اخبار داغ

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان خبر داد؛

گیلان؛ پرمصرف در استفاده از ذخایرخونی/ به اهدای مستمر خون از سوی مردم نیاز داریم

گیلان؛ پرمصرف در استفاده از ذخایرخونی/ به اهدای مستمر خون از سوی مردم نیاز داریم
ایزدی پور با تأکید بر اینکه علت بحران خونی در کشور شرایط ویروس کرونا است گفت: اطمینان می‌دهیم که اینجا دائماً استریل و ضدعفونی و تمام پروتکل های بهداشتی نیز رعایت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گیتی ایزدی پور، مدیر پزشکی انتقال خون گیلان در گفت و گو با خبرنگار 8دی، در رابطه با وضعیت خون استان گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی چند روز را داریم این در حالی است که بهترین حالت انتقال خون داشتن ذخایر خونی ۷روزه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه طبق شاخص جهانی در انتقال خون بهترین حالت نگه داری ذخایر خونی برای ۷ روز است افزود: برخی جراحی ها مثل قلب یا تالاسمی ها یا خون نوزادان فقط خونی که زیر ۱۰ روز گرفته شده را می‌خواهند.

,

وی با بیان اینکه این شاخص جهانی یعنی هر پایگاه انتقال خون که تا ۷ روز خون داشته باشد وضعش خوب است تصریح کرد: اگر بیشتر از این میزان خون داشته باشند باید فعالیت خونگیری را کم کنند یا خون را به سایر استان‌ها بدهند.

,

ایزدی پور افزود: ما در گیلان تلاش می‌کنیم تا ذخایر خونی خود را بین ۵ تا ۷ روز نگه داریم و با توجه به اینکه استان پر مصرفی هستیم این میزان برای ما نرمال است.

,

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان ضمن تشکر از مردم استان گیلان با بیان اینکه طی سه روز گذشته میزان اهدای خون در استان بالا رفته است، گفت: چون مصرف بیماران در بیمارستان همه روزه است ما همچنان انتظار مشارکت مردم را داریم.

,

وی از جوانان گیلانی و کسانی که تاکنون اهدای خون انجام ندادند خواست تا در این امر مهم شرکت کنند و ادامه داد: اهدا کنندگان مستمر ما آموزش دیده هستند و همیشه حضور دارند ما می‌خواهیم کسانی آستین بالا بزنند و به میدان بیایند که تاکنون نبودند.

,

ایزدی پور با اشاره به اینکه ذخیره سه و نیم روزه یعنی برای سه و نیم روز دیگر بیمارستان‌ها خون داریم افزود: اگر در این ۳روز حوادث طبیعی مثل آبگرفتگی، برف، سیل ، بسته شدن جاده ها و ... پیش بیاید و کسی برای اهدای خون مراجعه نکند برای روز چهارم با مشکل روبرو می شویم و به همین دلیل ما همیشه به اهدای مستمر نیاز داریم.

,

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه نیاز بیمارستان‌ها به خون همیشگی است گفت: بیماران تالاسمی باید ماهیانه دو تا سه بار به تزریق خون انجام دهند تا زنده بمانند.

,

وی با تاکید بر اینکه علت بحران خونی در کشور شرایط ویروس کرونا است گفت: اطمینان می‌دهیم که اینجا دائماً استریل و ضدعفونی و تمام پروتکل های بهداشتی نیز رعایت می‌شود.

,

لازم به ذکر است فرآیند اهدای خون از ۱۸ سال تمام و تا ۶۵ سال با شرایط عمومی‌ خوب انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه