اخبار داغ

گفت‌وگو با نخبه لرستانی؛

تفکر بسیج، خدمت به بشریت است/ تولید ۴ سلاح مقابله با کرونا

تفکر بسیج، خدمت به بشریت است/ تولید ۴ سلاح مقابله با کرونا
بسطامی، عضو تیم تحقیقاتی و پژوهشی آماد گستر پویا گفت: ایرانی بودن ما اجازه نمی‌داد نسبت به ابعاد گسترده این ویروس کوچک، بی‌تفاوت باشیم، پس تلاش کردیم که با تولید چهار سلاح، گوشه‌ای از بار سنگین مبارزه با این بیماری را به دوش بکشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خبرافلاک، بسیج ارتش بی‌ادعای مردمی برای حضور ایثارگرانه در تمامی عرصه‌های موردنیاز کشور ازجمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، علمی، دفاعی، نظامی است؛ بسیج مبتکر در حل مسائل خرد و کلان در زمینه‌های متفاوت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

امروز بسیاری از جوانان بسیجی در سنگر علم مشغول جهاد بوده تا با تولیدات علمی، جسم و روح نه‌تنها هم‌وطنان خود بلکه کل بشریت را در مسیر آسایش و آرامش قرار دهند.

,

با ورود ویروس ناشناخته کرونا به دنیای انسان‌ها بسیاری از تیم‌های تحقیقاتی و پژوهشی کشوری در زمینه‌های پیش‌گیری، کنترل و درمان وارد میدان عمل شدند تا خدمتی ارزنده به بشریت ارائه دهند؛ دراین‌بین تیم تحقیقاتی شرکت آماد گستر پویا متشکل از اساتید و دانشجویان نخبه و انقلابی لرستانی فعالیت خود باروحیه‌ای جهادی در زمینه پیش‌گیری از شیوع بیماری و در راستای تولید دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده بدن، محیط و اشیاء آغاز کرد.

,

, ,

بهناز بسطامی، دانشجوی بسیجی رشته نانو شیمی در مقطع دکترا در گفت‌وگو با خبرافلاک با اشاره به بیانات رهبری پیرامون نیاز کشور به جهاد علمی اظهار داشت: امروز شاهد جنگ افکارهای علمی هستیم که نیازمند و مستلزم یک حرکت، اقدام و جهاد علمی است، با رشد علمی می‌توانیم بشر را از اضطراب‌ها و دل‌نگرانی‌های دنیای امروز رهایی ببخشیم.

,

وی با اشاره به این‌که جوان ایرانی با افکار وهمت بلند، باید به دنبال رفع سلطه‌گری‌های نظام غرب بر بشریت باشد افزود: در این برهه حفظ سلامتی و جان انسان‌ها اهمیت دارد و ما تلاش کردیم با اختراع دستگاه‌هایی در زمینه‌های پیش‌گیری از بیماری کرونا خدمتی را به مردم کشورمان ارائه دهیم.

,

عضو تیم تحقیقاتی و پژوهشی آماد گستر پویا با اشاره به ثبت اختراع چهار دستگاه ضدعفونی‌کننده انسان، محیط، اشیاء و دست برای مقابله با شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: در ابتدای شیوع بیماری، ایرانی بودن ما اجازه نمی‌داد نسبت به ابعاد گسترده این ویروس کوچک بی‌تفاوت بوده و تحرک علمی نداشته باشیم؛ بنابراین تلاش کردیم که گوشه‌ای از بار سنگین مقابله و مبارزه با این بیماری را به دوش بکشیم.

,

, ,

بسطامی دستگاه‌های تولیدی را سلاح‌هایی در برابر ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: کارکرد یکی از دستگاه‌های مذکور، ضدعفونی‌کننده اشخاص به‌صورت اتوماتیک بوده به‌طوری‌که تب سنجی و ضدعفونی افراد بدون دخالت نیروی انسانی و فیزیکی و درنهایت دقت و سرعت از طریق وسیله‌ای شبیه گیت‌های ورودی انجام می‌شود.

,

وی بیان کرد: با توجه به‌ قرار گرفتن دستگاه در محیط‌های متفاوت مدت‌زمان ضدعفونی کم‌وزیاد می‌شود برای مثال مدت‌زمان ضدعفونی افراد در محیط بیمارستان نسبت به دیگر محیط‌ها طولانی‌تری خواهد بود. نخستین تولیدات در بیمارستان صحرایی ارتش، دانشگاه آزاد خرم‌آباد و بیمارستان هاجر تهران نصب و راه‌اندازی شد.

,

نخبه لرستانی در زمینه با دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط گفت: این دستگاه هوشمند با قرار گرفتن در محیط و کنترل از راه دور، به فاصله ۱۰ دقیقه و به‌واسطه اشعه فرابنفش محیط را عاری از هرگونه آلودگی می‌کند.

,

, ,

وی با اشاره به کارکرد دستگاه ضدعفونی‌کننده وسایل و اشیاء ازجمله تلفن همراه یادآور شد: وسیله ضدعفونی‌کننده دست باقابلیت ضدعفونی شش هزار نفر در طول روز به‌عنوان نخستین تولید شرکت با حجم بالایی از تقاضاها در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا برای بسیاری از ادارات استان تهیه و ارسال شد.

,

بسطامی بابیان این‌که تفکر بسیجی با آزادگی، آزاداندیشی و خدمت به بشریت، همراه با ولایتمداری عجین شده است، اذعان داشت: باید با دید متفکرانه و نگاه عمیقانه و شناخت نسبت به اطرافمان در جهت رفع نیازهای جامعه‌مان گام‌های مثبتی را برداریم و بتوانیم به‌عنوان یک ایرانی و باهمت و پشتکار، کشورمان را در همان زمینه فعالیت مفید خود مستقل و از هرگونه وابستگی و نیاز خارج کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه