اخبار داغ

فرماندار باشت مطرح کرد:

محدودیت‌های کرونایی در باشت اجرا می‌شود

محدودیت‌های کرونایی در باشت اجرا می‌شود
فرماندار باشت گفت: با توجه به وضعیت نارنجی ویروس کرونا محدودیت‌های جدید کرونایی در باشت از اول آذرماه اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس مسعود حسینی در نشست ستاد کرونا باشت گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا محدودیت‌های شدید کرونایی به مدت ۲ هفته اجرا می‌شود و بر اساس آن مشاغل دسته سوم و چهارم در شهرستان‌های با وضعیت قرمز اجازه فعالیت ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 وی در  ادامه افزود: مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی از مهمترین مشاغلی هستند که مجوزفعالیت  تا اطلاع ثانوی را ندارند.

,

حسینی  ادامه داد: گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه‌خانه و چای‌خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می شود.

,

فرماندار باشت تصریح کرد: محدودیت های ترافیکی، محدودیت شدید برای تعداد شرکت کنندگان در آیین های تشییع و یا عروسی از جمله برنامه های ستاد کرونای این شهرستان در آذرماه است.

,

وی به برگزاری مراسمات تشییع در روستاها اشاره کرد و گفت: شوراها، دهیاران و مراکز بهداشت در روستاها برای رعایت پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا تلاش بیشتری کنند.

,

حسینی بیان کرد: دستگاه های اجرایی شامل شهرداری ها،میراث فرهنگی،هلال احمر،سپاه و شبکه بهداشت و درمان برای ایجاد نقاهتگاه‌های بیماران کرونایی در باشت با هم تعامل کنند.

,

فرماندار باشت گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون ۶۹۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شده اند.

,

حسینی  اظهار داشت: ۲ هزار و۶۵۲تست بیماری کرونا در باشت انجام شده است که از این تعداد ۱۴۳ نفر کرونای فعال دارند و بقیه بهبود یافته اند.

,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت نیز در این نشست  گفت: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند تا فعالیت های خود در زمینه کنترل ویروس کرونا را روزانه به این  ستاد کرونا گزارش کنند.

,

آرش حسنی از شهروندان خواست تا با انجام مراقبت‌های بهداشتی و در خانه ماندن در مهار ویروس کرونا سهمی داشته باشند.

,

وی افزود: استفاده از بند برای در آوردن ماسک،رها نکردن ماسک های آلوده در مکان های نامناسب از جمله نکاتی است که شهروندان باید به آن توجه کنند.

,

حسنی افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی به استفاده از ماسک ختم نشود و شست وشوی مرتب دست ها به مدت ۲۰ ثانیه و حفظ فاصله فیزیکی ضرورتی اجتناب ناپذیر که شهروندان باید به آن توجه داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه