اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

مرور خاطرات سیاسی برجام توسط اصلاح‌طلبان/ روزنامه اعتماد: چه ضمانتی درباره عمل آمریکا و غرب به تعهداتشان وجود دارد؟

مرور خاطرات سیاسی برجام توسط اصلاح‌طلبان/ روزنامه اعتماد: چه ضمانتی درباره عمل آمریکا و غرب به تعهداتشان وجود دارد؟
روزنامه اعتماد درباره رویای بازگشت اصلاح طلبانه بازگشت آمریکا به برجام عمل غرب به تعهداتش می نویسد: « ناگفته پیداست که بازگشت کامل اعضای اصلی و اولیه برجام به این توافق نیازمند پاگذاشتن بر زمین واقعیات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هر روزه جراید اصلاحات به موضوع بازگشت امریکا به برجام و بزک جو بایدن می پردازند. به نظر می رسد روزنامه های اصلاح طلب با تقسیم کاری سعی دارند موضوع برجام را زنده نگاه داشته و هر روز یکی از رسانه های این جریان به این موضوع می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
روزنامه اصلاح طلب اعتماد با انتشار تصاویری از «فدریکا موگرینی» و «وندی شرمن» دو زنی که در مذاکرات هسته ای و شکل گیری برجام حضور تاثیرگذاری داشتند و وعده های زیادی در این حوزه دادند خاطرات سیاسی را زنده کرد.
,
 
,
موگرینی اخیرا درباره برجام بیان کرده است: «اتحادیه اروپا در تمام این سال‌ها در تلاش بوده تا از فروپاشی کامل توافق هسته‌ای برجام جلوگیری کند. به شخصه باید بگویم وقتی ترامپ اعلام کرد کشورش از این توافق خارج می‌شود، هیچ کدام از ما فکر نمی‌کردیم این توافق دوام بیاورد. اما با آنکه این توافق اکنون در بهترین حالت خود نیست، اما هنوز زنده است و این زنده بودن را مدیون تلاش و پشتکارِ اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی است.»
, موگرینی اخیرا درباره برجام بیان کرده است: «اتحادیه اروپا در تمام این سال‌ها در تلاش بوده تا از فروپاشی کامل توافق هسته‌ای برجام جلوگیری کند. به شخصه باید بگویم وقتی ترامپ اعلام کرد کشورش از این توافق خارج می‌شود، هیچ کدام از ما فکر نمی‌کردیم این توافق دوام بیاورد. اما با آنکه این توافق اکنون در بهترین حالت خود نیست، اما هنوز زنده است و این زنده بودن را مدیون تلاش و پشتکارِ اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی است.»,
 
,
, ,
 
,
این درحالی است که اتحادیه اروپا هیچ تلاشی برای عمل به تعهدات خود در این چند ساله حضور ترامپ در کاخ سفید نکرد و بیشتر در پازل آمریکایی برای معطل کردن ایران و فشار بیشتر بر کشورمان بازی کرد.
, ,
 
,
روزنامه اعتماد درباره رویای بازگشت اصلاح طلبانه بازگشت آمریکا به برجام عمل غرب به تعهداتش می نویسد: « ناگفته پیداست که بازگشت کامل اعضای اصلی و اولیه برجام به این توافق نیازمند پاگذاشتن بر زمین واقعیات است.
, روزنامه اعتماد درباره رویای بازگشت اصلاح طلبانه بازگشت آمریکا به برجام عمل غرب به تعهداتش می نویسد: « ناگفته پیداست که بازگشت کامل اعضای اصلی و اولیه برجام به این توافق نیازمند پاگذاشتن بر زمین واقعیات است., روزنامه اعتماد درباره رویای بازگشت اصلاح طلبانه بازگشت آمریکا به برجام عمل غرب به تعهداتش می نویسد: « ناگفته پیداست که بازگشت کامل اعضای اصلی و اولیه برجام به این توافق نیازمند پاگذاشتن بر زمین واقعیات است.,
 
,
تهران می‌داند که جو بایدن هم به حفظ برجام مایل و هم به توسعه دامنه آن مشتاق است و در این میان تهران باید هرچه سریع‌تر با تعریف سناریوهای موجود برای هرکدام راهبرد خود را تعیین کند. اما آیا طرف مقابل به شمول سه کشور اروپایی و امریکا نیز حاضر به حرکت روی زمین واقعیات هستند. چرا تهران باید با سابقه بدعهدی که از غرب در مساله برجام دید به توسعه دامنه این توافق رضایت بدهد؟ چه ضمانتی وجود دارد که این‌بار نیز تعهد دولت امریکا با چرخش یک خودکار از میان نرود؟ »
, تهران می‌داند که جو بایدن هم به حفظ برجام مایل و هم به توسعه دامنه آن مشتاق است و در این میان تهران باید هرچه سریع‌تر با تعریف سناریوهای موجود برای هرکدام راهبرد خود را تعیین کند. اما آیا طرف مقابل به شمول سه کشور اروپایی و امریکا نیز حاضر به حرکت روی زمین واقعیات هستند. چرا تهران باید با سابقه بدعهدی که از غرب در مساله برجام دید به توسعه دامنه این توافق رضایت بدهد؟ چه ضمانتی وجود دارد که این‌بار نیز تعهد دولت امریکا با چرخش یک خودکار از میان نرود؟ », تهران می‌داند که جو بایدن هم به حفظ برجام مایل و هم به توسعه دامنه آن مشتاق است و در این میان تهران باید هرچه سریع‌تر با تعریف سناریوهای موجود برای هرکدام راهبرد خود را تعیین کند. اما آیا طرف مقابل به شمول سه کشور اروپایی و امریکا نیز حاضر به حرکت روی زمین واقعیات هستند. چرا تهران باید با سابقه بدعهدی که از غرب در مساله برجام دید به توسعه دامنه این توافق رضایت بدهد؟ چه ضمانتی وجود دارد که این‌بار نیز تعهد دولت امریکا با چرخش یک خودکار از میان نرود؟ »,
 
,
این روزنامه می افزاید: « این روزها برخلاف روزهای پس از پیروزی دونالد ترامپ در نوامبر 2016 که ایران و اعضای برجام خود را برای خروج امریکا از توافق هسته‌ای آماده می‌کردند، تهران و 1+4 مهیای مذاکره برای بازگشت امریکا به این توافق و همچنین بازگشت تهران به اجرای کامل تعهداتش می‌شوند. در حالی که ابعاد اقتصادی سیاست فشار حداکثری بر ایران، حوزه‌های متفاوت از معیشت تا سلامت ایرانی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، غرب نباید دچار این اشتباه استراتژیک شود که تهران سیاست مقاومت و تدبیر حداکثری را از بیم تداوم فشارهای اقتصادی به یک‌باره رها خواهد کرد.»
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه