اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بجنورد عنوان کرد؛

پای کار بودن ۴۸۰ گروه جهادی در ایام کرونا/ اعلام آمادگی ۲۰۰ نیروی متخصص بسیجی برای حمایت کادر درمان

پای کار بودن ۴۸۰ گروه جهادی در ایام کرونا/ اعلام آمادگی ۲۰۰ نیروی متخصص بسیجی برای حمایت کادر درمان
الهی‌راد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 480 گروه جهادی در این حوزه به کارگیری شده‌اند و خدمات متنوعی از جمله توزیع اقلام بهداشتی، اهدا بسته‌های معیشتی، ساخت منازل محرومان ارائه داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سرهنگ مهدی الهی راد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت:  بسیج متعلق به انقلاب و در خدمت انقلاب است، و در واقع بسیج مختص یک گروه یا جناح خاص نیست، هر کسی که انقلاب را قبول دارد و در راستای اهداف انقلاب گام برمی دارد، در زمره بسیج قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

سرهنگ الهی راد اضافه کرد: اقدامات بسیج متکی به دانستن، علم و بصیرت است ، آنچه که از بیانات مقام معظم رهبری برداشت می شود، این است که بسیج مظهر تحقق مردم سالاری دینی است.

,

وی با اشاره به اینکه از فعالیت های بسیج در لایه های مختلف از هیئت های اندیشه ورز و هیئت های رصد گر استفاده می شود، گفت: بسیج یک موجود زنده، پویا و در حال رشد و نمو و گسترش است و باید رصد شود که این حرکت دچار توقف و انحراف نشود.

,

این مقام مسئول برگزاری مراسمات هفته بسیج امسال را تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا نسبت به سال های گذشته متفاوت خواند و ادامه داد: هفته بسیج سال 99 با شعار " بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرینی " فعالیت هایش را از امروز آغاز کرده است.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بجنورد یادآور شد: در طول این هفته در سطح مرکز استان خراسان شمالی یک هزار و 200 برنامه تحت 90 عنوان برنامه توسط بسیج محلات و مساجد، حوزه های مقاومت بسیج و اقشار بسیج اجرایی خواهد شد.

,

سرهنگ الهی راد، با تاکید بر این نکته که تمامی برنامه ها با رعایت کامل اصول بهداشتی و با حداقل حضور افراد به نمایندگی از کلیه بسیجیان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: دیدار با امام جمعه، عطر افشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا در جلو درب منازلشان جهت حفظ سلامتی این خانواده ها، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، تجلیل از شهدای سلامت استان، رزمایش مواسات، جهاد کمک به دانش آموزان نیازمند، نشست های فرهنگی، بصیرتی و سیاسی با محوریت فضای مجازی به صورت مجازی، همایش دختران حاج قاسم بخشی از مهم ترین برنامه های در دستور کار هفته بسیج سال جاری است.

,

وی همچنین به راه اندازی پویش های مختلف به همت بسیجیان به مناسبت این هفته در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: پویش نذر خون، سلیمانی ها، هر پایگاه بسیج یک خدمت، نمایش اقتدار و پویش برای رهبرم یک قاسم سلیمانی ام که در روز پنجم آذر ماه همزمان با سخنرانی مقام معظم رهبری آغاز می شود و بسیجیان و آحاد مردم بعد از شنیدن سخنرانی با ارسال کد 113 را به شماره پیامک 98660000054 لبیک شان را مقام معظم رهبری اعلام کنند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه  در رابطه با ویروس کرونا بسیجیان خراسان شمالی همچون سراسر کشور نیز اقدامات شاخصی داشته و 480 گروه جهادی مردمی و اقشار مختلف بسیج تاکنون در این حوزه به کارگیری شده اند، ادامه داد: ساخت 75 خانه نیازمند بعد از شیوع کرونا به همت 80 گروه جهادی، توزیع 40 هزار اقلام بسته بهداشتی در 137 روستای بجنورد، پخت و توزیع یک میلیون و 500 هزار نان، توزیع 150 هزار پرس غذای گرم، ضدعفونی شهرستان ها و روستاها، کمک به کادر درمانی در قالب ایستگاه های سلامت، بخشی از برنامه های شاخص صورت گرفته توسط بسیجیان در ایام کرونا در استان خراسان شمالی بوده است.

,

سرهنگ الهی راد توزیع سه هزار و 500 بسته لوازم التحریر، 250 مورد کمک به بخشودگی اجاره بها منازل و مغازه ها و توزیع 60 هزار بسته معیشتی بین خانواده های محروم و آسیب دیده از کرونا در سطح شهرستان بجنورد بخشی دیگر از این فعالیت های حمایتی بسیج در ایام کرونا خواند.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در شرایط فعلی شیوع کرونا مردم از لحاظ معیشتی و اقتصادی تحت فشار هستند، قطعا ایجاد اشتغال می تواند تاثیرگذار باشد و بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کند، در همین راستا برای 150 نفر مشاغل خانگی فراهم شده است که خانواده ها از آسیب های اجتماعی در امان بمانند.

,

سرهنگ الهی راد همچنین از آمادگی کامل 200 نفر از اعضای متخصص گروه های جهادی جهت کمک به کادر درمان استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این در روزهای نخست شیوع کرونا 24 کارگاه تولید ماسک خانگی اقدام به تولید داشتند که در صورت نیاز مجدد امکان فعال شدن آنها وجود دارد.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بجنورد همچنین اعلام کرد: در دو هفته محدودیت های کرونایی که از امروز آغاز شده است دو منطقه از بجنورد به  بسیج سپرده شده است که بیش از 100 نفر از بسیجیان در قالب گروه های مختلف  جهت انجام امور نظارتی، ضدعفونی کردن شهر و روستا به کارگیری می شوند و به سایر دستگاه ها و گروه ها کمک خواهند کرد.

,

سرهنگ الهی راد عنوان داشت: در این هفته یک هزار و 500 بسته معیشتی آماده شده که به خانواده های محرومی که توسط حوزه های مقاومت بسیج که از قبل شناسایی شده اند تحویل داده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه