اخبار داغ

تسهیلاتی که برای بنگاه های کوچک کارایی ندارد

اقامتگاه های بوم گردی که سر از سایت های فروش درآوردند

اقامتگاه های بوم گردی که سر از سایت های فروش درآوردند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تاب آوری مراکز گردشگری محدود است و اگر تعطیلی ها و محدودیت ها ادامه پیدا کند و آسیب ها قابل جبران نیست؛ تاکنون ورشکستگی نداشتیم اما برخی اقامتگاه ها در سطح شهرستان های استان برای فروش اقدام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون تأثیر کرونا بر مراکز گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: کرونا در همه حوزه های گردشگری در سطح دنیا و کشور و به خصوص استان اصفهان تأثیرگذار بوده و متأسفانه تأثیر زیادی داشته است؛ تصور در ابتدای شیوع کرونا این بود که این ویروس چند ماه بیشتر نیست و مراکز گردشگری و دیگر اقشار جامعه می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تداوم و استمرار این ویروس مشکلات و معضلات زیادی را در تأسیسات گردشگری ایجاد کرده و امیدوار هستیم که این بیماری محار شود  و در فرصت نزدیکتری تأسیسات گردشگری به چرخه برگردند.

,

وی افزود: تاب آوری این مراکز گردشگری محدود است و اگر تعطیلی ها و محدودیت ها ادامه پیدا کند و آسیب ها قابل جبران نیست؛ تاکنون ورشکستگی نداشتیم اما برخی اقامتگاه ها در سطح شهرستان های استان برای فروش اقدام کردند.

,

الهیاری با توضیح اینکه کرونا دو هزار و 500 میلیارد تومان خسارت حوزه گردشگری استان اصفهان وارد کرده است، بیان کرد: خسارت های حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی هم قابل توجه است و برآورده های ما در بخش مرمت بازی سازی این است که  20 میلیارد مرمت داشتیم اما شاید تاکنون 10 درصد آن هم انجام نشده است.

,

وی ادامه داد: دولت به اقامتگاه ها و هتل ها بسته های حمایتی داده و به ازای هر اشتغالی که حفظ کردند 12 میلیون تسهیلات داده می شود اما با توجه به اینکه برخی از تأسیات مشکلاتی در این زمینه داشتند، تسهیلات را به صورت بنگاهی پرداخت کردند و شرایط بهتر شد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان در پایان گفت: این تسهیلات ممکن است برای برخی از تأسیسات مناسب باشد به عنوان مثال برای هتل و بنگاه های بزرگ این تسهیلات به صرفه و خوب است اما نه تنها برای اقامتگاه های کوچک مناسب نیست بلکه آن ها را هم دچار مشکل و بدهی می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه