اخبار داغ

رئیس اداره ترویج شهرستان اراک عنوان کرد

اجرای پروژه تحقیقی اثرات فراوری کاه با گاز آمونیاک بر عملکرد گوساله‌های پرواری در داودآباد

اجرای پروژه تحقیقی اثرات فراوری کاه با گاز آمونیاک بر عملکرد گوساله‌های پرواری در داودآباد
میر شمس الهی، از اجرای فاز دوم پروژه تحقیقی- ترویجی اثرات فراوری کاه با آمونیاک بدون آب(گاز آمونیاک) بر عملکرد گوساله‌های پرواری در استان مرکزی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میر شمس الهی، رئیس اداره ترویج شهرستان اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ از اجرای فاز دوم پروژه تحقیقی- ترویجی اثرات فراوری کاه با آمونیاک بدون آب(گاز آمونیاک) بر عملکرد گوساله‌های پرواری در استان مرکزی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

, ,

میرشمس الهی اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش قابلیت هضم کاه و دیگر فراورده‌های فرعی کشاورزی برای دام و توسعه مصرف نیتروژن غیر پروتئینی در تغذیه دام  که می‌تواند به کاهش قیمت تمام‌شده جیره و اقتصادی‌تر شدن تولید گوشت قرمز منجر گردد.

,

وی ادامه داد: این طرح در یک واحد پرواربندی در منطقه اراک شهر داودآباد آغازشده است.

,

رئیس اداره ترویج شهرستان اراک گفت: در این پروژه، کاه با استفاده از گاز آمونیاک مورد برآوردی قرار می‌گیرد که موجب افزایش ۱۵-۲۰ درصدی قابلیت هضم و افزایش دو تا سه برابری پروتئین خام آن می‌شود.

,

شهر داودآباد با هفت هزار نفر جمعیت در ۳۲ کیلومتری شمال شرقی اراک واقع‌شده و با دار بودن بیش از ۱۵ هزار رأس دام سنگین و ۱۰۰ هزار رأس دام سبک یکی از قطب‌های مهم دامپروری در استان مرکزی محسوب می شود.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه