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حدائق فرزند صالح را سومین مورد برشمرد و مطرح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند ممکن است شما در دنیا نباشید اما با سه مورد ازجمله صدقه جاریه، علم و دانش و فرزند صالح می‌توانید برای خود یک پل ارتباطی با اعمال خود در دنیا داشته باشید و در عالم قبر این خیرات بر شما وارد شود.
,
 
,
وی در ادامه همچنین به اهمیت تألیف و پاداش آن در آخرت پرداخت و گفت: رسول گرامی اسلام(ص) در روایت دیگری می‌فرماید هرگاه مؤمن بمیرد و یک برگه که بر روی آن علمی نوشته‌شده باشد از خود به‌جای بگذارد روز قیامت آن کاغذ پرده میان او و آتش خواهد شد و خداوند به ازای هر کلمه‌ای که روی کاغذ نوشته‌شده شهری هفت برابر پهناورتر از دنیا به او خواهد داد.
,
 
,
مسئول قرارگاه تبلیغی عمار همچنین یکی از ضروریات امروز طلاب و حوزه‌های علمیه را انس و الفت بیشتر با کتاب‌خوانی دانست و خاطرنشان کرد: اساتید بزرگ می‌فرمودند که اگر می‌خواهید علم دین را کسب کنید و عالم شوید سرش الفت گرفتن با کتاب‌ها است.
,
 
,
وی در پایان ضمن معرفی چند کتاب برای طلاب و مبلغین ابراز کرد: کتاب میزان الحکمه اثر آیت الله ری‌شهری برای طلاب و مبلغین جوان بسیار سودمند است، همچنین کتاب پیام امام اثر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز دیگر کتابی است که بسیار حائز اهمیت برای طلاب است وشخصا بهره زیادی بردم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه