اخبار داغ

روایتی خواندنی از یک بانوی بسیجی سمنانی؛

از کارآفرینی تا کمک مؤمنانه به نیازمندان/ زمینه سازی همکاری 156 پزشک با پایگاه بسیج خواهران

از کارآفرینی تا کمک مؤمنانه به نیازمندان/ زمینه سازی همکاری 156 پزشک با پایگاه بسیج خواهران
خدمت به مردم و دستگیری از نیازمندان همه هم و غم یک بانوی بسیجی در تمام سال های خدمت در نهاد مقدس بسیج است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، کوکب فیض بانوی بسیجی در منطقه جنوب شهر سمنان است که سالیان سال است خدمت به مردم و دستگیری از نیازمندان همه هم و غم او شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

او اکنون که با ما سخن می‌گوید؛ 28 سال از زمان خدمتش در این پایگاه می‌گذرد. 

,

فیض می‌گوید: خدا را شاکرم این توانایی و لطف را به من کرده است که بتوانم در تمام این سالها در سنگر نهاد مقدس بسیج خدمتگذار اسلام، انقلاب و مردم باشم.

,

این بانوی بسیجی عنوان می‌کند: پایگاه حضرت سکینه (س) خوشبختانه توانسته است با انجام اقدامات و برنامه‌های مختلف در جذب مردم موفق عمل کند که شاهد این مدعا تعداد اعضای بسیجی این پایگاه است که امروز بیش از سه هزار بسیجی عضو این پایگاه هستند.

,

وی می‌گوید: خدمت به مردم در تمام این سال‌های خدمت آنچه همواره در دستور کار خود در پایگاه حضرت سکینه (س) در اولویت امور قرار داشته است؛ بوده است و برای تحقق این هدف نیز بر اساس برنامه ریزی‌های منسجم و مدون امور را پیگیری کرده‌ایم.

,

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت سکینه (س) سمنان عنوان می‌کند: ما خود را فقط منحصر و محدود در تشکیل حلقه‌های صالحین بسیج و برگزاری کلاس‌های آموزشی و خواندن دعا و ... نکردیم؛ چرا که به عقیده بنده بسیج و بسیجی باید در همه عرصه‌ها حضوری به هنگام و به موقع داشته باشد.

,

بانو فیض با اشاره به عرصه فعالیت‌های مختلف این پایگاه اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، اشتغالزایی و کارآفرینی گفت: پایگاه حضرت سکینه (س) چهار عنوان نخست استانی و سه رتبه برتر کشوری را در طول سالهای گذشته به خود اختصاص داده است و تلاش‌ها همچنان ادامه دارد تا در اجرای برنامه‌های مختلف اصل کیفیت و اثرگذاری و تحقق اهداف برنامه‌های بسیج موفق عمل کنیم.

,

وی می‌گوید: پایگاه بسیج حضرت سکینه (س) همانطور که بیان کردم سه هزار عضو بسیجی دارد و ما نیز از این ظرفیت به نحو مطلوبی در کمک به افرادی که دارای توانمندی خاص هستند؛ برای ایجاد اشتغال استفاده کرده‌ایم؛ بدین نحو که برای مثال بانویی که هنرش بافندگی است و یا در درست کردن عرقیجات گیاهی، ترشیجات و سبزیجات و ... مهارت دارد؛ از فضای پایگاه برای فروش این محصولات استفاده کرده‌ایم.

,

این بانوعنوان می‌کند: دستگیری از نیازمندان، خانواده‌های بی سرپرست و مستمند، زنان سرپرست خانوار با استفاده از ظرفیت خیران و افراد نیکوکار همواره در دستور کارمان قرار دارد و از سال‌ها قبل هر ماه سبدهای غذایی شامل مواد خوراکی اعم از روغن، برنج، گوشت، ماکارونی، چای، کنسرو و ... را آماده کرده و بین افراد نیازمند ساکن توزیع می‌کنیم.

,

وی تصریح می‌کند: کمک به خانوارهای نیازمند از سوی این پایگاه با کمک مردم خیر و نیکوکار خلاصه در دادن سبدهای معیشتی نمی‌شود؛ چرا که معتقد به توانمندسازی این خانواده‌ها هستیم و موضوع اشتغال و مهارت آموزی این خانوارها را با جدیت دنبال می‌کنیم.

,

فرمانده پایگاه مقاومت حضرت سکینه (س) سمنان عنوان می‌کند: صندوق قرض الحسنه برای گره کشایی از مشکلات مردم نیازمند نیز از دیگر اقداماتی است که چندین سال است در این پایگاه راه اندازی شده است و از محل این صندوق به افراد نیازمند؛ وام‌های یک تا پنج میلیون تومانی داده می‌شود.

,

بانو فیض از تعامل این پایگاه با برخی از پزشکان و مراکز درمانی در شهر سمنان می‌گوید و می‌افزاید: در حال حاضر 165 پزشک با پایگاه سکینه همکاری دارند و ما نیز افراد را برای درمان در بخش‌های مختلف از فیزیوتراپی، تا انجام سی تی اسکن و سونوگرافی و دیگر خدمات درمانی به این پزشکان و مراکز درمانی معرفی می‌کنیم تا هزینه‌های درمان آنها به صورت نیم بها و یا در برخی موارد رایگان باشد.

,

وی از دیگر اقدامات و خدمات این پایگاه به مردم محروم را اعزام نیروهای بسیجی در قالب اردوهای جهادی به روستاهای اطراف شهر سمنان عنوان کرد و گفت: اعزام پزشکان بسیجی، مشاوران تحصیلی، مبلغان دینی و ... به روستاهایی نظیر اعلا، مؤمن آباد و افتر و دیگر روستاها در قالب اردوهای جهادی انجام می‌شود تا مشکل و گرهی از مشکلات مردم این مناطق باز شود.

,

این فرمانده موفق می‌گوید: برای همه گروه‌های سنی عضو این پایگاه بسیج برنامه ریزی متناسب با همان گروه سنی برنامه ریزی شده است و باید بگویم برای یک بچه چهار ساله تا بانوی 80 ساله در این پایگاه برنامه داریم و آنها را برای حضور در برنامه‌های مختلف این پایگاه تشویق و ترغیب می‌کنیم و اینها از عمده دلایل کسب موفقیت این پایگاه در حوزه‌های مختلف است.

,

بانو فیض می‌گوید: به موضوع خانواده در برنامه‌های این پایگاه با جدیت توجه می‌شود و تمام اعضای یک خانواده چه آن فردی که بسیجی است و چه آن فردی که بسیجی نیست؛ مورد توجه این پایگاه هست که نمونه آن تقدیر از همسران بانوان بسیجی است که به طور سالیانه در برنامه‌های این پایگاه قرار دارد و امسال نیز این برنامه را البته متفاوت از سالهای قبل به دلیل شیوع کرونا در دستور کار داریم؛ بدین نحو که به درب منازل این خانواده‌های بسیجی خواهیم رفت و از آنها با اهدای یک شاخه گل تقدیر خواهیم کرد.

,

وی عنوان می‌کند: این پایگاه در حال حاضر 60 حلقه صالحین متشکل از حلقه صالحین کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و پیشکسوتان دارد.

,

این فرمانده پرتلاش با اشاره به بهره گیری از ظرفیت مربیان توانمند و افراد تحصیل کرده در این پایگاه می‌گوید: با راه اندازی یک کارگاه خیاطی در محل این پایگاه توانسته‌ایم برای 6 نفر از بانوان جویای کار کارآفرینی کنیم.

,

بانو فیض به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده از سوی این پایگاه از زمان شیوع کرونا تا به امروز نیز اشاره‌ای می‌کند و می‌گوید: بسیجیان این پایگاه از همان روزهای نخست با دوخت ماسک و تهیه مواد ضدعفونی در حقیقت لبیک خود را به رهبر معظم انقلاب در اجرای رزمایش کمک مؤمنانه با صدای بلند فریاد زد.

,

وی می‌گوید: در نخستین گام به همت بسیجیان پایگاه حضرت سکینه (س) سمنان هفت هزار و 500 بسته ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین نیازمندان توزیع شد.

,

این بانو عنوان می‌کند: ذبح بیش از 100 گوسفند و توزیع آن بین نیازمندان و تهیه سبدهای معیشتی و توزیع 10 هزار مرغ و کمک به درمان مبتلایان به بیماری کرونا از جمله دیگر اقدامات این پایگاه در راستای اجرای رزمایش کمک مؤمنانه تا کنون بوده است و این رویه همچنان ادامه دارد.

,

وی می‌گوید: روزانه دو هزار و 500 ماسک در این پایگاه به همت بسیجیان آماده می‌شود و ما آمادگی خود را برای کمک به مراکز بهداشتی اعلام می‌کنیم.

,

این فرمانده موفق و خستگی ناپذیر موفقیت‌های کسب شده این پایگاه را مرهون لطف و عنایت خداوند متعال، شهدا و همت مردم و خیران می‌داند و می‌گوید: همسر و فرزندانم نیز در این راه همراهان بسیار خوب من در خدمت به مردم و بسیجیان بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه