اخبار داغ

فرماندار کوهسرخ:

اجرای پروژه‌ آبخیزداری تنها راه نجات کوهسرخ از بحران است

اجرای پروژه‌ آبخیزداری تنها راه نجات کوهسرخ از بحران است
رمضانی گفت: تنها راه نجات کوهسرخ اجرای پروژه‌های آبخیزداری است و دیگر با مشکل سیل و تخریب جاده ها مواجه نخواهیم بود از طرفی باعث رونق گرفتن کشاورزی و سرسبزی مراتع و تامین آب شرب کوهسرخ می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ رضا رمضانی، فرماندار کوهسرخ صبح امروز در نشست بررسی مشکلات و چالش های شهرستان که در محل فرمانداری کوهسرخ برگزار شد، اظهار داشت: کوهسرخ بیش از 2200 کیلومتر مربع وسعت دارد که همجوار با خلیل آباد، بردسکن، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و کاشمر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه اشتغال مردم کوهسرخ بر پایه کشاورزی و دامپروری است خاطرنشان کرد: کوهسرخ ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه دارد ولی به لحاظ محرومیت از حوزه معیشتی با سختی هایی دست و پنجه نرم می کند و یک چهارم جمعیت نزدیک به 30 هزار نفری این شهرستان تحت پوشش حمایتی کمیته امداد هستند.

,

فرماندار کوهسرخ با تاکید بر اینکه کوهسرخ از نظر منطقه بحران با خطراتی چون سیل، زلزله، برف و کمبودهای این چنینی در حوزه بحران مواجه است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی کوهسرخ، بارش یا عدم بارش باران در این منطقه یک بحران محسوب می شود.

,

وی اذعان کرد: تنها راه نجات کوهسرخ اجرای پروژه های آبخیزداری است و اگر پروژه های آبخیزداری در سطح شهرستان انجام شود با مشکل سیل و تخریب جاده ها مواجه نخواهیم بود و آب شرب شهرستان تامین می شود و همچنین باعث رونق گرفتن کشاورزی و سرسبزی مراتع می شود.

,

رمضانی با اشاره به اینکه به دلیل اجرا نشدن پروژه های آبخیزداری در کوهسرخ، تمام بارش ها تبدیل به سیل می شود و گرفتاری هایی را در فصول بارندگی برای شهرستان ایجاد می کند، عنوان کرد: کوهسرخ ظرفیت بسیاری بالایی در حوزه گردشگری و معادن دارد به طوری که 67 درصد معادن  منطقه ترشیز در کوهسرخ است.

,

وی با بیان اینکه جای صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان کوهسرخ خالی است، تشریح کرد: جایگاه علمی، فرهنگی و اقتصادی فرزندان کوهسرخ در سطح ترشیز زبان‌زد است و بیش از 150 نفر از کوهسرخ در هیئت علمی دانشگاه های مختلف سراسر کشور حضور دارند.

,

فرماندار کوهسرخ با تاکید بر اینکه فرزندان کوهسرخ که امروز از جایگاه خوبی در حوزه مختلف برخوردار هستند، باید دین خود را به این منطقه ادا کنند، بیان کرد: جوامع مختلف با سرمایه اجتماعی خود همان جامعه می تواند ارتقاء و توسعه پیدا کند و اگر سرمایه اجتماعی به معنای واقعی خود در حوزه های علمی، فرهنگی و اقتصادی کنار دولتمردان باشند قطعاً آن منطقه و شهرستان پیشرفت خواهد کرد.

,

وی مهمترین اقدامات برای توسعه کوهسرخ را ارتقاء جاده های مواصلاتی دانست و تاکید کرد: بحرانی ترین نقاط مواصلاتی در حوزه ترشیز در این شهرستان واقع شده است و مسیر کاشمر به کوهسرخ و کوهسرخ به نیشابور واقعاً خطرناک است و تلفات انسانی زیادی دارد.

,

رمضانی با اشاره به اینکه آموزش و ترویج در کشاورزی و دامپروری، اجرای کشت های جایگزین، آبیاری نوین، کمک برای حذف خرده مالکی و ایجاد شهرک صنعتی از تاکید های ما در شهرستان است، ابراز کرد: بهره برداری از معادن کوهسرخ بسیار حائز اهمیت است و نباید خام فروشی در این منطقه صورت گیرد بلکه باید با ایجاد کارگاه هایی برای مردم اشتغال ایجاد کند.

,

وی نبود امکانات ورزشی در این شهرستان از دیگر مشکلات کوهسرخ دانست و افزود: تنها یک سالن ورزشی برای 30 هزار نفر جمعیت شهرستان کوهسرخ وجود دارد و جوانان روستاهای دوردست باید مسافت 40 تا 50 کیلومتر به ریوش را طی کنند تا 1 ساعت در این سالن به ورزش بپردازند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه