اخبار داغ

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان:

یک میلیارد تومان تجهیزات برای مناطق محروم خرم آباد و کوهدشت خریداری شد

یک میلیارد تومان تجهیزات برای مناطق محروم خرم آباد و کوهدشت خریداری شد
پورسرتیپ، مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: یک میلیارد و 452 میلیارد تومان تجهیزات برای مناطق محروم خرم آباد و کوهدشت هزینه شد که این اقدامات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیرافلاک، مریم پورسرتیپ با اشاره به لزوم همکاری برای کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: با تأکید مقام معظم رهبری در سال ۹۵ مبنی بر کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و انجام کار های فوق العاده، سازمان امور اجتماعی کشور راه اندازی و با جدیت موضوع رصد، پیشگیری و کنترل آسیب ها را در دستور کار قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  سفیرافلاک,

وی اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و مناطق بحرانی و حاد را از جمله آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: ساکنان مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار به عنوان شهروندان این استان حق دارند که از حداقل های مطلوب زندگی برخوردار باشند که در این راستا باید در جهت بهبود وضعیت اجتماعی و فرهنگی این محلات تلاش شود.

,

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: از اقدامات مثبتی که برای محله های محروم در شهر های خرم آباد و کوهدشت انجم شده، خرید تجهیزات مراکز اجتماعی و فرهنگی در این مناطق بوده که تهیه این امکانات با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی سازمان امور اجتماعی کشور تأمین و در این راستا پنج پارک در محلات محروم خرم آباد، سالن های ورزشی، کتابخانه، مراکز فنی و حرفه ای، مرکز نگهداری معلولین و سالمندان، مراکز درمانی و ۳۵ مدرسه در محلات محروم شهرستان کوهدشت تجهیز می‌شوند.

,

وی بیان کرد: سال گذشته از محل اعتبارات، هزینه ای بالغ بر ۷۵۲ میلیارد تومان برای انجام کارهای فرهنگی در حوزه مبارزه با برخی از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، خودکشی، تقویت حجاب و عفاف هزینه شده است.

,

پورسرتیپ خاطر نشان کرد: یکی از موفقیت های دفتر امور اجتماعی در مناطق حاشیه نشین، راه اندازی دفاتر تسهیل گری در ۱۵محله مرکز استان است که این دفاتر در جهت توانمند سازی جامعه محلی و رفع مشکلات کالبدی شهری محلات فعالیت می کنند که انتظار می‌رود مدیران دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با آنها در جهت حل مشکلات محلات به عمل آورند.

,

وی بیان کرد: تا زمانی که هماهنگی و همکاری بین بخشی دستگاه های اجرایی و جلب مشارکت مدنی و بهره گیری از ظرفیت مردمی را در کنار هم نباشد، به نتایج مورد انتظار نخواهیم رسید که می طلبد دستگاه های متولی امورات اجتماعی و فرهنگی با هماهنگی، از موازی کاری پرهیز نموده و ضمن استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد فعال، در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های اجتماعی و فرهنگی تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه