اخبار داغ

دادستان قزوین:

محدودیت‌های جدید باید باجدیت اجرایی شود/ برخورد قاطع با متخلفان

محدودیت‌های جدید باید باجدیت اجرایی شود/ برخورد قاطع با متخلفان
محمد قاسمی از برخورد دستگاه قضایی با متخلفان و ناقضان محدودیت‌های جدید اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا که از ابتدای آذر ماه سال جاری اجرایی شده است، خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد قاسمی، دادستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بی‌تردید بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا، قطع زنجیره انسانی است، اما متاسفانه عدم توجه به پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‎های بهداشتی شرایط را در کشور بحرانی کرده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: با توجه به شرایط حساس کشور از حیث گسترش و فراگیری ویروس کرونا، ستاد ملی کرونا در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، دستورالعمل و محدودیت‌های جدیدی را تبیین و اعلام کرده و اجرای آن از ابتدای آذر ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز شده و اجرای مفاد آن ضروری است و همه باید نسبت به آن پایبند باشند.

,

دادستان قزوین با بیان اینکه همه باید نسبت به مفاد دستورالعمل جدید ستاد ملی کرونا آگاهی پیدا کنند، تصریح کرد: دستورالعمل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی جدید از سوی رسانه ملی و سایر رسانه‌های مکتوب و مجازی به اطلاع عموم جامعه رسیده و همه می‌بایست نسبت به آن آگاهی لازم را پیدا کنند، تا اقدامات آنها برخلاف مفاد طرح نباشد و بدون شک عذر بی‌اطلاعی از سوی متخلفان و ناقضان طرح پذیرفته نخواهد بود.

,

قاسمی در ادامه بیان کرد: دستگاه قضایی استان نسبت به اجرای محدودیت‌های جدید در راستای بهداشت و سلامت عمومی که یکی از مصادیق بارز احیای حقوق عامه است، اهتمام ویژه دارد و بی‌تردید با متخلفانی که اجرای مفاد دستورالعمل را، چه از روی آگاهی یا غفلت جدی نگرفته و در روند آن خللی ایجاد کنند، برخورد قاطع خواهد کرد.

,

این مقام قضایی اذعان کرد: دستورات قضایی به ضابطین در خصوص کنترل عبور و مرور در تمامی ورودی‌های استان جهت جلوگیری از ورود افراد غیربومی و غیرساکن در استان و جریمه کردن خودروهای افراد متمرد بر اساس دستورالعمل صادر شده است.

,

شهروندان از مراجعه غیرضروری به مراجع قضایی خودداری کنند

, شهروندان از مراجعه غیرضروری به مراجع قضایی خودداری کنند,

وی در ادامه تصریح کرد: نحوه فعالیت صنوف مختلف نیز براساس دستورالعمل به آنها ابلاغ شده و باید در همان چارچوب‌ها نسبت به فعالیت صنفی خود اقدام کنند و مشاغلی که ضوابط را نادیده گرفته و خارج از طرح فعالیت کنند، با آنها برخورد و محل صنفی آنها پلمب می‌شود.

,

قاسمی افزود: در خصوص نحوه حضور کارکنان در ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی نیز چارچوب‌هایی تعیین شده و باید شرایطی در درون سازمان فراهم شود، تا طرح به درستی اجرایی شود.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه شهروندان از مراجعه غیرضروری به مراجع قضایی خودداری کنند، تاکید کرد: مراجع قضایی یکی از اماکن شلوغ و پر رفت و آمد است و به دلیل مراجعین مختلف شدیداً در معرض شیوع و انتشار این ویروس در صورت ابتلاء قرار دارد.

,

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند امورات پرونده‌ای و اطلاع از وضعیت آن را از طریق سامانه ثنا پیگیری و جهت اخذ نوبت الکترونیکی نیز به سایت adliran.ir مراجعه کنند.

,

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: قطعاً اجرای دستورالعمل و محدودیت‌های جدید در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت جامعه است و انتظار این است همه به سهم خود تلاش کنند تا این طرح به درستی اجرا شود.

,

وی در پایان گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم، جداً از ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی، معابر شهری و تفرجگاه‌ها و پارک‌ها خودداری کنند و در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ریشه‌کنی این ویروس کمک کنند و دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه